Adam Clark
Platforma dystrybucyjna Glovoap23SL nabyła dwie firmy zajmujące się dystrybucją artykułów spożywczych w Hiszpanii i Portugalii, zwiększając swoją działalność w zakresie szybkiego obrotu w obliczu ostrej konkurencji w Europie.
Startup z Barcelony, notowany jako Glovo, poinformował, że nabył Lola Market w Hiszpanii i Mercado w Portugalii, które są supermarketami i punktami dystrybucji, które łączą lokalne sklepy z klientami.
Glovo powiedział, że nie ujawniono żadnych szczegółów finansowych, ale przejęcie jest na dobrej drodze, aby osiągnąć roczny obrót w wysokości 300 milionów euro (354 miliony dolarów) całkowitego rocznego obrotu, który ma się potroić do 2022 roku. Obie marki zachowają swoją tożsamość marki dzięki początkowej ekspansji w Polsce i we Włoszech kierowana przez CEO Mercado Gonzalo Soares da Costa.
Przejęcia są najnowszym dowodem na szybką integrację biznesową w branży, ponieważ firmy ścigają się, by oferować artykuły spożywcze i inne produkty. Do sektora napływają miliardy, a Glovo zebrało 528 milionów dolarów w tegorocznej rundzie finansowej, która obejmuje inwestycje swojego największego partnera, Delivery Hero SE. Niemiecka firma ogłosiła w sierpniu za pośrednictwem magazynu German Manager, że rozważa zainwestowanie od 200 do 400 milionów euro w platformę fast-tradingową Gorilla.
Założyciel Kolo Oscar Pierre powiedział Wall Street Journal na początku tego roku, że firma prawdopodobnie przeprowadzi pierwszą ofertę publiczną w ciągu najbliższych dwóch do trzech lat, chociaż wcześniej powiedział, że Glovo będzie dla niego celem. . Firma poinformowała niedawno, że planuje zainwestować 50 mln euro w Afryce w ciągu najbliższych 12 miesięcy, aby działać w siedmiu krajach.
Napisz Adama Clarka w [email protected]
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”