Grupa Roca Zarobienie 60 mln w 2020 r., o 12% mniej niż w 2019 r., co jest związane z faktem, że sprzedaż w pierwszej połowie ubiegłego roku „poważnie ucierpiała” ze względu na pandemia.
Firma podała, że jej obroty wyniosły 1684 mln euro w 2020 roku, czyli o 9,5% mniej i wskazuje, że pomimo kryzysu gospodarczego wynik operacyjny wyniósł 306 mln euro, co oznacza wzrost o 21%.
Na wynik netto Grupy Roca wpłynęły: Silny wzrost kosztów nieoperacyjnych, pochodzące z Tymczasowe wyłączenie I mniej okresów aktywności w zakładach produkcyjnych podczas zamknięcia z powodu wirusa Corona, wyjaśnia firma.
Zauważa również, że środki restrykcyjne mające na celu powstrzymanie wirusa spowodowały spadek sprzedaży – zwłaszcza w Hiszpanii – i przełamanie „trendu zrównoważonego wzrostu, który utrzymuje się od 2014 roku”.
Grupa Roca z optymizmem patrzy na nadchodzące miesiące, ponieważ „w drugiej połowie roku rozpoczęła się stopniowa ożywienie”. Pomimo spadających zysków i obrotów ze sprzedaży, Grupa Roca podkreśla „pozytywne zachowanie działalności w Chiny, Niemcy, Austria, Polska i Szwajcaria, którego rozwój zdołał częściowo zrekompensować spadek wolumenu biznesu w innych krajach.
Chociaż „na rozwój wolumenów biznesowych na rynkach BRIC jako całości w wyjątkowy sposób wpłynęła również dewaluacja walut lokalnych, szczególnie w Brazylii i Rosji”. W 2020 r. Grupa Roca zainwestowała 106 mln euro, głównie w celu zwiększenia mocy produkcyjnych w Brazylii, Rosji i Chinach.
Dyrektor generalny grupy, Albert Magrans, podkreślił „zaangażowanie, wysiłek i profesjonalizm całej siły roboczej w wyjątkowym kontekście i wielkich trudnościach”.
Powiązane wiadomości
„Pomimo tego złożonego środowiska po raz kolejny wygenerowaliśmy niezbędne zasoby, aby nadal zwiększać wydajność i poprawiać wyniki naszych inwestycji, rozwijać technologię, innowacje, transformację cyfrową i rozwijać naszą strategię zrównoważonego rozwoju, aby stać się globalnym punktem odniesienia w tej kwestii” dodany.
W 2020 roku Roca Group nabyła 75% Royo Group i założyła fabrykę ceramiki sanitarnej w północno-wschodniej Brazylii, a także kupiła niemiecką firmę Sanit.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”