Do 2022 roku Vitro zainwestuje 152 miliony dolarów w instalację swojej pierwszej fabryki powlekania szkła w Baja California i zmodernizuje działalność produkcyjną w Stanach Zjednoczonych i Polsce.
Ponadto część tej inwestycji koncentrowała się na budowie czwartego pieca dla branży opakowań szklanych, który będzie dedykowany do zaspokojenia rosnących wymagań przemysłu perfumeryjnego i napojów alkoholowych. W związku z tym firma zajmująca się opakowaniami szklanymi zmodernizowała dwie linie produkcyjne, wprowadzając nowe maszyny IS. Zakupiono również dwie nowe automatyczne maszyny do modelowania oraz uruchomiono dodatkową linię lakierniczą.
Pod względem finansowym firma Vitro odnotowała w analizowanym okresie łączną sprzedaż netto w wysokości 2 352 mln USD, co stanowi wzrost o 20% rok do roku. Co więcej, dochód netto wyniósł 17 mln USD, co stanowi znaczną poprawę w stosunku do straty w wysokości 107 mln USD w 2021 r.
Na koniec 2022 roku łączna wartość aktywów segmentu szkła płaskiego wyniosła 2437 mln USD. Należy zaznaczyć, że liczba ta obejmuje salda z podmiotami powiązanymi, które zostały wyeliminowane w ramach konsolidacji Vitro.
Do najważniejszych aktywów należy dziewięć pieców do wypalania szkła float, sześć warstw lakierniczych i 16 fabryk samochodów (11 wyspecjalizowanych zakładów produkcyjnych i pięć fabryk o wartości dodanej). Aby produkować szyby samochodowe, Vitro posiada 11 fabryk, w tym osiem na rynek OEM, z lokalizacjami w Meksyku, Stanach Zjednoczonych i Polsce, oraz trzy zakłady na rynku wtórnym, w tym dwa w Meksyku i jeden w Kolumbii.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”