Lego, aby zabawki były bardziej neutralne, aby przełamać stereotypy dotyczące płci

Lego ogłosiło we wtorek, 12 października, że ​​wprowadzi zmiany w firmie, aby wyeliminować uprzedzenia dotyczące płci w swoich grach.

Decyzja została podjęta po tym, jak firma zwróciła się o przeprowadzenie badań do Instytutu Geena Davis i stwierdziła, że ​​społeczeństwo musi się zrestrukturyzować, aby wspierać twórcze wzmocnienie wszystkich dzieci.

Dowodem na to jest to, że chłopcy i dziewczęta są bardziej otwarci na różnego rodzaju kreatywne zabawy w porównaniu do tego, do czego zachęcają ich rodzice i społeczeństwo. Na przykład 82% dziewcząt uważa, że ​​dla kobiet gra w piłkę nożną, a dla mężczyzn w balet jest dobra, w porównaniu z 71% chłopców.

„Wyniki badań pokazują, że dziewczęta są przygotowane na świat, ale społeczeństwo nie jest do końca gotowe wspierać ich rozwój poprzez zabawę” – mówi. Spółka.

Co więcej, w przypadku większości zawodów kreatywnych rodzice, którzy odpowiedzieli na ankietę, dostrzegają, że rozwija się w nich mężczyzna, niezależnie od tego, czy mają syna, córkę, czy jedno i drugie. Innymi słowy, wyniki pokazują, że ojcowie prawie sześć razy częściej myślą o naukowcach i matematykach jak o mężczyznach niż o kobietach (85% vs 15%) i 8 razy częściej myślą o inżynierach jak mężczyznach niż kobietach (89% vs. . kobiety). 11%).

W ten sposób dziewczęta są często zachęcane do udziału w zajęciach poznawczych, artystycznych lub związanych z występami, takich jak taniec, ubieranie lub gotowanie.

„Pomimo postępów poczynionych przez dziewczęta, które w młodym wieku ignorują uprzedzenia, publiczne nastawienie do hazardu i twórczych karier pozostaje nierówne i ograniczone” – podała firma w oświadczeniu zamieszczonym na swojej stronie internetowej.

Badaniami objęto blisko 7000 rodziców, chłopców i dziewcząt w wieku od 6 do 14 lat z krajów takich jak Chiny, Czechy, Japonia, Polska, Rosja, Wielka Brytania i Stany Zjednoczone.

„Przetestowaliśmy ukryte uprzedzenia dotyczące tego, jak rodzice inaczej definiują kreatywność swoich synów i córek” — wyjaśnia Lego.

Nowa era

Po wynikach firma Lego ogłosiła, że ​​będzie pracować nad bardziej neutralnymi zabawkami, umożliwiając korzystanie z tej marki przez mężczyzn i kobiety w ten sam sposób, ponieważ chociaż wielu rodziców uważa, że ​​marka jest inkluzywna, nadal jest uważana za bardziej przyjazną dzieciom niż to jest dla dziewczyn.

Na przykład 59% rodziców stwierdziło, że zachęcają swoich synów do budowania z klocków LEGO, podczas gdy 48% stwierdziło, że zachęcają swoje córki do budowania.

mówi Julia Goldin, Dyrektor Marketingu Grupy Lego.

Ponadto 71% chłopców w porównaniu z 42% dziewcząt stwierdziło, że martwiłoby się, że będą nękani, jeśli zagrają w grę zwykle związaną z płcią przeciwną.

Nowy projekt ma na celu pomóc dziewczętom zrekonstruować historię poprzez zapewnienie, że korzyści płynące z Lego nie zostaną utracone z powodu oczekiwań społecznych. Ideą firmy jest to, aby każde dziecko, niezależnie od tożsamości płciowej, miało poczucie, że może budować co tylko chce i bawić się w sposób, który pomaga mu się rozwijać i realizować swoje unikalne talenty.

„Wiemy, że mamy rolę do odegrania w osiągnięciu tego celu, a ta kampania jest jedną z kilku inicjatyw, które wdrażamy, aby podnieść świadomość problemu i upewnić się, że gra jest jak najbardziej inkluzywna. Wszystkie dzieci powinny być w stanie dotrzeć do swoich prawdziwy potencjał twórczy” – podsumowuje Goldin.

You May Also Like

About the Author: Vania Walton

"Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *