Kraków (Polska), 19 listopada (EFE). – Gra wideo stworzona w PolsceI już wkrótce na sprzedaż Umieści gracza w roli Jezusa Chrystusa W różnych okresach swojego życia, z szansą czynienia cudów i walki z Szatanem.
Warszawskie studio SimulaM od lat rozwija grę i m.in Opublikujesz go 1 grudnia, tuż przed świętami Bożego Narodzeniakiedy uroczystość religijna towarzyszy największemu okresowi wyprzedaży w roku.
W pierwszych miesiącach 2023 roku twórcy tej gry wideo zaktualizują ją, dodając nową zawartość. W grze, której historia zajmie około dziesięciu godzin, Przedstawiona jest perspektywa pierwszoosobowa, a widoczne są jedynie ręce głównego bohatera: Jezusa Chrystusa.
W różnych scenach inspirowanych Biblią, Gracz będzie mógł wchodzić w interakcje z Janem Chrzcicielem, apostołami i maksymalnie 60 postaciami, a także dokonywać „do 30 kultowych cudów”.Historii świętej, takich jak rozmnożenie chleba i ryb, aby nakarmić 5000 ludzi, dzielenie Morza Czerwonego i uzdrawianie niewidomych lub trędowatych.
Przed ostateczną konfrontacją z szatanem na pustyni Jezus Chrystus będzie mógł naładować się energią poprzez modlitwęale nie wcześniej niż odwiedzenie najważniejszych miejsc zapisanych w Biblii.
Oprócz „zadań” opartych na zgromadzonych umiejętnościach lub mocy postaci, Decyzje mają ogromne znaczenie w rozwoju gry, Zwłaszcza jeśli wybrany zostanie „tryb fabularny”, zalecany osobom niezaznajomionym z mechaniką gier wideo z perspektywy pierwszej osoby.
Ktoś musiał zrobić taką grę.
Maksym Wysoszański, Kierownik studia oprogramowania odpowiedzialny za projekt, powiedział EFE, jak „20 lat temu” Czuł się „zainspirowany filmami animowanymi, takimi jak Shreck i Toy Story” i zaczął rozważać pomysł zrobienia czegoś podobnego do postaci Jezusa Chrystusa.
W obliczu możliwych kpin lub ataków, jakie jego pomysł mógłby wywołać, Vysochansky przyznaje, że „rzeczywiście były takie problemy po opublikowaniu zwiastuna, ale… Ktoś musiał stworzyć taką grę”.
Z drugiej strony dyrektor SimulaM twierdzi, że dokładnie udokumentował siebie, czytając „cztery różne przekłady Biblii” i chociaż przejrzał również Zwoje znad Morza Martwego, utrzymuje, że W jego grze wideo pojawiają się tylko „podstawowe” prawdy, których fabuła koncentruje się wokół Nowego Testamentu.
Każdy rozdział – lub etap – gry jest poprzedzony cytatem z Biblii, który służy jako kontekst sceny, z którą gracz się spotka, i chociaż udawanie, że walczysz lub modlisz się do Ducha Świętego, nie pasuje do wiary katolickiej, Twórcy gry uzasadniają to zabawą i wyzwaniami, jakie produkt rozrywkowy powinien zapewniać.
Od narodzin do zmartwychwstania najsłynniejsze epizody z życia Jezusa Chrystusa mają w tej produkcji swoją żartobliwą wersję, jak np mnożenie chleba i ryb, leczenie trędowatych czy przywracanie wzroku niewidomym.
Demoniczna obecność, która będzie próbowała odwieść gracza Aby nie być „nastawionym na ratowanie tych śmiertelników, którzy w końcu cię zdradzą”, od czasu do czasu pojawi się kobiecym głosem i będzie starał się odwrócić swoje wysiłki od wyzwań wyznaczających mu drogę do końca. Obiad.
„Katolicki” przemysł rozrywkowy w Polsce
Według ostatnich sondaży opublikowanych w polskiej prasie, jedna trzecia ludności tego kraju twierdzi, że nigdy nie pójdzie lub pójdzie na mszę, a ponad połowa mówi, że nie ufa Kościołowi i szacuje, że obecnie Tylko 30% Polaków chodzi do kościoła przynajmniej raz w tygodniu.
Platforma wideo na żądanie dołączyła do katolickiej alternatywy rozrywkowej w 2020 roku”Katoflix”, który narodził się jako wierna kopia Netflixa, z „bezpiecznymi” treściami odpowiednimi dla wszystkich odbiorców, ze szczególnym uwzględnieniem rodzin katolickich.
Na stronie internetowej tej krakowskiej firmy można przeczytać jej motto „vide opera Dei” (po łacinie „zobaczyć dzieło Boże”) i w przeciwieństwie do innych podobnych usług oferowana jest nie w formie miesięcznego abonamentu, ale jako cKontener filmów, seriali i filmów dokumentalnych Z indywidualnymi cenami do wglądu.
Polska firma PlayWay, do której należy studio, które wyprodukowało tę grę wideo, Jest to jedna z najważniejszych firm w kraju z sektora elektronicznej rozrywki Jej katalog obfituje w wszelkiego rodzaju symulatory: mechaników samochodowych, rolników, a nawet złodziei.
Ze swojej strony badanie prowadzone przez Vysochanskiy Skonfiguruj przyszłe wydania gier wideo na podstawie podróży Mojżesza z Egiptu lub budowy i zarządzania Arką Noego.
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”