Do tej pory dane słuchaczy dostarczane przez Spotify for Artists były publiczne i skupiały się na łącznej liczbie streamów, miesięcznych słuchaczach i obserwujących, aby ocenić rozwój widowni w Spotify. Chociaż te punkty danych są ważne, są one rozbieżne, ponieważ miesięczny wskaźnik słuchaczy nie rozróżnia największych fanów i osób, które grały tylko raz.
Te niuanse są ważne, ponieważ różne typy słuchaczy przetwarzają muzykę na różne sposoby. Według Spotify osoby, które aktywnie przesyłają strumieniowo utwór, będą przesyłać strumieniowo muzykę tego artysty średnio jeszcze 4 razy w ciągu następnych 6 miesięcy. Firma twierdzi teraz, że zastosuje te spostrzeżenia do przyszłych zachowań słuchaczy w celu budowania widowni.
Spotify wprowadził zakładkę Segmenty, która zastępuje zakładkę Active Audience, która pokaże całkowitą liczbę odbiorców w ciągu ostatnich dwóch lat, w tym aktywnych odbiorców, oraz dwa nowe segmenty: poprzednio aktywni odbiorcy i zaplanowani odbiorcy.
Te dodatkowe segmenty zapewnią pełniejszy obraz odbiorców, wychodząc poza aktywnych słuchaczy i ujawniając, kto nimi nie jest.
Zrozumienie ogólnej liczby odbiorców może pomóc Ci zidentyfikować obszary wymagające rozwoju i zmierzyć skuteczność przekształcania się z regularnych słuchaczy w fanów w miarę upływu czasu.
Poprzednio aktywni odbiorcy: słuchacze w tym segmencie należeli do aktywnych odbiorców w ciągu ostatnich 2 lat, ale nie słuchali celowo muzyki wykonawcy w ciągu ostatnich 28 dni.
Zaprogramowani odbiorcy: Są to słuchacze, którzy nie odtwarzali aktywnie muzyki w ciągu ostatnich dwóch lat, ale słuchali jej z zaprogramowanych źródeł, takich jak listy odtwarzania redakcyjne, niestandardowe listy odtwarzania (np. Discovery Weekly, składanki, niestandardowe listy odtwarzania redakcyjne itp.) lub radio i autoodtwarzanie lub playlisty utworzone przez innych słuchaczy przynajmniej raz w ciągu ostatnich dwóch lat.
Aktywni odbiorcy: to cenni słuchacze, którzy w ciągu ostatnich 28 dni celowo przesyłali strumieniowo muzykę dla artysty z aktywnych źródeł, takich jak profil artysty, album, strony wydań, biblioteki i listy odtwarzania.
Średnio ta aktywna publiczność to 33% wszystkich odbiorców, ale prawie 60% transmisji i 80% sprzedaży towarów odbywa się na Spotify. Ważne jest zaangażowanie tych słuchaczy, aby nadal słuchali i pozostali w gronie aktywnych słuchaczy.
Super Fani: to najbardziej oddani i aktywni fani w ciągu ostatnich 28 dni. Najprawdopodobniej nadal będą grać muzykę.
Umiarkowani słuchacze: Są to aktywni słuchacze, którzy celowo wielokrotnie przesyłali strumieniowo muzykę artysty w ciągu ostatnich 28 dni. Chociaż nie uczestniczą tak często jak superfani, nadal mogą zostać superfanami w przyszłości.
Dzięki zrozumieniu i wykorzystaniu tych segmentów można opracować skuteczniejsze strategie w celu wspierania wzrostu liczby odbiorców i zwiększenia zaangażowania fanów.
Stali słuchacze: Ostatni segment składa się z aktywnych słuchaczy, którzy celowo grali raz lub dwa razy w ciągu ostatnich 28 dni. Mogą stać się umiarkowanymi słuchaczami.
Każdy z tych segmentów jest ważny do zrozumienia i może pomóc Ci śledzić całkowitą liczbę odbiorców na różnych etapach, od słuchaczy, którzy dopiero odkryli muzykę, po tych, którzy po prostu nie mają jej dość. Ci nowi odbiorcy mogą pomóc w zbudowaniu pętli informacji zwrotnej, która łączy strategie marketingowe i wprowadzające na rynek z długoterminowymi odbiorcami i zaangażowaniem.
„Amatorski praktykujący muzykę. Wieloletni przedsiębiorca. Odkrywca. Miłośnik podróży. Nieskrępowany badacz telewizji.”