transformacja. Małżeństwo Hollywood i technologii

Zaawansowane technologicznie gadżety wypełniają siedzibę ncSoft, koreańskiego twórcy popularnych gier wideo, takich jak m.in genealogia. Ale w studiu w piwnicy Lee Seung-gi jest ekspertem od mało zaawansowanych technologicznie gadżetów. Lee, który spędził osiem lat w branży filmowej, tworzy efekty dźwiękowe. Aby zasymulować dźwięk szkieletowego potwora unoszącego się z ziemi, miażdży skorupy kraba. W przypadku pistoletu laserowego możesz przywiązać zabawkę do oparcia krzesła i rzucić nią. Jeszcze trudniejsze, mówi, są proste kroki zapisane na tacy: chód smutnej postaci wygląda inaczej niż szybki krok zakochanej osoby.

Tworzenie przebojowej gry w tej chwili jest jak kręcenie przebojowego filmu. Ponieważ technologia pozwala grom stać się większymi i bardziej realistycznymi, przyjęły się budżety i harmonogramy w stylu Hollywood. A ponieważ granica między kinem a grami cyfrowymi jest zatarta, ma to dwie implikacje. Jednym z nich jest to, że rynki pracy i technologie produkcji gier są zbieżne z branżą filmową, do tego stopnia, że ​​niektórzy rozważają nawet jeden proces produkcyjny. Po drugie, studia gier są bardziej skoncentrowane, nawet niż studia filmowe, na zarabianiu na niektórych swoich hitowych franczyzach.

Kiedy Allen Adham i dwaj przyjaciele założyli w 1991 roku Blizzard Entertainment, stworzenie gry nie wymagało wielu ludzi.. Wyścigi rock and rolla, jeden z wczesnych sukcesów Blizzarda, miał dziesięcioosobowy zespół programistów, wspomina. Obecnie w kampusie Blizzarda w południowym Los Angeles nad niektórymi grami pracują zespoły liczące ponad 500 osób. A skoki w wierności graficznej stworzyły funkcjonalność, która nie istniała; Nad samymi efektami świetlnymi może pracować sześć lub więcej osób.

Rod Ferguson, który reżyseruje serial, mówi, że pod pewnymi względami tworzenie gry jest trudniejsze niż kręcenie filmu. szatan przez Blizzarda. „Filmy mają język i proces, który wszyscy rozumieją” — mówi. „W grach musisz za każdym razem wymyślać aparat na nowo”.

W całej branży ukończenie gry typu A (typ najwyższej wierności) może zająć od trzech do siedmiu lat. Budżety są jednak utrzymywane w tajemnicy Cyberpunka 2077jedna z największych premier 2020 roku, polskiej firmy CD Projekt, kosztowała 1,2 miliarda złotych (275 milionów dolarów), ogromną kwotę nawet jak na hollywoodzkie standardy.

W miarę jak gry coraz bardziej przypominają filmy, ludzie pracujący przy filmach przechodzą do swoich zajęć. „Obecnie na tych różnych rynkach pracy istnieje wiele krzyżówek. Zestaw umiejętności jest bardzo wymienny”, mówi Assad Qizilbash, prezes PlayStation Productions, który tworzy filmy i seriale telewizyjne na podstawie gier Sony. „Zestaw umiejętności jest bardzo wymienny, ” mówi Neil Druckmann z Naughty Dog, który stworzył grę The Last of Us, przebojową grę na PlayStation, pisze adaptację telewizyjną, która została wydana w HBO w styczniu. Operator HBO ponownie odwiedził Naughty Dog, aby podzielić się swoimi technik telewizyjny.

W Los Angeles aktorzy i scenarzyści coraz częściej dzielą swój czas między rozrywkę filmową a interaktywną interakcję: Keanu Reeves zagrał rolę w Cyberpunku 2077, a George RR Martin, twórca serialu gra o tronKsiążki fabularne w tle Pierścień EldenaJedna z najważniejszych gier minionego roku.

Jedyną częścią Hollywood, która nie została przełożona na gry, jest komedia, którą jeden z twórców przypisuje długim ciążom gier: „Żaden żart nie jest zabawny przez trzy lata”.

Podczas gdy przemysł gier wideo wysysa talenty filmowe, Hollywood ucztuje na własności intelektualnej gier wideo. Adaptacje filmowe gier mają słabe wyniki, ale wszystko się zmienia. dźwiękowy 2 Sega i Sony Uncharted były jednymi z najbardziej dochodowych filmów minionego roku. nowy film z Mario Od Nintendo ukaże się w kwietniu i film z Wielka podróż Sony w sierpniu. Netflix ma dziesiątki adaptacji gier gotowych lub w fazie rozwoju; W tym kontrakty futures kręcić się Do Assassin’s Creed, Splinter Cell I bioszok.

„Bardziej wyrafinowane gry są lepszym materiałem na adaptacje filmowe” – zauważa Qizilbash. Dzisiejsi producenci, którzy wychowali się na grach, są podekscytowani.

„Jeśli rozmawiasz z ludźmi w Hollywood, są oni wielkimi fanami gier”, mówi Utsumi Shoji z firmy Sega, który porównuje swoją firmę do „wyspy skarbów” nieruchomości czekających na wydobycie. „Zabawki będą w 2000 roku tym, czym własność intelektualna komiksów była przez ostatnie dwie dekady” – mówi Julia Alexander z firmy badawczej Parrot Analytics.

Netflix przygotowuje się do adaptacji popularnej gry Assasins Creed

Przekształcanie gier w filmy i odwrotnie jest teraz łatwiejsze, ponieważ oba korzystają z tej samej technologii.

„Silniki gier”, narzędzia do modelowania 3D używane do tworzenia realistycznych środowisk gier, mogą również tworzyć wirtualne zestawy do produkcji telewizyjnych, takich jak MandalorianinJest to gra będąca spin-offem Gwiezdnych Wojen, stworzona przez firmę Disney przy pomocy silnika Unreal Engine firmy Epic Games. Qizilbash mówi, że w przypadku filmu Gran Turismo cyfrowe modele gry PlayStation ćwiczyły akrobacje i ujęcia. Proces działa na odwrót: Sony planuje usunąć samochody z filmu i umieścić je w następnej aktualizacji gry.

Te same cyfrowe „zasoby” (sceny, samochody itp.) mogą pewnego dnia być współdzielone między grami i filmami. Obecnie środowisko gry jest bardziej interaktywne niż środowisko filmu; A tapety filmowe mają wyższą rozdzielczość niż te w grach.

Ale te dwa procesy produkcyjne zbiegają się ze strony branży gier wideo. „Twórcy gier mają wyższy zestaw wymagań wobec tych wirtualnych światów niż twórcy filmów. Ktoś więc zainwestuje w symulator”. [de juegos] Zrób to realistycznie, a potem nakręcą w tym film” — mówi jeden z hollywoodzkich dyrektorów. „To się stanie. I może niezbyt daleko.

Spółki filmowe i gier mają się dobrze. Sony nie było zaangażowane w wideo Streamingowe wojny I odmówił wydania własnej wersji Disney+. Ale ma pilota w Polsce, w którym abonenci usługi gier PlayStation Plus mogą uzyskać dostęp do filmów Sony. Ten rodzaj usługi może pewnego dnia umożliwić klientom oglądanie filmów takich jak Gran Turismo przed płynnym przejściem do gry lub odwrotnie.

Ekonomista

Dowiedz się o projekcie Trust

You May Also Like

About the Author: Vania Walton

"Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *