Trzy czwarte (77%) gospodarstw domowych w Polsce ma obecnie dostęp do internetu. Ponadto, zgodnie z ustaleniami ostatniego badania korporacyjnego Nielsen Media, tych 26% osób płaci za usługi przesyłania strumieniowego jednorazowo lub na zasadzie subskrypcji.
Ponadto 95% gospodarstw domowych decyduje się na płatną telewizję i płaci za usługi transmisji strumieniowej bez zamiaru zmiany swojej oferty telewizyjnej.
Według badania 97% polskich gospodarstw domowych ogląda usługi telewizyjne, z czego 65% płaci za takie usługi (telewizja kablowa, DTH czy IPTV). Co istotne, 7% ludzi ogląda telewizję na żywo w Internecie. Większość gospodarstw domowych (81%) posiada telewizor, pozostałe (19%) dwa lub więcej. Drugie miejsce pod względem popularności to smartfony z ekranem (73% gospodarstw domowych), a następnie komputery osobiste / laptopy (67%). Chociaż 40% telewizorów to telewizory smart, w rzeczywistości tylko 27% jest podłączonych do Internetu. Piętnaście procent gospodarstw domowych z telewizją twierdzi, że ogląda usługi VOD, czyli ponad dwukrotnie więcej niż 8% w 2019 roku.
Komentując wyniki ankiety, Jonah Kobek, starszy dyrektor ds. Badań mediów w Nielsen Media, powiedział: „Telewizor w Polsce to stała i bardzo duża liczba telewizorów, które wciąż wskazują, że stanowią one podstawowe wyposażenie polskich domów. Nie zwiększyła się liczba mężczyzn i kobiet oraz osób bez dostępu do telewizji. Jednak jako telewizor ekranowy zdecydowanie zyskuje nowe funkcje. Widzimy to wyraźnie w obecnych falach badawczych.
„W tym dziwnie zaraźliwym roku popularność serwisów streamingowych wyraźnie wzrosła, tak że większość gospodarstw domowych wykorzystuje telewizję do celów innych niż oglądanie telewizji linearnej: usługi VOD, gry komputerowe. Prawie dwa telewizory są wykorzystywane do oglądania serwisów VOD, takich jak Netflix, HBO GO, graczu. Mnożenie to ogromna zmiana. Oprócz stale rosnącego odsetka telewizorów smart podłączonych do internetu w domach kobiet i mężczyzn w Polsce możemy mówić o odłączeniu telewizji na żywo od telewizora. Co ciekawe, korzystanie z płatnych usług transmisji strumieniowej dotyczy więcej niż jednego na cztery gospodarstwa domowe z dostępem do Internetu, bezpośrednio do planów korzystania z płatnej telewizji Nie tłumaczy się jako. Świadczy to o komplementarności usług VOD, co jest zdecydowanym uzupełnieniem oferty wideo, ponieważ płatna telewizja to często coś więcej niż telewizja linearna, która jest usługą zintegrowaną, taką jak dostęp do internetu, dekodery wielofunkcyjne, telewizory, które są szersze niż te realizowane przez usługi VOD. Dlatego też jest mało prawdopodobne, aby w przyszłości w Stanach Zjednoczonych doszło do tego, że obcięcie aktywów nabierze tempa ”.
Związane z
„Przyjaciel zwierząt na całym świecie. Guru sieci. Organizator. Geek kulinarny. Amator telewizyjny. Pionier kawy. Alkoholowy narkoman.”