Vinted zbiera 250 milionów euro na nowe rynki

Przetłumaczone przez

Rossio Alonso Lopez

Wysłany dnia



12 maja. 2021

Litewski portal mody używanej Vinted ogłosił, że zebrał 250 milionów euro na sfinansowanie ekspansji w nowych krajach, w Europie i za granicą. Planowana jest również rozbudowa biura w Berlinie, podczas gdy zespoły firmy wzrosły o 75% w ciągu jednego roku, zatrudniając ponad 700 pracowników.

Shutterstock

EQT Growth prowadził kampanię pozyskiwania funduszy przy wsparciu wieloletnich inwestorów, takich jak Accel, Burda Principal Investments, Insight Partners, Lightspeed Venture Partners i Sprints Capital. Firma zebrała już 128 mln euro w listopadzie 2019 r. Ta nowa operacja ma miejsce po tym, jak Vinted wstrzymał swoją działalność na część 2020 r. Ze względu na rezerwę zdrowotną, ale także z powodu zamknięcia lokalnych sklepów, w których zasady dystrybucji bramek są w dużej mierze wymagane, firma powiedziała.. Dotyczyło to zwłaszcza Francji, jej pierwszego rynku. Niemniej jednak Vinted przypisuje temu łukowi „silny wzrost”, który jej firma zanotowała w 2020 roku.

Pozyskane w czasie, gdy spółka jest wyceniana na 3,5 mld euro, powinny wspierać rozwój biznesu w nowych obszarach. Obecnie strona jest wdrażana we Francji, Niemczech, Belgii, Hiszpanii, Włoszech, Austrii, Polsce, Czechach i na Litwie, a także w Holandii, Luksemburgu, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych.

Fundusze te powinny również umożliwić promocję oferty w różnych obszarach, takich jak zaufanie konsumentów, bezpieczeństwo, zintegrowane płatności, transport czy infrastruktura, równolegle z opracowywaniem nowych narzędzi. Jak pokazano Do FashionNetwork tuż przed kryzysem zdrowotnym Thomas Plaienen, dyrektor generalny Vinted, nie postrzega siebie jako firmy modowej, ale jako dostawcę rozwiązań technologicznych. Wszystko to na rynku odzieży używanej ma ważyć 2,2 miliarda dolarów do 2025 roku.

Thomas Plaienen w październiku 2019 w Paryżu – MG / FNW

„Chcemy powtórzyć sukces, jaki odnieśliśmy na naszych europejskich rynkach w nowych regionach i będziemy nadal inwestować więcej, nie tylko w celu ulepszenia naszego produktu, ale także w celu zapewnienia, że ​​pomagamy wywrzeć pozytywny wpływ” – wyjaśnił Thomas. Spokojnie w środę.

Dodał: „Ta nowa faza jest wotum zaufania do naszego zaangażowania w gospodarkę o obiegu zamkniętym i naszych niestrudzonych wysiłków na rzecz zbudowania biznesu, który zachęci więcej ludzi do kupowania i sprzedawania odzieży używanej”.

W październiku ubiegłego roku Vinted kupił swojego holenderskiego rywala United Wardrobe. Firma wyjaśnia wzrost, za którym tęskniło Vinted, chęcią osiągnięcia masy krytycznej i zapewnienia rentowności. Przedsiębiorstwo to według swojego lidera „kosz perforowany”. Nie przeszkadza to strukturze zapoczątkowanej w Wilnie w 2008 r. W szybkim umacnianiu się na rynkach europejskich, co wzmacnia apetyt na modę z drugiej ręki, który od tego czasu skłonił wiele marek do włączania produktów używanych do swojej oferty.

Chiller

Vinted ma obecnie 45 milionów użytkowników. Firma niedawno powiedziała FashionNetwork, że liczba europejskich użytkowników wzrosła w okresie od stycznia 2020 do 2021 roku z 30 do 37 milionów. Na głównym rynku Francji liczba ta wzrosła z 12 do 16 milionów.

Vinted nie zgłasza wielkości sprzedaży ani obrotów. Platforma wskazała jednak, że ta ostatnia wyniosła 1,3 mld euro w 2019 roku.

Copyright © 2021 FashionNetwork.com Wszelkie prawa zastrzeżone.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *