Gra jest celem technologicznego giganta na przyciągnięcie graczy do usługi subskrypcji Xbox, w ramach planu wymagającego ogromnych inwestycji w tym sektorze, który reprezentuje około 200 miliardów dolarów na poziomie globalnym.
Starfield, gra RPG obejmująca cały wszechświat, jest pomysłem amerykańskiego studia Bethesda, które zostało przejęte przez Microsoft w 2020 roku w ramach transakcji o wartości 7,5 miliarda dolarów mającej na celu umocnienie konsoli Xbox na tle konkurencyjnej platformy PlayStation od giganta Sony.
Microsoft rozważa obecnie przejęcie innego studia, Activision Blizzard, za 75 000 milionów dolarów, co jest operacją pod lupą organów regulacyjnych obawiających się koncentracji w branży.
Entuzjazm dla „Starfield” potwierdza ocena 87 na 100 w agregatorze recenzji Metacritic, oparta na wczesnych recenzjach krytyków i bardzo pozytywnych filmach graczy na YouTube.
Recenzenci chwalą jego epicki rozmach, mnogość interaktywnych historii, wciągającą walkę i sposób, w jaki przywołuje na myśl interaktywne wersje filmów „Star Trek”, „Gwiezdne wojny” i „Łowca androidów”.
Nagroda ta podkreśla rosnącą fascynację grami, które stają się coraz bardziej kinowe, z najostrzejszą grą aktorską, opowiadaniem historii uwzględniającym dylematy moralne i wysokobudżetowymi, wieloletnimi historiami.
Simon Little, dyrektor Video Games Europe, organizacji reprezentującej europejskich twórców gier, powiedział, że te funkcje oznaczają, że są to w zasadzie „filmy interaktywne”.
Wśród tegorocznych tytułów o podobnych walorach znajduje się „Hogwarts Legacy”, opracowane przez Avalanche Software, którego właścicielem jest Warner Bros. Opiera się na świecie Harry’ego Pottera.
Inną grą jest „Baldur’s Gate 3”, gra RPG stworzona przez belgijskie Larian Studios, która po wydaniu w zeszłym miesiącu na PC uzyskała 96 punktów w serwisie Metacritic. Jej wersja na PlayStation ukaże się w środę, tego samego dnia. Starfield zostanie wydany na konsolę Xbox.
Dekady rozrywki
Choć sprzedaż „Hogwarts Legacy” w ciągu kilku miesięcy od premiery przekroczyła 1 miliard dolarów, Microsoft zamierza „Starfield” stać się przynętą mającą „przyciągnąć” graczy do platformy Xbox.
Gra będzie dostępna w ramach usługi subskrypcji biblioteki gier Xbox Game Pass, która kosztuje 11 dolarów miesięcznie, czyli znacznie mniej niż 70 dolarów za wersję podstawową.
Strategia polega na tym, aby gracze płacili co miesiąc za gry online takie jak „Starfield”, do których można dodawać nowe historie w sposób ciągły przez lata lub dziesięciolecia.
„W przeciwieństwie do książki lub filmu, który kończy się zaraz po napisaniu, świetna gra online z punktu widzenia rozwoju nigdy się nie kończy” – powiedział Little.
„Jest stale udoskonalana, modyfikowana i rozwijana, aby utrzymać zaangażowanie i zainteresowanie graczy, aby mogli grać i cieszyć się grą” – wyjaśnił.
Przykładowo studio Bethesda stworzyło 12 lat temu grę przygodową o tematyce miecza i magii „Skyrim”, będącą częścią wciąż bardzo popularnej serii „Elder Scrolls”.
„Jeśli spojrzysz na liczbę graczy, których mamy w Skyrim i liczbę milionów ludzi, którzy grali w Skyrim, zdasz sobie sprawę, że nie jest to gra mierzona godzinami” – powiedział w zeszłym miesiącu Peter Hines, wiceprezes Bethesdy . Targi gier wideo Gamescom.
Bethesda ma do zbadania 1000 planet i spodziewa się, że „Starfield” będzie używane przez dziesięciolecia, w miarę dodawania do niego nowych powieści, rozszerzających istniejącą historię, której ukończenie zajmuje już ponad 100 godzin.
„Amatorski praktykujący muzykę. Wieloletni przedsiębiorca. Odkrywca. Miłośnik podróży. Nieskrępowany badacz telewizji.”