W ramach swojej strategii dywersyfikacji rynku turystyka Gran Canaria koncentruje się na polskim kliencie

W ramach swojej strategii dywersyfikacji rynku turystyka Gran Canaria koncentruje się na polskim kliencie

  • Radca ds. Turystyki Ambasady Hiszpanii w Polsce, Claudio Andrade, wziął udział w prezentacji kluczy do tego rynku przeprowadzonej przez techników turystyki Gran Canarii i zaprezentowanych ekspertom w tej dziedzinie w sali Bandama Instytucji Targowej z Gran Canarii. Kanarek.

Las Palmas de Gran Canaria, 20 października 2023 r. Polska gospodarka cieszy się trzydziestoletnim okresem wzrostu, a liczba ludności plasuje ją jako jeden z rynków turystycznych o największym potencjale wzrostu w Europie Środkowej. Gran Canaria Tourism chce przyciągnąć większą obecność polskich klientów i przekaże ekspertom w branży analizę sytuacji i potencjału w ramach prezentacji na rynku Wielkiej Brytanii i Polski, która odbędzie się w środę 18 października. „To dla nas rynek strategiczny, będący częścią naszego zaangażowania w dywersyfikację rynku, dzięki któremu już zmniejszamy naszą zależność od rynków historycznych” – powiedział Pablo Linares, dyrektor wykonawczy ds. turystyki na Gran Canarii. mają potencjał.

Prezentacja analizy polskiego rynku dla profesjonalistów z branży turystycznej na Gran Canarii odbyła się 18 października w sali San Borontan firmy INFECAR z udziałem Magdaleny Adamczyk, Menedżerów Technicznych Sektora Turystycznego Gran Canarii w Polsce i nie tylko. Godny uwagi udział Juany Rosy Aleman i Claudio Andrade Luceny, Ministra Turystyki Ambasady Hiszpanii w Warszawie i Szefa Hiszpańskiego Biura Turystyki ds. Rynku Polskiego.

W UE Polska jest jedną z najszybciej odbudowujących się gospodarek i jednym z najbardziej rozwiniętych krajów po pandemii – stwierdził ekspert z Malagi. „Hiszpania znacznie przekroczyła rekord polskich gości w 2022 r., a w 2023 r. jest nas o 22% więcej niż w roku poprzednim. Głównym kierunkiem polskiego rynku są oczywiście Wyspy Kanaryjskie. W ubiegłym roku przyjechało prawie 450 tys. turystów, a Gran Canaria to jedna z najszybciej rozwijających się wysp” – stwierdziła Warszawa. – powiedział prezes OTS.

„Polska ma za sobą 30 lat ciągłego wzrostu PKB i makroekonomii, co wyraźnie widać w sile nabywczej polskiego klienta. Oznacza to, że populacja podróżująca po Polsce nie pozwala jej rosnąć, bo ma dużą siłę nabywczą” – dodał. dodał: „Cały Wyspy Kanaryjskie to preferowany cel podróży, znany zarówno polskiemu klientowi, jak i naszej pracy. W przypadku Turismo de Gran Canaria musimy wyjaśnić klientowi, że jest to kierunek, który oferuje więcej niż słońce i plażę. Dlatego oferujemy wszystkie komplementarne oferty i produkty z takich dziedzin jak turystyka aktywna, morska czy złota, które naszym zdaniem Polska jest ważnym źródłem atrakcji.

Wreszcie, wśród potencjalnych ulepszeń destynacji, docenia obsługę polskiego klienta w jego języku i zwracanie uwagi na jego własny język, co niewątpliwie będzie ostatecznie przedmiotem rozważenia i szacunku. Spraw, aby przyszło więcej osób”.

Na Gran Canarię w okresie od stycznia do sierpnia przyleciało 42 654 pasażerów z Polski, co oznacza wzrost o 25% rok do roku. Obecnie istnieją bezpośrednie połączenia z Krakowa, Warszawy, Poznania, Katowic i Wrocławia, skąd działają trzej polscy touroperatorzy. Jednak obecność polskich klientów na Gran Canarii jest duża, gdyż wielu przyjeżdża z Niemiec lub z przesiadkami, co tworzy statystyczny transfer na rynek niemiecki, z drugiej strony wykupują także pakiety turystyczne z wycieczką po Niemczech. operatorzy.

Niemniej jednak tej zimy połączenie Gran Canarii z Polską wzrosło o 19,75% w porównaniu z poprzednią zimą, a na nadchodzące miesiące na wyspie zarezerwowano 20 606 miejsc.

Polski klient to podróżnik niezależnie od międzynarodowego klimatu. Ma charakter sezonowy, z wyraźną preferencją dla lata i wyrasta poza sezonem, dodając wartość strategiczną w określonych porach roku. Zwykle podróżuje w parze lub z rodziną i jest lojalny wobec Hiszpanii – 15% ankietowanych zgodziło się na to 10 lub więcej razy. Jest także klientem, który lubi odkrywać różne rejony i jeśli w jednym roku odwiedzi jedną wyspę, to w następnym wypróbuje inną wyspę w archipelagu.

Destynacja Gran Canarii jest szczególnie ceniona ze względu na klimat, jakość oferty i infrastrukturę turystyczną. W 2023 roku w Polsce działa trzech największych touroperatorów, a klienci poszukują produktów typu all-inclusive.

You May Also Like

About the Author: Eugene Barker

"Przyjaciel zwierząt na całym świecie. Guru sieci. Organizator. Geek kulinarny. Amator telewizyjny. Pionier kawy. Alkoholowy narkoman."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *