Polska spółka zależna Ferrovialu, Budimex, podpisała trzyipółletni kontrakt na kompleksowe prace związane z budową infrastruktury kolejowej i drogowej na odcinku Tychy-Most Wisła za 909,6 mln zł (200 mln euro).
Prace na tym odcinku zwiększą dotychczasową prędkość dwóch pociągów pasażerskich do 160 km/h, a towarowych do 120 km/h, a także poprawią bezpieczeństwo kolei i dostępność dla osób z trudnościami w poruszaniu się.
Kontrakt obejmuje prace związane z budową układu torowego, montażem nowej sieci trakcyjnej, dróg dojazdowych i przejazdów kolejowych, peronów, nastawni, sieci elektroenergetycznej, gazowej, wodnej i kanalizacyjnej. – poinformowała polska firma.
Podobnie zakres obejmuje przygotowanie planu administracyjnego oraz wykonanie robót budowlanych w zakresie montażu urządzeń sterowania ruchem, urządzeń kolejowych i kolejowych sieci telekomunikacyjnych.
Budowie i rewitalizacji zostanie poddanych 36 obiektów inżynieryjnych, takich jak wiadukty, mosty, tunele i przepusty, a także wybudowanych zostanie 47 km nowych dróg i 18 obwodnic.
Pierwszą z rekonstruowanych linii kolejowych wybudowano w latach 1852-1912, a w 1963 roku przebudowano odcinek Katowice-Bielsko-Biała Główna na dwutorowy. W 1939 r. otwarto drugą linię kolejową, na której znajdują się cztery przystanki osobowe i jedna stacja.
„Przyjaciel zwierząt na całym świecie. Guru sieci. Organizator. Geek kulinarny. Amator telewizyjny. Pionier kawy. Alkoholowy narkoman.”