Skandal z polską cegłą kolejową był rzekomo utrzymywany w tajemnicy przez urzędników państwowych

Skandal z polską cegłą kolejową był rzekomo utrzymywany w tajemnicy przez urzędników państwowych

Polska grupa hakerska Dragon Sector nagłośniła niedawno skandal z udziałem jednego z najstarszych polskich producentów pociągów, Nowaka. blokując ich pociągi Kiedy są korygowane przez stronę trzecią. Jednak z nowego raportu opublikowanego we wtorek wynika, że ​​Departament Smoka zwrócił się z tą historią do urzędników rządowych rok temu, zwracając uwagę ówczesnego polskiego premiera Mateusza Morawieckiego – podała polska gazeta. Jeden.

Jak podaje Onet, blokada kolejowa Smoczego Sektora została upubliczniona fiaskiem podczas warszawskiej konferencji w tym miesiącu. Hakerzy od ponad roku próbują rozwiązać ten problem kanałami rządowymi. Źródła Onetu podają, że Polska Centralne Biuro Antykorupcyjne Obecnie bada sprawę oszustwa.

W sierpniu 2022 roku firma Dragon Sector została zatrudniona do naprawy oprogramowania w pociągach Newag, które uniemożliwiało uruchomienie warsztatów. Pisałem o polskich mediach Duże opóźnienia pociągów Teraz w całym kraju. Dragon Sector był w stanie szybko zidentyfikować, że te pociągi zostały przechwycone; Hakerzy twierdzą, że nowe oprogramowanie ma za zadanie wyłączać pociągi, gdy osiągnie współrzędne niektórych zewnętrznych warsztatów. Polskim hakerom udało się ukryć mury i je uruchomić.

Dragon Sector zgłosił zakaz do CERT, polskiej grupy rządowej ds. cyberbezpieczeństwa, w grudniu 2022 r., a Onet twierdzi, że istnieje duże prawdopodobieństwo, że hakerzy mieli rację. Zespół ds. cyberbezpieczeństwa skierował sprawę do kilku urzędników państwowych, w tym polskiego premiera, w maju 2023 r. Następnie ministra. Niewiele się jednak wydarzyło, dlatego Dragon Sector zdecydował się upublicznić tę historię.

Podobnie jest z blokowaniem pociągu Zmuruj iPhone’a. Taktyką powszechnie stosowaną przez producentów elektroniki w celu generowania dodatkowych przychodów z napraw jest zapewnienie, że klienci wrócą do producenta. Aby wynająć usługę naprawy strony trzeciej. Według Onetu źródła branży kolejowej szacują, że polski rynek generuje rocznie około 200 mln dolarów na naprawy i serwis kolei.

Producent kolei, Newark, uwikłany w tę całą sytuację, zagroził w zeszłym tygodniu pozwaniem branży Dragon za zniesławienie. 404 mediów. Ponieważ pociągi nuklearne transportują broń na linię frontu ukraińskiego, pojazdy dostarczone przez Dragon Sector zostały „zhakowane” i powinny zostać wycofane z eksploatacji – twierdzi firma. Michał Kowalczyk, członek Departamentu Smoka, powiedział Onetowi, że twierdzenia te w większości są fałszywe i stanowią próbę odwrócenia uwagi od istoty problemu.

Nie jest jasne, dlaczego polski rząd nie ścigał ani nie nagłaśniał skandalu nuklearnego w zeszłym roku. Morawiecki, były polski premier, w 2016 roku nazwał Newak „bijącym sercem” systemu kolei i transportu publicznego i stwierdził, że kraj powinien dokonać reindustrializacji Polski tak, jak to zrobił Newak. . Kontrowersyjny polski milioner Zbigniew Jakubas to jeden z największych inwestorów w Newagu. Źródła poinformowały Onet, że polski urząd antykorupcyjny zbadał sprawę, ale nie wyciągnął jeszcze żadnych wniosków.

Ta treść jest automatycznie tłumaczona z materiału oryginalnego. Ze względu na subtelność tłumaczenia maszynowego mogą wystąpić niewielkie różnice. W przypadku wersji oryginalnej Kliknij tutaj.

You May Also Like

About the Author: Eugene Barker

"Przyjaciel zwierząt na całym świecie. Guru sieci. Organizator. Geek kulinarny. Amator telewizyjny. Pionier kawy. Alkoholowy narkoman."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *