Bloomberg – Apple przygotowuje się, próbując odwrócić spadek sprzedaży komputerów Mac i iPadów Wiele nowych modeli i aktualizacji pojawi się na początku przyszłego rokuZdaniem osób posiadających bezpośrednią wiedzę.
Według źródeł inicjatywa obejmuje aktualizację iPadów Air, iPadów Pro i MacBooków AirKto poprosił o zachowanie anonimowości, ponieważ produkty nie zostały ogłoszone. Nowy iPad Air po raz pierwszy będzie dostępny w dwóch rozmiarach, a model Pro będzie wyposażony w wyświetlacze OLED (skrót od organicznej diody elektroluminescencyjnej). Ze swojej strony MacBook Air będzie miał najszybszy procesor M3.
Mac i iPad stanowią 15% przychodów AppleSzczególny wpływ na to miał spadek wydatków na technologie konsumenckie. Upadek iPada pogłębił brak nowych modeli. Tak naprawdę rok 2023 będzie pierwszym rokiem kalendarzowym w historii produktu, w którym nie zostaną wypuszczone żadne nowe wersje.
Komputery Mac zostały wprowadzone na rynek w zeszłym roku, ale rynek ten stoi w obliczu szerszego spadku liczby komputerów PC po boomie wydatków podczas pandemii. Sprzedaż komputerów Mac spadła w zeszłym kwartale o 34%.do 7,61 miliarda dolarów, podczas gdy przychody z iPada spadły o 10% do 6,44 miliarda dolarów. Co więcej, stanowią one obecnie mniejszy udział w całkowitej sprzedaży Apple, podczas gdy usługi, które kiedyś były nieznaczne, mają obecnie znacznie większy udział.
Apple oczekuje, że nowe modele pomogą ożywić popyt w przyszłym roku. Oczekuje się, że iPady i akcesoria zostaną wprowadzone na rynek pod koniec marca wraz z systemem iPadOS 17.4– twierdzą osoby zaznajomione z planami. Komputery Mac są opracowywane wraz z systemem macOS 14.3. Ta aktualizacja oprogramowania zostanie prawdopodobnie udostępniona na przełomie stycznia i lutego, ale urządzenia mogą zostać wysłane dopiero w marcu.
Nie jest niczym niezwykłym, że Apple organizuje wydarzenia związane z premierą komputerów Mac i iPad w okolicach marca. Rzeczniczka firmy z Cupertino w Kalifornii odmówiła komentarza na temat planów firmy.
iPad Air, tablet średniej klasy firmy, jest obecnie wyposażony w wyświetlacz o przekątnej 10,9 cala. Do przyszłorocznej premiery firma doda wersję 12,9-calową, która będzie odpowiadać rozmiarom większego iPada Pro. Firma przygotowuje cztery modele o nazwach kodowych J507, J508, J537 i J538, które w obu rozmiarach będą oferować wersje komórkowe i wyłącznie Wi-Fi.
Dodatkowy rozmiar ekranu iPada Air jest częścią strategii polegającej na oferowaniu większej liczby opcji w różnych przedziałach cenowych. Pozwala konsumentom uzyskać większy ekran bez konieczności płacenia za iPada Pro, który kosztuje kilkaset dolarów. Takie podejście odzwierciedla strategię Apple w przypadku MacBooka Air i MacBooka Pro.
Nowe modele Pro mają zostać zaprezentowane w tym samym czasie, co iPad Air. Wyświetlacze OLED wyświetlają szerszą gamę kolorów i zapewnią firmowym tabletom tę samą technologię wyświetlania, z której korzysta się w iPhonie od 2017 roku. Wysokiej klasy tablet będzie wyposażony w chip M3, który został wprowadzony w październiku w MacBooku Pro.
Firma planuje cztery nowe modele iPada Pro o nazwach kodowych J717, J718, J720 i J721 z ekranami o przekątnej około 11 i 13 cali oraz konfiguracjami Wi-Fi i komórkowymi.
Nowy iPad Pro firmy Apple będzie pierwszą wersją produktu od czasu wydania obecnego projektu w 2018 roku. Firma dokonała wcześniej drobnych zmian w linii, w tym dodała nowe chipy i aparaty Mac. Te droższe tablety, które mogą kosztować nawet 2000 dolarów i mają największą pojemność, stanowią kluczowy element prób Apple wyciągnięcia większych przychodów z iPada.
Więcej informacji znajdziesz na Bloomberg.com
„Amatorski praktykujący muzykę. Wieloletni przedsiębiorca. Odkrywca. Miłośnik podróży. Nieskrępowany badacz telewizji.”