- Cztery lata niechcianych zanieczyszczeń: rządy UE nie zdołały kontrolować emisji z wysoce toksycznych roślin.
- Większość zakładów węgla brunatnego w UE czekała do ostatniej chwili z wdrożeniem istniejących i opłacalnych ekonomicznie technologii kontroli zanieczyszczeń 4 lata temu, pozostawiając ogromny rachunek na zdrowie i kieszenie ludzi.
Elektrownia cieplna Apono
17 sierpnia 2021 r. upływa termin, w którym państwa członkowskie UE muszą dostosować się do unijnych limitów zanieczyszczeń dla dużych obiektów energetycznego spalania. BREF LCP. Opierając się na najlepszych obecnie stosowanych technologiach zapobiegania zanieczyszczeniom (PAT), kraje miały cztery lata na restrukturyzację krajowego przemysłu zgodnie ze standardami uzgodnionymi w 2017 roku. Jednak na dzień przed terminem kraje nie spełniły jeszcze wymogu nakazu emisji przemysłowych.
DCMTD dla GIC podaje limity emisji dla złych zanieczyszczeń, w tym NOx, SO2, cząstek stałych i rtęci, które muszą być odzwierciedlone w dopuszczalnym zakresie. Badania przeprowadzone przez Europejską Agencję Środowiska (EEB), której członkami są ekolodzy, pokazują, że pozwolenia w większości przypadków wybierają najwyższe poziomy, które są prawnie dopuszczalne i atmosferyczne Można uniknąć ton szkodliwych zanieczyszczeń w glebie.
W wielu krajach urzędnicy i operatorzy elektrowni węgla brunatnego czekają do ostatniej chwili z wdrożeniem standardów zanieczyszczeń zawartych w DCMDT GIC, pozbawiając w ten sposób obywateli 4 lat niepożądanych zanieczyszczeń.
W niektórych przypadkach zgodne władze publiczne nie odnowiły jeszcze zezwoleń, umożliwiając zrzuty instalacji poza limity zanieczyszczenia UE, i nadal przyznają zwolnienia, aby umożliwić uwolnienie większej liczby obiektów niż jest to dozwolone. Wyjątki dotyczą nakazów emisji przemysłowych, ale w wielu krajach stały się one normą.
Jednocześnie większość krajów nie opublikowała ważnych informacji na temat rzeczywistej efektywności środowiskowej dużych obiektów energetycznego spalania, spełniając jednocześnie wiele minimalnych wymogów przejrzystości i nie dotrzymując terminu składania sprawozdań.
GIC spalające paliwo stałe, zwłaszcza węgiel brunatny i węgiel / antracyt, są nie tylko przestępcami złych warunków pogodowych, ale także największym źródłem emisji SO2 i rtęci w Europie oraz jednym z głównych źródeł NOx i innych metali ciężkich. Skutki zdrowotne spalania węgla GIC obejmują ponad 16 150 przedwczesnych zgonów, około 7 600 przewlekłego zapalenia oskrzeli oraz utratę ponad 4,8 mln dni roboczych w UE i na Bałkanach Zachodnich.
Koszty zdrowia publicznego związane z możliwym do uniknięcia zanieczyszczeniem w ciągu pierwszych czterech lat umowy DCMDT GIC zostały oszacowane w poniższej tabeli.
Kraj | Niepotrzebne wydatki na zdrowie |
Niemcy | 0,4 12,4 miliarda |
Polska | 8 10,8 mld (tylko 11 fabryk) |
Republika Czeska | 8,2 miliarda |
Rumunia | 3 4,3 miliarda |
Bułgaria | 9 3,9 miliarda |
Grecja | 7 1,7 miliarda |
Słowenia | 500 milionów |
Słowacja | 0,4 miliarda |
Jak to nazywamy?
- Przestrzegaj lub Zamknij. Operatorzy dużych obiektów energetycznego spalania muszą natychmiast wdrożyć lub zamknąć surowe normy kontroli zanieczyszczenia powietrza. Organy wydające pozwolenia publiczne muszą przestać zgadzać się na zwolnienia „na żądanie” i wykorzystać swoje uprawnienia do egzekwowania najbardziej ambitnych limitów DCMDT i ochrony zdrowia publicznego.
- Podnieś limit. Jednocześnie, zwiększając ambicje ochrony zdrowia publicznego i środowiska, Komisja Europejska musi stosować najwyższe obecne standardy. Spodziewamy się, że zostanie to zweryfikowane przez wyniki BAT przed styczniem 2022 r., Obecne rozporządzenie UE Minamada i przegląd DEI.
- Wejdź w cyfrową dekadę. Komisja Europejska powinna zezwolić na porównywanie i promowanie zgodności w UE skoncentrowane na zasadach sprawozdawczości UE, monitorować wyniki przemysłu w zakresie ochrony środowiska i postępy w realizacji celów zielonego porozumienia UE.
„Cztery lata bezczynności, samozadowolenia i wycofania kosztują obywateli miliony pod względem kosztów środowiskowych i zdrowotnych. Gdzie są przepisy krajowe, egzekwowanie i zgodność? Dlaczego środki zanieczyszczające zawsze są ważniejsze od zdrowia publicznego i ochrony środowiska? Wciąż nie ma czasu do stracenia: przestrzegać toksycznych roślin Powinny lub nie powinny być zamknięte ”- powiedział Ricardo Nikro, koordynator kampanii spalania i wydobycia węgla w Europejskim Urzędzie Ochrony Środowiska.
Hiszpania (-4 punkty):
Władze hiszpańskie zezwoliły 39% swoich łącznych uprawnień na korzystanie z rygorystycznych przepisów dotyczących kontroli zanieczyszczenia powietrza, z wyjątkami. Uwaga, jego elektrownia węglowa korzystała ze 100% wyjątków.
W przypadku niskogatunkowych elektrowni węglowych i opalanych węglem (obiekty silnie zanieczyszczające) władze hiszpańskie ustalają luźne limity pozwoleń w Europie. Przykłady Soto de Ribera III 650 mg/nm.
Limity emisji SO2 powyżej 300 MWth były tak surowe, że należałoby je zakwalifikować jako „przestępcze”, ponieważ pozwalały na uniknięcie stosowania odsiarczaczy (mokry IOS): ES0135 Vella 1 poziom 3000 mg/Nm³ został zainstalowany na najwyższym poziomie UE, ale ES0110 Meirama I wynosi 2400 mg/Nm³; ES0229 Aboño I i ES0228/229 Alcudia III/IV 900 mg/Nm³.
Kontrola emisji w elektrowniach węglowych jest bardzo niska dla wszystkich parametrów. Trzy elektrownie węglowe zgłosiły bardziej dotkliwe emisje SO2: ES0103 (Anllares I) 2359mg/Nm³, ES0135 CT Vella I 1231 mg/Nm³ i CT Teruel I-II-III 1111 mg/Nm³. Inne mają górną granicę BAT-LEA (limit emisji najlepszych dostępnych technik) 130 mg/Nm³.
Jeśli chodzi o rtęć, wszystkie trzy zakłady (ES0110 CT Meirama I, ES0114 CT La Robla I i ES0115 CT La Robla II) miały poziomy rtęci do 12 µg/Nm³, 2 jednostki powyżej górnej granicy (ES0135 CT Vella I, ES0136 CT Vella II), kolejne osiem jednostek zgłasza emisje w pobliżu dolnej granicy LEA-BAT.
Kilka (123) gazowych GIC działa w Hiszpanii. Większość z tych zakładów działa powyżej średniej UE NOx (30 mg Nm³). Dwa zakłady zgłosiły emisje poniżej ścisłego zakresu LEA-BAT (ES0154 CTCC Campo de Gibraltar-GN i ES0192 CTCC Cartagena-GN 1). Jednak ambicja pozwolenia jest niska, ponieważ WDE są ustalane poza górne limity LEA-MTD lub są dostosowane do mniej dopuszczalnych prawnie ambitnych poziomów.
Hiszpania zajmuje 17. miejsce pod względem kosztów opieki zdrowotnej dla zainstalowanej energii, z szacowanym kosztem opieki zdrowotnej na poziomie 73 000 euro na megawat rocznie.
Inne przykłady krajowe
- Niemcy Upublicznianie danych o zanieczyszczeniach GIC jest najgorsze w UE. Dane emisyjne za lata 2018 i 2019 nie zostały jeszcze zgłoszone do Komisji Europejskiej (brakuje terminu raportowania dłuższego niż rok). Komisja nie podjęła żadnych działań w celu naprawienia tej sytuacji.
- Rząd Rumunia Stan planuje przeznaczyć miliony dolarów na pomoc w spełnieniu wymogów BAT na renowację elektrowni. W chwili obecnej dwie zakłady węgla brunatnego Isalnida i Krajowa wciąż oczekują na odnowienie zatwierdzenia w ramach BAT.
- w SłoweniaWedług naszych źródeł, elektrownia Sostange 6 węgla brunatnego nie wykorzystuje w swojej gospodarce narzędzi do wtórnej redukcji NOx (SCR) wyłącznie ze względów ekonomicznych. Operator woli dostosowywać dzienną ilość wypalanego węgla brunatnego, aby mieściła się w wyższym zakresie PAT, niż zdecydowanie redukować zanieczyszczenia dzięki technologii DENOX.
- Minister Klimatu i Środowiska Polska Elektrownie Pątnów I i Konin należące do ZE PAK zostaną zwolnione po 2021 roku. Dzięki Greenpeace Polska i Frankowi Boltowi Warszawski Sąd Administracyjny uchylił decyzję ministerstwa i teraz sprawa ma zostać ponownie rozpatrzona.
- w BułgariaIstnieją wyjątki od biznesplanów operatorów. Bułgarska Administracja Ochrony Środowiska przyznała na żądanie zwolnienia za zanieczyszczanie elektrowni na węgiel brunatny. Jeśli chodzi o toksyczną rtęć, pogarda jest oferowana w nieskończoność, pomimo konieczności zbudowania jej przez UE do 2027 roku. Decyzja w sprawie wniosku o wyjątek dotyczący brykietu z wyjątkowych zanieczyszczeń nadal oczekuje na upływ terminu 17 sierpnia.
- Rośliny Czech Węgiel/antracyt i węgiel brunatny zdecydowały się uwierzyć w „zwolnienia od BAT” i zwolnienia z nowych limitów emisji dopuszczone przez władze regionalne. W sumie 18 czeskich zakładów domagało się takich wyjątków.
- w Zjednoczone KrólestwoDozwolone władze przyznały zwolnienia z zanieczyszczenia powietrza w celu ochrony działalności węglowej przez całe życie. Nawet jedna instalacja wyposażona w wtórny DeNox (własność Ratcliffe, E.ON, później UNIPER) nie jest wymagana do stosowania systemu redukcji zdolnego do zmniejszenia emisji NOx o co najmniej 85%. Elektrownia zostanie ostatecznie zamknięta w 2025 r. (kiedy zakończy się anulowanie LCP BREF), co przekłada się na dodatkowy rachunek za przesunięcie kosztów opieki zdrowotnej dla obywateli do 96 mln ze względu na parametr NOX.
Więcej tła i źródeł:
„Przyjaciel zwierząt na całym świecie. Guru sieci. Organizator. Geek kulinarny. Amator telewizyjny. Pionier kawy. Alkoholowy narkoman.”