w 2018 roku, Paryż Saint-Germain (Paryż Saint-GermainZrobił pionierski ruch w świecie piłki nożnej. Trzy lata temu paryski klub nawiązał współpracę z Socios.com Od tego czasu pracują z nią Kody wentylatorówZasoby cyfrowe tworzone na blockchain chili, jako innowacyjny sposób na zwiększenie ich źródeł dochodu, dając tym samym bardziej aktywną rolę fanom i to jest podstawą tej kryptowaluty.
Trzy lata później liczba umów Socios.com w świecie sportu gwałtownie wzrosła. W sumie zawiera 42 różne rodzaje żetonów kibica, a każdy z nich należy do klubu (piłkarzy i innych środowisk, takich jak Sporty) lub jednostka matematyczna (taka jak UFC). W tym 30 klubów piłkarskich i dwie drużyny międzynarodowe (Portugalia I Argentyna).
Pierwszą rzeczą jest zrozumienie funkcji kodów wentylatorów. Dzięki temu największe światowe organizacje sportowe mogą cieszyć się unikalnym ekosystemem, w którym fani mogą wpływać na organizacje, a także otrzymywać nagrody i nagrody za swoją lojalność. Na przykład jest Symbol wentylatora $PSG Dzięki temu fani mogli wybrać m.in. inspirujące murale do szatni drużyny, najlepszą bramkę sezonu i nagrody Gracza Roku. W zamian za lojalność fani otrzymywali także osobiste wiadomości od graczy.
Umowy z 30 klubami
Wśród klubów, które już współpracują z Socios.com i Fan Tokens, jest kilka największych klubów w Europie. Począwszy od PSG, konto urosło dzięki takim zespołom jak Barcelona albo Atletico Madridlub w Hiszpanii lub JuventusI Manchester MiastoI ArsenałI Pochować NS Mediolan, w pozostałej części Europy. Latem znacznie wzrosła liczba klubów, które zawarły umowę z „partnerami”, mimo że były one głównym sponsorem niektórych koszulek.
Walencja ogłasza swoją kryptowalutę
klub walencji
Oprócz powyższego lista została uzupełniona: Aston VillaI Leeds UnitedI Everton (Anglia), LevanteI Walencja (Hiszpania), RzymI Novara (Włochy), dynamo Zagrzeb (Chorwacja), GalatasarayI BasaksehirI TrabzonsporI znieczulenieI Guztepe (Indyk), KoryntianieI Sportowiec Górnik (Brazylia), Fortuna Sittard (Holandia), korpus Warszawa (Polska), Uniwersytet Chile (Chile), St. Troydens (Belgia), Młodzi chłopcy (Szwajcaria) , niezależny (Argentyna) i Apollon Limassol (Cypr). Oczywiście w nadchodzących miesiącach/latach lista będzie się nadal rozszerzać, biorąc pod uwagę tempo, w jakim było to do tej pory robione.
Vinonimo Messi
Fani przyzwyczają się do słuchania coraz więcej o nazwach ikon fanów i Socios.com. Nie wchodząc dalej, w ostatnich tygodniach dużo mówiło się o włączeniu Fan Tokenów $PSG do nagrody za transfer („pakiet powitalny”, jak to nazwało PSG) od leo panienkoI. W ten sposób Argentyńczyk natychmiast połączył się z milionami fanów Paris Saint-Germain.
Leo Messi podczas prezentacji z Paris Saint-Germain
W przypadku tak innowacyjnego systemu pojawia się kilka pytań, na które odpowiada dział komunikacji Socios.com w Hiszpanii. Przede wszystkim, jakie są umowy z klubami? W przeciwieństwie do tradycyjnych umów, Socios.com może finansować umowy samodzielnie, a nie przez inwestora. Oznacza to, że token kibica klubu jest tworzony i sprzedawany wspólnie z podziałem zysków (oczywiście każdy przypadek ma inne warunki).
Czy są nieograniczone? Nie, „całkowita kwota została wcześniej uzgodniona z klubem lub organizacją partnerską i jest publicznie przekazywana przed uruchomieniem”, wyjaśniają EL ESPAÑOL. Każdy klub emituje dziesiątki lub setki milionów tokenów, a aby je kupić, należy użyć własnej kryptowaluty członków, Chiliz.
Czy zachęca do spekulacji finansowych?
Właśnie ta cecha rodzi kolejne pytanie: czy taki system może zachęcać do spekulacji finansowych? Zaczyna się od tego, że tokeny fanów mają wartość rynkową, która zmienia się w zależności od popytu. Na przykład, jak wyjaśnił Socios.com, popyt na symbol fanów PSG w dolarach amerykańskich wzrósł wraz z podpisem Messiego „w taki sam sposób, w jaki wzrosła liczba obserwujących PSG w sieciach społecznościowych lub sprzedaż koszulek, ponieważ fakt że przybycie Messiego wzbudza duże zainteresowanie w klubie”.
Z Socios.com nalegali: „Tokeny kibica są narzędziem dla fanów do interakcji z klubem lub organizacją. Ostateczną wartością tokena kibica nie jest jego cena, ale jego użyteczność, która nie zmienia się, ale pozostaje niezmieniona, ponieważ fan tokeny nigdy nie wygasają ani nie są wydawane. Należy również pamiętać, że zawsze obowiązuje limit liczby Fan Tokenów, które każdy użytkownik może otrzymać oraz kwoty, którą może wykorzystać w głosowaniu.
To nie koniec, ale może się zdarzyć, że ktoś zdecyduje się sprzedać swoje tokeny w obliczu terminowego wzrostu ceny „w ten sam sposób, w jaki ktoś może zdecydować się na sprzedaż koszulki drużyny, jeśli z jakiegoś powodu popyt jest wysoki i nie nagle generuje.”
Ostatecznie na tym rynku chodzi wyłącznie o spekulacje, a w ostatnim czasie nastąpił boom kryptograficzny, który pomógł większości tokenów fanów zyskać na popularności w pierwszej połowie 2021 roku. Chili, waluta, w której kupowano tokeny klubowe, wzrosła 1100% od początku roku.
Nie można też zweryfikować, czy są to kibice, którzy kupują koszulki w klubie, ale zgadzamy się, że zdecydowana większość z nich tak.
I ostatnie pytanie: czy to naprawdę dla fanów, czy każdy może zdobyć tokeny? Każdy, kto posiada klubowy token kibica, może brać udział w ankietach przeprowadzanych przez ten klub za pośrednictwem aplikacji Socios.com. Nie można zweryfikować, że ci, którzy kupują kody kibica do klubu są fanami, ale jak dodają z samej firmy: „Nie można zweryfikować, że ci, którzy kupują koszulki lub inne oficjalne towary, są fanami, ale zgadzamy się, że ogromna większość to robi. Ponieważ w przeciwieństwie do tego nie miałoby to sensu, prawda?
Socios.com stworzył nową formę sponsoringu/umowy w świecie piłki nożnej i właśnie eksplodowała. Jego biuro jest w drodze do góry, a tym samym otworzy wiele biur na całym świecie, oprócz tych, które już działają. Jeden ze stadionów zostanie otwarty w Madrycie. Kto będzie kolejnymi klubami, które dołączą do ruchu Fan Token?
Śledź tematy, które Cię interesują
„Pionier w mediach społecznościowych. Miłośnik muzyki. Zły student. Introwertyk. Typowy fan piwa. Ekstremalny webinnik. Fanatyk telewizji. Totalny ewangelista podróży. Guru zombie.”