Jestem fanem konsol przenośnych i nie mogę zaprzeczyć, że mam takie preferencje. Czuję się na niej bardziej komfortowo grając niż na jakiejkolwiek konsoli stacjonarnej, czy to PlayStation, Xbox czy Nintendo. Nie oznacza to, że nie lubię grać w takie tytuły jak „Marvel’s Spider-Man 2” czy „Stafield”, w co trudno mi grać na czymkolwiek innym niż PS5 lub Series X|S. Po prostu uwielbiam grać na swoim laptopie. To z tego powodu Pochodzenie konsol przenośnych Jest to dla mnie więcej niż interesujące.
¿Co byście pomyśleli, gdybym Wam powiedziała, że pomysł na te sterowniki zrodził się podczas podróży pociągiem? Nie byłby to pierwszy raz, kiedy ten rodzaj transportu wywołał rewolucję na niektórych rynkach.
okazja
Gunpei Yokoi jest promotorem konsol przenośnych. Był japońskim inżynierem, który wykonywał rutynowe zadania, gdy Nintendo wciąż skupiało większość swoich wysiłków na grach planszowych. Mieli już doświadczenie na rynku gier wideo, ale nie było nic lepszego niż GameBoy czy żadna z późniejszych konsol. Jednak gdzieś pod koniec lat 70. Junpei podróżował pociągiem i zauważył, jak biznesmen opiera się długiej i nudnej podróży. Zabawa z kalkulatorem.
Podobnie jak w kreskówce, spowodowało to skupienie uwagi na głowie Gunpei. Musieli stworzyć urządzenie wielkości kalkulatora, aby ludzie mogli to zrobić Zabij czas w drodze do pracy. Po powrocie z wyjazdu nie udało mu się skontaktować z cieszącym się ogromną popularnością Hiroshi Yamauchi, ówczesnym prezesem Nintendo.
Na szczęście dla niego po kilku dniach kierowca Yamauchiego nie pojawił się w pracy. Ponieważ szef Nintendo miał amerykański samochód, niewiele osób w firmie wiedziało, jak prowadzić takie pojazdy. Jednym z nich był Gunpei, któremu przydzielono to zadanie. To była szansa, której szukałem…Ale Gunpei nie zdawał sobie z tego sprawy. Jego pierwszą reakcją była irytacja, nie był niczyim kierowcą. Czasami duma przyćmiewa naszą wizję, ale na szczęście dla wszystkich fanów Nintendo Switch udało mu się przejrzeć swoje ego i zdać sobie sprawę, że będzie to okazja do zaprezentowania swoich myśli.
Kiedy wsiedli do samochodu, wydawało się, że tak Yamauchi nie zwracał uwagi I zignorował entuzjastycznego inżyniera. Jednak w głębi duszy już planował, jak poradzić sobie z pomysłem Gunpei. Zaledwie kilka dni później Yamauchi zadzwonił do Junpei, aby przyszedł do jego biura, gdzie nie byli sami. Dyrektor w Sharp, firmie elektronicznej, która od dawna specjalizowała się w tworzeniu urządzeń o małej obudowie. Rozpoczęła się historia komputerów przenośnych, jakie znamy.
Miejsce docelowe
„Game & Watch” było dziedzictwem tej rozmowy pomiędzy Gunpei i Yamauchi. To był punkt wyjścia dla To, co później poznamy jako GameBoy, projekt również wyreżyserowany przez Gunpei. W rzeczywistości był czas, kiedy wynaleziono dwuekranową „Game & Watch”, która Bardzo przypomina Nintendo DS. Dodatkowo na konsoli powstał D-Pad, czyli pad kierunkowy, którego używamy do dziś.
w tym momencie, Przeglądaliśmy wiele konsol przenośnych. GameBoy i wszystkie jego wersje, Nintendo DS, Nintendo 3DS, PSP, PS Vita… Nintendo Switch. Pojawiła się także nowa generacja konsol przenośnych, z mocą komputera PC, takich jak Steam Deck czy AYANEO. To wszystko przykłady tego, jak małe zbiegi okoliczności prowadzą nas do wielkich celów.
„Amatorski praktykujący muzykę. Wieloletni przedsiębiorca. Odkrywca. Miłośnik podróży. Nieskrępowany badacz telewizji.”