Generatywna sztuczna inteligencja, która generuje tekst, obrazy i dźwięk w odpowiedzi na żądania, może przekształcić jeden z charakterystycznych elementów gier wideo: postacie, których nie da się odtworzyć, powszechnie zwane Narodowy Kongres Ludowy Chin Również Narodowy Kongres Ludowy Chin. Tradycyjnie postacie te charakteryzują się przestrzeganiem z góry ustalonych wzorców zachowań oraz prezentowaniem gestów i dialogów, które często są wymuszone i nierealistyczne.
„Kiedy myślisz o tych NPC, wydają się trochę dziwni” – powiedział jej. Alexisa RolandaDyrektor ds. rozwoju La Forge China, chińskiego oddziału działu badawczo-rozwojowego wydawcy gier wideo Ubisoft, powiedział CNN. „Zdajesz sobie sprawę, że jest coś dziwnego w tym, co widzisz lub słyszysz”.
Klasycznym przykładem postaci NPC w grze wideo jest kupiec w grze RPG. W grze RPG, w której zwiedzasz średniowieczne miasto. Kupiec, A Osobowość Ogólnochińskiego Kongresu LudowegoStoi w swoim sklepie i oferuje możliwość kupna i sprzedaży przedmiotów, broni i mikstur. Chociaż gracz może z nimi wchodzić w interakcje i dokonywać transakcji, nie może kontrolować ich zachowania ani historii w grze.
Ich rolą jest zapewnienie graczom możliwości zdobywania i sprzedawania przedmiotów niezbędnych do ich przygody, ale nie są to postacie grywalne w tym sensie, że nie można ich w pełni kontrolować. Tacy NPC są podstawową częścią większości gier i dodają głębi i kontekstu wirtualnemu światu gry.
Na początku tego roku wypuszczono na rynek La Forge Autor widmonarzędzie do generowania tekstu oparte na sztucznej inteligencji, które ma pomóc twórcom gier wideo w tworzeniu większej różnorodności autentycznych dialogów dla postaci, których nie da się odtworzyć, a w 2022 r. przetestowało nową technologię, która pomaga tworzyć bardziej realistyczne, naturalne gesty pasujące do tonu i nastroju jego wypowiedzi .
„Pobiera mowę jako dane wejściowe i generuje gesty ciała jako dane wyjściowe, więc możemy sobie wyobrazić, że ci NPC wyrażają się poprzez nieskryptowane dialogi z niemal naturalnymi animacjami ciała wykonanymi z mowy” – powiedział Roland. W ten sposób można stworzyć NPC opartego na sztucznej inteligencji, zachowującego się bardziej naturalnie i nieprzewidywalnie.
Getao Chustudentka Uniwersytetu Rikkyo w Tokio, właśnie tak robi: „Ten NPC, który wykorzystuje głębokie uczenie się, nie ma ustalonego wzorca, dzięki czemu może mieć większy zakres ruchów”.
Z drugiej strony w niektórych grach zaczęto już stosować sztuczną inteligencję. chińska firma, Netiaużywa ChatGPT do generowania liter dla postaci, których nie można grać, w niedawno wydanej grze mobilnej o nazwie sprawiedliwość.
W tym samym czasie, Studio repliki Wprowadzono innowację „inteligentnych NPC zasilanych sztuczną inteligencją” do popularnego silnika gry Nierealny silnikDzięki temu twórcy gier wideo mogą wykorzystywać sztuczną inteligencję do interpretowania dialogów NPC zamiast uciekać się do ludzkich aktorów głosowych.
Jednakże, Juliana Togeliusaprofesor nadzwyczajny w Uniwersytet w Nowym Jorkuktóra bada sztuczną inteligencję i gry wideo, zwiększyła ryzyko nieodłącznie związane z korzystaniem z NPC generowanych przez sztuczną inteligencję: możliwość utraty przez projektantów gier kontroli nad fabułą gry.
Togelius ostrzegł, że te wirtualne postacie mogą prowadzić dialog, który zakłóca rozgrywkę, naruszając spójność, będąc nieodpowiednim lub wpływając na immersję graczy.
Profesor podkreślił także trudność w tworzeniu NPC generowanych przez sztuczną inteligencję, którzy będą skutecznie pomagać graczowi. Dodał, że tworzenie „dobrych” NPC-ów jest znacznie bardziej złożone niż projektowanie trudnych wrogów.
„Amatorski praktykujący muzykę. Wieloletni przedsiębiorca. Odkrywca. Miłośnik podróży. Nieskrępowany badacz telewizji.”