Czy F-16 Joe Bidena pozwolą nam odzyskać Ukrainę? Ukraińscy piloci będą musieli poczekać do jesieni na szkolenie.
Rumunia jest ostatnim krajem, w którym szkoli się pilotów myśliwców F-16, zwłaszcza dla ukraińskiej armii. Bukareszt ogłosił. Ukraina od tygodni mówi, że potrzebuje najczęściej używanych na świecie amerykańskich samolotów do walki z rosyjską agresją. 19 maja, po kilku odmowach, Joe Biden dał zielone światło na dostawy myśliwców, w tym F-16, na Ukrainę.
Dysproporcje w Siłach Powietrznych
Jednakże, Dlaczego Wołodymyrowi Zełenskiemu tak zależało na tych samolotach? Kijów jest trudny do obrony w powietrzu i F-16 pozwoliłyby mu odzyskać kontrolę nad niebem i zapewnić wsparcie lotnicze siłom lądowym.. Według strony internetowej analizy wojskowej Global Firepower, Ukraina miała mniej niż 190 sprawnych samolotów na początku stycznia, w porównaniu do ponad 2000 w Rosji.
„Kiedy manewrujesz”, wyjaśnia Jean-Pierre Maulany, zastępca dyrektora Instytutu Stosunków Międzynarodowych i Strategii (IRIS), „bombardujesz siły wroga artylerią. Widzisz, jak manewrują. Zaletą tych myśliwców jest to, że mogą celować Siły rosyjskie, które posuwają się naprzód”.
Leo Berea-Beigné, analityk z Ifry Center for Defence Studies, mówi, że F-16 można wykorzystać na trzy główne sposoby: „Do wsparcia naziemnego”, mówi. Atak na najeżdżających Rosjan. lub wsparcie ukraińskiej ofensywy poprzez przechwytywanie myśliwców, które mogą wlecieć w ukraińską przestrzeń powietrzną;A może nawet z amunicją do przechwytywania pocisków i dronów, które zagrażają wrażliwym punktom”.
Praktyka jest kluczowym punktem, który wymaga czasu
Po zatwierdzeniu przez USA kilka krajów starało się pomóc Ukrainie w szkoleniu pilotów F-16.
szef dyplomacji europejskiej, Józef Borrell zwracał pod koniec maja uwagę, że Polska już to zaczęła robić I wiele krajów jest gotowych dostarczyć Ukrainie te myśliwce. Holandia ma nadzieję, że tego lata uda się wyszkolić ukraińskich pilotów F-16.
Dania przygotowuje się do szkolenia pilotów na swoim terytorium. Szkolenie pilota, jak długo to trwa, to kluczowe pytanie:
„Piloci są częścią problemu”, mówi Léo Béria-Beigne. Oczywiście musimy szkolić obsługę naziemną, czyli mechaników, ale musimy zintegrować system i jego uzbrojenie, że mamy system identyfikacji przyjaciel-wróg, co jest bardzo ważną rzeczą, więc ukraiński system obrony powietrznej, który nie strzela na miejscu, ale według podpisów, które mają na radarze **, ich Nie strzelaj do własnych samolotów. Mamy do czynienia z systemem Choć ma 40 czy 50 lat, wciąż jest złożony.
Wszystkie te czynniki sprawiają, że czteromiesięczny okres integracji wydaje się absurdalny. Często na samolot przypada dwóch pilotów lub nawet dwie pełne załogi. Na pokładzie jest pilot, co najmniej dziesięciu do dwudziestu mechaników, a resztą zajmują się technicy dziobowi i naziemni.
„Są to także piloci, którzy szkolą innych pilotów”, dodaje Jean-Pierre Maulany, „więc musimy zwolnić czas w siłach zachodnich, aby szkolić ukraińskich pilotów” – kontynuuje.
Wchodząc do służby w Stanach Zjednoczonych pod koniec lat 70., niektórzy oczekiwali, że samoloty te staną się punktem zwrotnym w wojnie. Dostawy F-16 i szkolenie ukraińskiego personelu wojskowego na tych samolotach będą centralnym punktem szczytu NATO w Wilnie 11 i 12 lipca.
„Przyjaciel zwierząt na całym świecie. Guru sieci. Organizator. Geek kulinarny. Amator telewizyjny. Pionier kawy. Alkoholowy narkoman.”