Kobieta otrzymała nieoczekiwany rachunek w wysokości prawie 2000 dolarów za badanie przesiewowe w kierunku raka jelita grubego

Kobieta otrzymała nieoczekiwany rachunek w wysokości prawie 2000 dolarów za badanie przesiewowe w kierunku raka jelita grubego

Popularny domowy test na raka jelita grubego pojawił się z nieoczekiwanym rachunkiem dla niektórych osób – co prowadzi do obaw, że mogą odłożyć leczenie ratujące życie. Amerykanie mogą być przyzwyczajeni do oglądania reklam Cologuard, domowego testu reklamowanego jako sposób na zbadanie raka jelita grubego w domu, a nie bardziej skomplikowaną kolonoskopię. Eksperci twierdzą, że to dobre narzędzie do sprawdzania, ale niektórzy użytkownicy stwierdzili, że napotkali wysoki rachunek.

Pochodząca z Missouri Leanne Bryant powiedziała reporterce śledczej CBS News Annie Werner, że była zaintrygowana po kilku latach oglądania reklam Cologuard w telewizji.

„Pomyślałem:„ Hej, ten domowy skan, który mogę zrobić, wygląda tak łatwo w porównaniu z pełną kolonoskopią ”- powiedział Bryant, 55 lat, w wywiadzie dla CBS News.

W sierpniu zadzwoniła do swojej firmy ubezpieczeniowej, żeby zapytać o Cologuard.

„Powiedzieli, że tak, będzie w pełni zakryty, ponieważ nie chciałam, aby przyłapano mnie na nieoczekiwanym rachunku” – powiedziała.

Wysłałem jej próbkę i czekałem na e-mail z wynikami. Ku zaskoczeniu Bryanta wynik testu okazał się pozytywny.

Pamięta, jak pomyślała: „Mogę mieć polip, mogę mieć raka okrężnicy”.

Bryant w końcu potrzebował kolonoskopii, ale z ulgą odczuł negatywny wynik.

Potem zaczęły napływać rachunki.

„Zacząłem otrzymywać dane z mojego szpitala, że ​​mam saldo w wysokości 1900 USD” – powiedział Bryant. „Myślę, OK, zdecydowanie nie jestem winien tak wiele. To znaczy, to nie jest możliwe.”

Rak okrężnicy jest wysoce uleczalny, jeśli zostanie wykryty wcześnie. Kolonoskopia jest bezpłatna dla większości osób powyżej 45.

Pod Ustawa o przystępnej cenieTylko rutynowe badania przesiewowe są objęte, a ponieważ wynik Bryant Cologuard był pozytywny, jej kolonoskopia została zakodowana jako test „diagnostyczny”, który nie jest w pełni objęty jej ubezpieczeniem.

Byłby całkowicie zakryty, gdybyś nie użył najpierw Cologuard.

„Jestem szalony, ponieważ co miesiąc płacę tak dużo za to ubezpieczenie” – powiedział Bryant. „Po prostu czuję, że naprawdę się rozpadam”.

CBS News przeprowadziło ankietę 11 największych firm ubezpieczeniowych w Stanach Zjednoczonych, aby dowiedzieć się, co zrobią w sytuacjach takich jak Bryant. Siedem nie odpowiedziało. Cztery osoby, które powiedziały, że decyzje o ubezpieczeniu różnią się, a to, ile zapłaci konsument, zależy od tego, jak lekarze opracowują procedurę kolonoskopii.

„Niestety, w niektórych przypadkach osoby z pozytywnym nieinwazyjnym testem, takim jak Cologuard, będą musiały zapłacić z kieszeni za kolonoskopię” – powiedział dr Mark Fendrick z University of Michigan, który bada ceny leków.

Fendrick martwi się, że kiedy ludzie dowiedzą się, że ich kolonoskopia może nie być objęta ubezpieczeniem, nie dostaną tego, nawet jeśli mają wysokie ryzyko raka okrężnicy.

„Fakt, że ludzie są uważani za bardziej zagrożonych i że nie jest łatwo uzyskać kolonoskopię finansowo lub w inny sposób, nie ma dla mnie żadnego sensu” – powiedział.

Cologuard jest produkowany przez firmę Exact Sciences. Prezes i dyrektor generalny firmy Kevin Conroy zgadza się, że istnieje problem.

„Jeśli ktoś dostanie rachunek związany z badaniem, oznacza to, że jedna osoba to za dużo” – powiedział.

Conroy powiedział, że jego firma zdecydowała, że ​​​​trzeba dodać nowy język do swojej strony internetowej, mówiąc, że chociaż „miliony pacjentów mogą uzyskać dostęp do tej uzupełniającej kolonoskopii bez kosztów własnych… nie wszyscy to robią”.

„Podniesienie tego pomogło nam podkreślić to, co możemy zrobić najlepiej” – powiedział CBS News. „Dlatego zawsze szukamy sposobów na poprawę”.

Jednak podczas gdy częste reklamy telewizyjne stwierdzają, że koszt samego Cologuard jest pokrywany przez większość polis ubezpieczeniowych, nie wspominają o tym, że dalsza kolonoskopia może nie zostać pokryta.

Conroy bronił przekazów w reklamach jako „odpowiednich”.

„Jeśli to, co robisz, odstrasza ludzi od całkowitego poddania się testom, wiąże się z tym ogromny koszt” – powiedział.

Leanne Bryant powiedziała, że ​​żałuje, że te reklamy nie dały jej jakiegoś ostrzeżenia.

„Nie chcę mówić, że to mistyfikacja, ale w pewnym sensie jest to po prostu wyzysk ludzi. Jeśli mi się to przydarzy, wiem, że przydarzy się to wielu ludziom” – powiedział Bryant.

Badacz uważa, że ​​dr. Findrick, że jakiekolwiek problemy z reklamami nie miałyby znaczenia, gdyby do ubezpieczenia wymagane było badanie przesiewowe w kierunku raka jelita grubego.

„Mam nadzieję, że twoja historia nie tylko podniesie świadomość wśród twoich obserwatorów, ale także wśród płatników, aby zobaczyć, jak nierozsądna jest ta polityka” – powiedział Fendrick.

Cologuard ma program, który pomaga ludziom złożyć odwołanie, jeśli otrzymają nieoczekiwany rachunek za wykonanie kolonoskopii. Bryant w końcu wygrała apelację, aby firma ubezpieczeniowa zapłaciła jej rachunek na 1900 USD, ale rozwiązanie problemu zajęło pięć miesięcy.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *