„Kraje takie jak Finlandia czy Polska chcą wejść do TLP”

„Kraje takie jak Finlandia czy Polska chcą wejść do TLP”

Luis Alberto Martinez Ruiz otrzymał swoje pierwsze przydziały w 1993 roku jako porucznik w skrzydle 15 bazy lotniczej w Saragossie. Jako pilot EF18 przebywał w kilku sztafetach dywizji Icarus w Aviano (Włochy) przy okazji operacji w strukturach byłej Jugosławii, zbierając w tej sytuacji ponad 100 misji. W lipcu 2004 został awansowany na dowódcę, przeniesiony do Madrytu i przydzielony do Dywizji Operacji Sztabu Lotniczego. W 2006 roku przeniósł się do Dowództwa Walki Powietrznej w Bazie Lotniczej Torrejon. Pracował również jako ekspert Agencji NATO NETMA (Monachium, Niemcy) odpowiedzialnej za zarządzanie i rozwój programu Eurofighter. Służył jako dowódca eskadry i kierownik zespołu w Wing 12, w bazie lotniczej Torrejon. W 2012 roku awansował na podpułkownika. W 2016 roku został mianowany doradcą technicznym Biura Technologii Sekretarza Obrony. W 2019 r., po awansie na pułkownika, pełnił funkcję szefa organizacji zarządzającej w agencji NETMA do 14 lipca 2022 r., kiedy to został pułkownikiem naczelnym NATO’s Tactical Leadership Program (TLB). Znajduje się na lotnisku Los Llanos.

Jak znalazłeś TLP po przyjeździe?

Uważam, że TLP jest dobrze wyposażony, nowoczesny, gotowy do misji i co najważniejsze, personel jest zmotywowany i świadomy znaczenia TLP nie tylko dla Sił Powietrznych, ale także dla 10 państw członkowskich. z projektu. Nie trzeba dodawać, że przygotowanie załóg i ich umiejętności przywódcze są coraz ważniejsze, zwłaszcza dziś, jak zawsze w tej 44-letniej historii. Wiemy, że musimy mieć świetne zespoły. Dlatego chciałem, aby pracownicy wiedzieli, jak ważna jest nasza praca. Z drugiej strony chciałem zobaczyć lepszą atmosferę koleżeństwa i koleżeństwa wśród wszystkich uczestników tych jednostek.

Jednym z jego najbliższych wyzwań jest zbliżający się lot we wrześniu, który ma być największym w historii TLP..

Wszyscy czekaliśmy na wrzesień, z jednej strony wyzwanie zdobycia samolotu piątej generacji, który po raz pierwszy miał wziąć udział w kursie, amerykańskiego F35. Byliśmy również zaniepokojeni spodziewaną dużą liczbą uczestników. Z różnych powodów niektóre kraje musiały zredukować liczbę uczestników, a my nie zamierzaliśmy mieć tak dużego udziału, jak początkowo planowano. W szczególności we wrześniu uczestnicy byli ograniczani przez obronę powietrzną krajów graniczących z Ukrainą. Na co dzień muszą ustalać priorytety tych wdrożeń w krajach sąsiednich i nie mogą zająć się początkowymi celami obejmującymi przestrzenie kursu TLP (kwadraty), jak wolą. To trudna równowaga. Doprowadziło to do tego, że liczba uczestników pozostała normalna.

Jednak przystosowanie samolotów piątej generacji pozostaje dużym wyzwaniem.

Głównym wyzwaniem wrześniowego kursu jest pierwszy odbiór amerykańskiego F35, co z pewnością musi się udać, będziemy mogli obsługiwać samoloty czwartej i piątej generacji i to nie tylko w przyszłości. Samolot to Amerykanie piątej generacji, ale z innych krajów.

Ile samolotów będzie pochodzić z piątej generacji?

Przylatuje sześć północnoamerykańskich samolotów piątej generacji wraz ze znaczną załogą. Kolejną różnicą między samolotami czwartej i piątej generacji jest to, że samoloty piątej generacji wymagają większego wsparcia załogi i mediów. Strona jest doskonale przygotowana na ich przyjęcie. W 2019 roku Północnoamerykańskie Siły Powietrzne potwierdziły gotowość do wysłania swoich samolotów do bazy Albacet, a ponadto byli tu pracownicy eskadry, którzy potwierdzili, że dokonali przeglądu naszych obiektów i są zadowoleni . I gotowy do nadejścia, więc skończyłem z tym.

Przybędzie mniej uczestników, ale ilu będzie?

Liczba pilotów, których dostaniemy, jest stabilna, najlepiej, co docelowo będzie 24 pilotami.

Przyleciało 24 pilotów, ale oprócz ich samolotów będą też inne samoloty wsparcia i samoloty wroga, ile samolotów ma przylecieć we wrześniu?

Liczba uczestników pod względem samolotów wyniesie około 46, licząc samoloty wsparcia i samoloty przeciwnej strony lub Armii Czerwonej. Odbędzie się około 39 lotów dedykowanych wyłącznie temu kursowi. Niektóre kraje zwykle obsługują kilka samolotów, a jeśli jeden z nich zawiedzie, z tego powodu niektóre kategorie są nieco wymiarowe, ale zwykle jest to liczba. . Dobrą częścią tej ostatniej redukcji jest to, że baza może pomieścić większe samoloty, takie jak Awax, dla których rozważaliśmy inne lokalizacje.

(Więcej informacji w wersji drukowanej oraz w APP La Tribuna de Albacete: (https://latribunadealbacete.promecal.es))

You May Also Like

About the Author: Eugene Barker

"Przyjaciel zwierząt na całym świecie. Guru sieci. Organizator. Geek kulinarny. Amator telewizyjny. Pionier kawy. Alkoholowy narkoman."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *