Kraje, w których kupno używanego samochodu jest ryzykowne

Kraje, w których kupno używanego samochodu jest ryzykowne

Wiele używanych samochodów na rynku europejskim ma problemy z przebiegiem i ukrytymi uszkodzeniami. Są też kraje, w których zakup takiego urządzenia jest zbyt ryzykowny. Na przykład Sytuacja w Hiszpanii nie jest dobra Podobnie jak inne kraje Europy Zachodniej Miejsce jedenaste W Indeksie Przejrzystości Rynku, najnowszym badaniu carVertical, 25 krajów, ale najlepiej w porównaniu z Europą Wschodnią. Faktem jest, że 4,6% wszystkich skontrolowanych pojazdów w Hiszpanii majstrowało przy licznikach kilometrów.

Choć liczba przypadków wyłudzeń liczników kilometrów może sugerować znaczny spadek w porównaniu z rokiem poprzednim, to wynik ten jest efektem większej zdolności platformy do identyfikowania oszustw podczas digitalizacji danych i skutecznego odróżniania ich od zwykłych błędów.

Przeciętny przebieg samochodu w kraju z przebiegiem wynosi 84 480 km. Na przykład, jeśli pierwotny przebieg pojazdu wynosi 200 000 km, oszuści mogą go zmienić na 115 000 km, aby sprzedać samochód za większą kwotę. Jeśli chodzi o wypadki, 38,1% samochodów w Hiszpanii uległo niewielkim lub poważnym uszkodzeniom, a średnia wartość szkód wyniosła 6507 euro.

W Hiszpanii 60,4% samochodów pochodzi z innych krajów. Średni wiek pojazdu testowanego na carVertical wynosi 8,7 lat, co oznacza, że ​​samochody te straciły już znaczną część swojej wartości i mogą skłonić oszustów do zmiany przebiegu w celu podniesienia ceny sprzedaży. Podobnie wygląda sytuacja w sąsiedniej Portugalii: 2,2% samochodów zmieniło przebieg, a 38,3% uległo uszkodzeniu. Jednak odsetek pojazdów importowanych jest nieco wyższy (70,8%), co sugeruje, że Portugalczycy częściej niż Hiszpanie kupują pojazd o niejasnej historii.

Dlatego najbardziej oczywistym krajem objętym badaniem jest Anglia. Wskaźniki importu są bardzo niskie (2,2%), co ma bezpośredni związek z mniejszą liczbą oszustw na rynku samochodów używanych, gdyż Brytyjczycy nie są zainteresowani dominującymi w Europie kontynentalnej samochodami z kierownicą po lewej stronie. W Wielkiej Brytanii 2,7% samochodów przejechało kilometry, w Niemczech 3,4%, Szwajcarii 2,4%, Danii 4,1% i Francji 3,3%, czyli znacznie lepiej niż w pozostałej części Europy. Wszystkie te kraje charakteryzują się niskimi wskaźnikami importu, przy czym największy udział ma Francja (45,4%).

Kraje Europy Środkowej Węgry, Słowacja i Czechy znajdują się pośrodku wskaźnika przejrzystości rynku: fałszowanie przebiegu jest tu częstsze niż w Europie Zachodniej, a stawki importu są wyższe. Europa Wschodnia Ukraina, Łotwa, Litwa, Estonia, Rumunia i Polska są wylęgarniami oszustw samochodowych.

Najgorzej dzieje się na Ukrainie, gdzie uszkodzonych liczników jest 8,5% samochodów, a 49,7% samochodów. Jednak Ukraina ma jeden z najwyższych importów w Europie: 82,4%. Litwa, Rumunia i Polska wyróżniają się wysokim udziałem samochodów z importu: odpowiednio 75,7%, 66% i 59,8%. Jeśli chodzi o uszkodzenia liczników kilometrów i wandalizm, na Litwie 57,6% pojazdów uległo uszkodzeniu, a liczniki kilometrów wymieniono w 8,3%. W Rumunii 59,1% było uszkodzonych, a 7,8% miało zepsute liczniki kilometrów; Natomiast w Polsce 65,8% doświadczyło uszkodzeń, a 4,9% doświadczyło zmian w przebiegu.

You May Also Like

About the Author: Eugene Barker

"Przyjaciel zwierząt na całym świecie. Guru sieci. Organizator. Geek kulinarny. Amator telewizyjny. Pionier kawy. Alkoholowy narkoman."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *