Bez względu na to, czy wierzymy w skuteczność embarg handlowych, ich stosowanie i nadużywanie w historii nowożytnej można kwestionować, faktem jest, że sankcje i bojkoty są jedynymi pozawojennymi mechanizmami, które mogą wywierać presję na społeczność międzynarodową. Kraj, o którym wiadomo, że naruszył zasady gry między krajami.
Kiedy rok temu wojska rosyjskie zaatakowały Ukrainę, społeczność zachodnia natychmiast wprowadziła całkowite embargo handlowe na Rosję. Artykuł 17 dokumentu wniosku o nowe sankcje zabrania eksportu jakichkolwiek pojazdów silnikowych o wartości ponad 5000 euro do wszystkich krajów UE – z wyjątkiem karetek pogotowia.
Cel: naciskać na Rosję
Celem było ukaranie jej gospodarki, a przede wszystkim zwiększenie presji na Kreml w celu wywołania niezadowolenia obywateli. Wydaje się, że międzynarodowi eksperci do tej pory nie zwracali uwagi na konsekwencje bojkotów dla jej gospodarki, zwłaszcza że największy kraj jest samowystarczalny energetycznie, a bojkotujący mają wiele do stracenia. Ignorowane.

Pod marką Rostec Kałasznikow opracował opancerzony motocykl Izh Kortezh
Ale zadaniem jednostki motocyklowej nie jest wyjaśnianie skuteczności blokady idę. W tym przypadku ma to na celu wyjaśnienie, które marki motocykli przystąpiły do międzynarodowej inicjatywy i zamknęły swoje salony w Rosji.
Niewątpliwie bolesna decyzja dla niektórych z tych marek, ponieważ rynek rosyjski od dawna stał się jednym z najbardziej mięsistych w sektorze, zwłaszcza w przypadku modeli premium.
Rynek rosyjski od dawna staje się jednym z najbardziej mięsistych w branży
Z drugiej strony wycofanie się wynika nie tylko z dążeń politycznych; Stoi za tym obawa, że Rosja – w zamian – przestanie płacić. Ponieważ wiele rosyjskich banków jest wyłączonych z systemu komunikacji bankowej SWIFT, utrzymanie stabilnej sytuacji finansowej między spółką matką a rosyjskimi oddziałami staje się coraz trudniejsze.

Nowe motocykle Hondy
Technicznie azjatyckie marki wyprodukowane w Azji – nie motocykle marek azjatyckich wyprodukowane w USA lub Europie, ani europejskie motocykle wyprodukowane w Azji – nie podlegają zakazowi i nadal mogą być sprzedawane do Rosji. Jak te robione w Indiach. Ponieważ Chiny również ustawiają się po stronie Kremla, chińscy producenci widzą bezkonkurencyjną okazję do zdobycia przyczółka.
Aby uniknąć potencjalnych procesów sądowych, większość marek oferuje usługi bieżącej konserwacji i wymiany.
W każdym razie, poza wielką geopolityką dla rosyjskich motocyklistów, głównym pytaniem nie jest to, kiedy marki wrócą do ich kraju, ale konserwacja, aw wielu przypadkach oficjalne gwarancje niektórych legalnie zakupionych modeli. Aktualny.
Aby uniknąć potencjalnych procesów sądowych, większość producentów zobowiązała się do kontynuowania obsługi lokalnych dealerów i dystrybutorów w jak największym stopniu, na przemian z tymi w krajach sąsiednich, takich jak Polska czy Rumunia. Należy pamiętać, że w zasadzie wjazd i wyjazd z Rosji nie jest ograniczony do Rosjan czy obcokrajowców, ale nikt nie wie, że dotarcie do nich użytkowników jest prawie niemożliwe.
Czytaj więcej

1
BMW
Niemcy były jednym z najbardziej dotkniętych, ponieważ oprócz eksportu swoich modeli całkowicie zamknęły swoją nowoczesną montownię w Kaliningradzie, którą utrzymywały we współpracy z lokalnym partnerem Avtotor. BMW nie ukrywa, że decyzja ta jest podyktowana względami geopolitycznymi, a swój komunikat prasowy kończy mocnym potępieniem agresji wobec Ukrainy. Bayerische idzie dalej, mówiąc, że wstrzyma eksport i montaż w Rosji na czas nieokreślony.

2
Ducati
Marka Borgo Panigale jest jedną z najpopularniejszych w Rosji, gdzie kryzys ukraiński doszedł do punktu kulminacyjnego i przeżywa prawdziwą „dukatimanię”, na którą najbardziej wpływa włoska blokada handlowa. Rzeczywiście, w 2019 roku wiceprezes marki i dyrektor ds. sprzedaży globalnej, Francesco Milicia, wyjaśnił, że „szybki rozwój rynku rosyjskiego, zwłaszcza w segmencie samochodów o wysokich osiągach, sprawia, że ten kraj jest bardzo odpowiedni dla naszej działalności”.
Wszystkie plany ekspansji Ducati w Rosji zostały wykolejone po półtora roku i obecnie nie wiadomo, czy marka wznowi je po konflikcie.

3
Grupa Piaggio
Włoska firma nie jest oficjalnie obecna na rynku rosyjskim, co potwierdził prezes i dyrektor generalny firmy Roberto Colaninno.

4
Harley Davidson
Dom Milwaukee był jedną z pierwszych marek, które ogłosiły zawieszenie eksportu do Rosji. Harley-Davidson jest niemal „flagową” amerykańską firmą i nikt nie jest zaskoczony tą decyzją, ponieważ zwykle jako pierwszy działa jako termometr dla decyzji Białego Domu, na dobre lub na złe. W krótkiej notatce ogłosił oficjalne zawieszenie całego eksportu motocykli do Rosji i dodał przesłanie solidarności z narodem ukraińskim: „W świetle kryzysu na Ukrainie Harley-Davidson zawiesił swoją działalność w Rosji i cały eksport motocykli do kraju.Naszą troską jest o bezpieczeństwo mieszkańców Ukrainy i osób dotkniętych kryzysem.Myśli nie ustają.
Sprzedaż w Europie i na Bliskim Wschodzie stanowiła 31% całości, z dużą częścią w Rosji, chociaż marka nie podała liczb. Putin przyznaje się do bycia miłośnikiem Harleyów, a czasami bierze udział w wycieczkach z wybraną i niebezpieczną grupą przyjaciół, którzy są fanami amerykańskich maszyn, znanych jako „Nocne Wilki”.

5
katapultować
Honda tradycyjnie była marką neutralną, dla której priorytetem była obsługa klientów. Japońska firma zawiesiła jednak eksport do Rosji, choć w słowach swojej międzynarodowej rzeczniczki Misako Sagi chce wyjaśnić, że robi to ze względu na ogromne trudności logistyczne, dystrybucyjne i finansowe.
Honda obiecała stopniowo przywracać swoją obecność w Rosji, gdy sytuacja się uspokoi, choć dom Winga już zapowiedział, że przestanie dostarczać motocykle i samochody w 2020 roku – rok przed wybuchem wojny. Rynek rosyjski nie traktuje tego jako priorytetu. Równolegle Honda przeznaczyła milion euro na wsparcie operacji na Ukrainie za pośrednictwem Japońskiego Czerwonego Krzyża.

6
Indyjskie motocykle
W tym samym duchu ujawniła się inna duża marka Wujka Sama w kraju. Indian należy do tej samej grupy co Polaris, której jedna z głównych fabryk znajduje się w Opolu na granicy z Ukrainą. Polaris produkuje tam skutery śnieżne, aw szczególności niektóre „bucky” używane przez ukraińskich dysydentów jako pojazdy dla komandosów. Osoby odpowiedzialne za markę nie ukrywały obawy przed jakimś odwetem ze strony prorosyjskiej.

7
MV Augusta
Pozycja MV Agusta jest tym bardziej istotna, że właścicielem superekskluzywnej włoskiej marki jest Rosjanin. Timur Zardanov jasno wyraził swój sprzeciw wobec konfliktu i polityki Putina, ale nie jest to stanowisko oportunistyczne; Zardanov jest zdeklarowanym przeciwnikiem rosyjskiego porządku, a jego słowa w oświadczeniu zapowiadającym zaprzestanie działalności w Rosji są bardzo jasne: „Czuję się całkowicie zdegustowany, zawstydzony i zdradzony tą okrutną głupotą. Ograniczony, zazdrosny, okrutny, mściwy i paranoiczny kłamca, własny Brutalna wojna, która nienawidzi ludzi i chce podbić naszych sąsiadów.Kraj 44 milionów ludzi z demokratycznie wybranym rządem, którzy kiedyś byli naszymi najlepszymi przyjaciółmi, torturowali ich przez 8 lat.Rosjanie nigdy nie byli zdradzony przez żadnego władcę w naszej długiej, twardej i dumnej historii!Niereprezentatywny, wyrzućmy go na śmietnik historii!

8
Suzuki
Suzuki Motor zawiesił swoją działalność w Rosji i zablokował działanie ukraińskiej fabryki – która nie jest wyposażona w silniki, ale w kable wysokiego napięcia – aby zagwarantować bezpieczeństwo pracowników, która jest uważana za strategiczną i zlokalizowana na wrażliwym obszarze. przez rosyjskich najeźdźców. Suzuki Motor Corporation przekazało łącznie 1 milion euro od spółek Grupy Suzuki w Europie za pośrednictwem Wysokiego Komisarza Narodów Zjednoczonych ds. Uchodźców (UNHCR).

9
Yamahy i Kawasaki
Obie firmy dołączyły do grona marek, które nie eksportują do Rosji. Ze swojej strony Yamaha – w pierwszych chwilach inwazji – przekazała 700 000 dolarów na pomoc humanitarną za pośrednictwem Japan Platform, organizacji non-profit zajmującej się pomocą uchodźcom z międzynarodowych katastrof. Wydał mocne oświadczenie, w którym złożył najgłębsze kondolencje osobom i rodzinom dotkniętym konfliktem na Ukrainie.
„Przyjaciel zwierząt na całym świecie. Guru sieci. Organizator. Geek kulinarny. Amator telewizyjny. Pionier kawy. Alkoholowy narkoman.”