Zanim został złapany jako kłamca beznogiego awatara. W ubiegły wtorek dyrektor generalny Meta, Mark Zuckerberg, wprowadził do swojego metaświata nowości, w tym w znaczący sposób fakt, że awatary (reprezentacja wszystkich w tym wirtualnym wszechświecie) miałyby nogi, a nie unoszący się tułów. Jak się okazuje, technologia, która powinna osiągnąć te kończyny dolne, nie jest jeszcze do końca gotowa. To była animacja motion capture, firma przyznała teraz Ianowi Hamiltonowi, redaktorowi witryny Upload VR.

Awatary Horizon Worlds of Meta nie mają obecnie nóg
W teledysku do programu Meta Connect dyrektor generalny firmy Zuckerberg, Meta Avatars and Identity, Aigerim Shorman, widzi z punktu widzenia widza pełnometrażowe, dobrze zdefiniowane awatary. Następnie szef firmy ogłosił: „Kolejna funkcja już wkrótce i prawdopodobnie najbardziej pożądana funkcja w naszym planie działania: nogi! Myślę, że wszyscy na to czekali!”
W rzeczywistości grafika awatarów w metawersie Horizon Worlds, platformy Meta, była jak dotąd dość prosta, z reprezentacjami ludzi jako unoszących się, beznogich lalek. Coś bardzo dalekiego od prawdziwego świata wyglądu, który obiecuje firma. Zuckerberg wyjaśnił, że jego system, który wymaga okularów Quest Pro za ponad 1500 euro, będzie wykorzystywał sztuczną inteligencję do reprezentowania pozycji ciała i nóg. Rzecznik firmy przyznał Upload VR, że „aby umożliwić podgląd tego, co ma nadejść, klip zawiera animacje utworzone z przechwytywania ruchu”.
Innymi słowy, Zuckerberg jest przekonany, że w przyszłości kamery i sztuczna inteligencja postawią nogi na każdym awatarze. Nie na próżno, Meta zainwestowała już 10 000 milionów dolarów w swoją mega operację. Ale ta technologia nie jest jeszcze dojrzała. Jako uzasadnienie, po pokazaniu, że nogi podskakują, jego awatar powiedział patrząc w kamerę: „Poważnie, nogi są twarde, dlatego inne systemy VR też ich nie mają”.

Czujniki i aparaty do okularów Quest Pro, które będą kosztować ponad 1500 euro, teoretycznie pozwolą awatarowi mieć nogi
„Nauka kognitywna stojąca za tym jest naprawdę bardzo interesująca” – dodał. „Bardzo wcześnie odkrywamy, że twój mózg jest bardziej skłonny zaakceptować reprezentację części ciebie, o ile jest dokładnie umieszczona, ale jeśli jest reprezentowana w niewłaściwym miejscu, to wariuje — to łamie całe poczucie bycia i immersja.” To wcale nie jest łatwe, a Meta nie osiągnęła takiego dystansu.
Technologie rzeczywistości wirtualnej, takie jak te w Horizon Worlds, nie mają czujników zdolnych do określania położenia i ruchów stóp i nóg użytkowników. „Zrozumienie pozycji nóg jest zaskakująco trudne ze względu na przeszkodę: jeśli nogi są pod biurkiem lub ręce zasłaniają nogi, kask nie widzi bezpośrednio. Model AI musi być zbudowany, aby przewidzieć pozycję twojego całe ciało” – wyjaśnił Zuckerberg.

Awatar Zuckerberga pojawił się we wtorek w meta wideo
Fałszywe nogi Zuckerberga w metawszechświecie stanowią ryzykowny ruch w próbie zademonstrowania technologii, która nie jest jeszcze dostępna, a gdy wątpliwości atakują akcjonariuszy Meta (dawny Facebook), która straciła 2800 milionów dolarów w ostatnim kwartale.
„Amatorski praktykujący muzykę. Wieloletni przedsiębiorca. Odkrywca. Miłośnik podróży. Nieskrępowany badacz telewizji.”