Prawie dziesięć lat temu Google wprowadził produkt, który obiecał zrewolucjonizować sposób, w jaki otrzymywaliśmy informacje i wchodziliśmy w interakcje ze światem: java google. Okulary wyposażone są w urządzenie wyświetlające dodatkowe informacje o wszystkim, co widzieli przed oczami użytkownika, oprócz aparatu umożliwiającego nagrywanie wideo i robienie zdjęć, technologię Bluetooth, odbiornik Wi-Fi oraz panel dotykowy na jednym zauszników okularów do sterowania jego funkcjami i możliwością wykonywania z nich połączeń bez korzystania z telefonu komórkowego.
Kronika San Francisco | Gazety Hearsta | Obrazy Getty
Chociaż okulary początkowo wzbudzały duże zainteresowanie, a media zaczęły nazywać je wynalazkiem roku, konsumenci nie przyjęli tej technologii. Z jednej strony był postrzegany jako drogi produkt (w tamtym czasie cena Google Glass wynosiła 1500 USD), który narusza prywatność ludzi, ponieważ każdy, kto go nosi, może nagrywać wideo, audio lub robić zdjęcia bez wiedzy innych. Produkt z potencjalnej sensacji stał się postrzegany jako groźny i wulgarny przedmiot, który zaczął kontaktować się z użytkownikami szklane otwory (od pejoratywnego terminu w języku angielskim, głupiec) i zainteresowanie urządzeniem kończyło się zużyciem, dopóki Google nie ogłosił, że przestanie je produkować, aby poświęcić się rozwojowi innych technologii.
Google Glass, druga szansa: czy jesteśmy gotowi?
W ciągu dekady wiele się zmieniło, a firmy takie jak Meta, Ray-Ban i Snapchat wprowadziły na rynek okulary i maski rzeczywistości wirtualnej lub rozszerzonej rzeczywistości, a postrzeganie tego typu brwi jest zupełnie inne niż w 2013 roku. Cyfrowy wszechświat rozszerzył swoje możliwości Dziś świat rzeczywisty współistnieje z metawersami i wirtualnymi przestrzeniami, do których dostęp uzyskuje się za pomocą tego typu urządzeń. Mówi się, że Apple może wkrótce uruchomić własną firmę Wciągająca przeglądarka rzeczywistości rozszerzonej Wygląda na to, że wszystko jest gotowe, aby użytkownicy zaakceptowali używanie okularów takich jak Google Glass.
Rzeczywiście, Alphabet (w tym okresie Google również zmienił nazwę) ogłosił, że nadszedł czas na drugą próbę i opracował prototypowe urządzenie o nazwie na razie Google Glass 2.0 ze szczególnym naciskiem na prywatność użytkownika. w Artykuły firma Justin PayneProduct Manager wyjaśnił, że rozpoczęli testy z garstką prawdziwych użytkowników, aby zrozumieć zakres technologii, a następnie wyjaśnił: „Rozpoczniemy testy na małą skalę w środowiskach publicznych z prototypami AR używanymi przez kilkudziesięciu użytkowników. Pracownicy Google i zaufani testerzy. Prototypy te będą obejmować wyświetlacze na obiektywach, mikrofony i kamery, ale będą miały ścisłe ograniczenia w zakresie ich możliwości. Na przykład nasze modele rzeczywistości rozszerzonej nie obsługują fotografii i wideo, chociaż dane obrazu zostaną wykorzystane do umożliwienia doświadczeń, takich jak tłumaczenie menu przed Tobą lub pokazywanie wskazówek dojazdu do pobliskiej kawiarni. „
Nowa wersja okularów jest wyposażona w system synchronicznego tłumaczenia głosu, funkcję, która niewątpliwie spodoba się użytkownikom i może ułatwić przyjęcie tej technologii. Jednak firma Alphabet wyciągnęła swoją lekcję i tym razem podejmuje małe kroki, aby upewnić się, że produkt zadowoli użytkowników przed wprowadzeniem urządzenia na rynek.
„Amatorski praktykujący muzykę. Wieloletni przedsiębiorca. Odkrywca. Miłośnik podróży. Nieskrępowany badacz telewizji.”