Możesz zobaczyć, ile wydajesz na całym świecie lub w wybranym mieście.
Firma zajmująca się handlem elektronicznym Shopify stworzyła interaktywną mapę, na której jest to możliwe Zobacz pieniądze wydane w czasie rzeczywistym podczas Czarnego Piątku. Jest to sferyczne przedstawienie Ziemi, na którym pokazane są pieniądze aktualnie wydawane na całej planecie, ale na którym możemy zobaczyć także pieniądze z różnych miast, takich jak Barcelona, Madryt czy Bilbao.
Sprawdzaj informacje w czasie rzeczywistym
Piłka reprezentuje Ziemię w kolorze zielonym i niebieskim. Pokazuje te miasta, w których jest większy ruch Został on podkreślony błyszczącą złotą kulą. W przypadku sprzedaży przez dwa miasta a Stela łączy oba punkty.
Liczby są aktualizowane w czasie rzeczywistym
Na ekranie głównym pojawi się kula ziemska. Stale się obraca, dzięki czemu możemy zobaczyć przejścia na jego powierzchni. Ten ekran również się wyświetla Kwota pieniędzy wydana na minutęw dolarach i Inne statystyki Takie jak: indywidualni nabywcy; Liczba zamówień na minutę i wydatki na emisję dwutlenku węgla Shopify, ponieważ jednym z głównych powodów utworzenia tej domeny jest wyeksponowanie jej pracy na rzecz ochrony środowiska. Poniżej wymieniono najczęściej kupowane typy produktów.
Na górze ekranu znajduje się pasek wyszukiwania. Kliknij na to i Wpisz nazwę miasta, którego numery chcesz poznać. Po wybraniu pokaże Ci się to, co Cię interesuje, np. liczba zamówień złożonych w ciągu minuty, średni koszt w przeliczeniu na minutę, czy też największa odległość, na jaką produkt został wysłany. Po świecie możemy poruszać się także za pomocą myszki. Jest ich ponad 1700. Jeśli dokonasz zakupu, zostanie on dodany do Twoich numerów, choć pamiętaj, aby robić to bezpiecznie.
Takie były statystyki Barcelony
To nie pierwszy raz, kiedy Shopify tworzy interaktywną mapę do wyświetlania statystyk Czarnego Piątku. Robił to już w poprzednich latachJednak według dyrektora ds. innowacji Russa Maschmeiera nigdy nie było to tak wydajne. „Kiedy rozpoczynaliśmy ten projekt, zaczynaliśmy od bardzo prostych wizualizacji 3D globu, które wyglądały bardzo płasko, bardzo sucho i bardzo podobnie do pierwszych baz danych” – wyjaśnia. Dodaje: „W tym roku chcieliśmy je jak najlepiej wykorzystać”.
W wykonaniu tego zadania pomogła im sztuczna inteligencja. Maschmeter i jego zespół przeszkolili ChatGPT Aby mógł analizować dane i okazywać ciekawość widzów. Jeśli na przykład rejestr eksportu miasta będzie zaprezentowany w jednym zdaniu, a nie tylko w postaci liczby. Urzędnik potwierdza natomiast, że w tegorocznej edycji wykorzystał projekt inspirowany epoką kosmiczną lat 70. XX wieku. Wykorzystuje jasne, wyraźne kolory, o przyjaznym wyglądzie, gdzie bombardowanie informacjami nie jest zastraszające.
„Amatorski praktykujący muzykę. Wieloletni przedsiębiorca. Odkrywca. Miłośnik podróży. Nieskrępowany badacz telewizji.”