W jaki sposób Samsung poprawia wygląd Z Flip4 i Z Fold4 User Experience – Samsung Newsroom Polska

W jaki sposób Samsung poprawia wygląd Z Flip4 i Z Fold4 User Experience – Samsung Newsroom Polska

W zeszłym miesiącu Samsung Electronics ujawnił nową przyszłość mobilnych możliwości, wprowadzając na rynek nowe Galaxy Z Flip4 i Z Fold4. Elastyczne wyświetlacze, które można bezproblemowo składać i rozkładać, dają nieograniczone możliwości projektowania UX. Użytkownicy Galaxy chcą nie tylko telefonu, który zmieści się w kieszeni, ale także urządzenia mobilnego zaprojektowanego tak, aby zapewniać celowe, odpowiednie i elastyczne wrażenia, które pasują do ich codziennego stylu życia.

Aby pomóc użytkownikom lepiej zrozumieć ewolucję projektu składanego UX, w newsroomie Samsunga zasiadł Yoojin Hong, wiceprezes wykonawczy i szef działu User Experience, Mobile eXperience Business w Samsung Electronics. Jako światowy lider w projektowaniu UX produktów mobilnych Samsung, poniższe pytania i odpowiedzi zawierają ekskluzywne informacje na temat wszystkiego, od obracania po składanie.

Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o obiektywach Samsunga do Z Flip4 i Z Fold4 oraz procesie kryjącym się za odważnymi, elastycznymi projektami smartfona.

W jaki sposób Samsung poprawia wygląd Z Flip4 i Z Fold4 User Experience – Samsung Newsroom Polska

P: Co zainspirowało nas do stworzenia linii składanych urządzeń Samsunga? W jaki sposób urządzenie umożliwiło użytkownikom nowe doświadczenia?

Ponieważ smartfony stały się niezbędnym towarzyszem w naszym codziennym życiu, użytkownicy zaczęli domagać się większych ekranów, a wyścig polegał na zapewnieniu dokładnie tego. W tym samym czasie użytkownicy chcieli przenośnych urządzeń kieszonkowych, dwóch pozornie przeciwstawnych żądań. Nasuwa się pytanie, jak pogodzić te wymagania przy rozwiązywaniu problemu? Rozwiązanie Samsunga było proste, jeśli nie łatwe: złóż ekran.

Chociaż było to osiągnięcie samo w sobie, rozwój technologii składanych ekranów był dopiero początkiem. Kiedy już mieliśmy te nowe formy, zdaliśmy sobie sprawę, że projekt UX składanego smartfona różni się od tradycyjnego smartfona. Musieliśmy całkowicie przemyśleć wrażenia ze smartfonów. Z biegiem czasu odkryliśmy również, że te nowe czynniki kształtów mogą potencjalnie zmienić stosunek ludzi do ich telefonów. Zmiany w formach doprowadziły również do nowych stylów życia, nie tylko dla zaawansowanych użytkowników, ale także dla zwykłych użytkowników. Urządzenia składane w zaskakujący sposób odpowiadają na zmieniające się potrzeby użytkowników.

P: Jaka jest filozofia projektowania doświadczeń użytkownika Samsung dla urządzeń składanych?

Tworząc wrażenia użytkownika na telefonie, większość firm musi myśleć tylko o jednym stałym wyświetlaczu. Ale urządzenia składane to urządzenia przenośne z dwoma ekranami, więc wrażenia użytkownika powinny być bardziej elastyczne. Od samego początku stanowiło to podstawę całej naszej filozofii projektowania.

Nasza filozofia projektowania składanego opiera się na dwóch podstawowych elementach. Po pierwsze, nowy, ale znajomy projekt UX. Urządzenia składane oferują konsumentom nowy wygląd, który oferuje szereg różnych i innowacyjnych funkcji. Jednak chociaż wrażenia użytkownika są nowe, nie powinny być obce ani nie powinno być stromej krzywej uczenia się. W przypadku urządzeń składanych pomyśleliśmy, że interfejs użytkownika powinien być prawie niewidoczny. Powinien być tak intuicyjny, aby użytkownicy od razu się z nim zapoznali i mogli łatwo nawigować.

Drugą istotną kwestią jest to, aby pamiętać, że fałdy to narzędzia, które pomagają użytkownikom tworzyć. Smartfony ewoluowały od telefonów do urządzeń, które mogą uwolnić kreatywność dzięki fotografii, sztuce, grom i nie tylko. Chcemy mieć pewność, że nasze doświadczenie użytkownika poprawi te punkty.

Od czasu premiery pierwszego Galaxy Fold co roku wprowadzamy na rynek nową generację składanych telefonów. Te telefony ewoluowały na wiele nieoczekiwanych sposobów, niektóre z nich były zaplanowane od samego początku, podczas gdy inne były kierowane naszą nauką z biegiem czasu, a także cennymi opiniami naszych użytkowników.

P: Jakie są różnice w bazie użytkowników między serią Z Flip a serią Z Fold?

Serie Z Flip i Z Fold są składane, ale mają bardzo różne rozmiary i różne bazy użytkowników. Użytkownicy Z Flip postrzegają swoje urządzenia jako formę wyrażania siebie i cieszą się wszechstronnością i możliwością dostosowania, jakie oferuje ten format. Użytkownicy Z Fold skłaniają się ku wielkiemu ekranowi dzięki możliwości robienia i oglądania więcej naraz. Lubią szybko załatwiać sprawy, dzięki czemu mają więcej czasu na skupienie się na tym, co jest dla nich najważniejsze.

Te oddzielne bazy użytkowników dostarczyły również wyraźnych informacji zwrotnych na temat poprzednich generacji, prowadząc do naszych obszarów zainteresowania dla Z Flip4 i Z Fold4. W przypadku Z Flip chcieliśmy zapewnić użytkownikom więcej sposobów wyrażania siebie i dostosowywania swoich doświadczeń. W przypadku Z Folda chcieliśmy poprawić interakcje na dużym ekranie, szczególnie w zakresie wielozadaniowości.

Należy jednak pamiętać, że te nowe urządzenia są przeznaczone nie tylko dla zaawansowanych użytkowników smartfonów, ale są odpowiednie dla każdego.

P: W jaki sposób poprawiono interfejs użytkownika i funkcje dostosowywania w najnowszej wersji Z Flip4?

Dzięki Z Flip4 użytkownicy mogą w pełni dostosować wygląd swoich urządzeń, począwszy od koloru urządzenia, akcesoriów, interfejsu użytkownika ekranu głównego, a teraz interfejsu użytkownika ekranu głównego. Personalizacja to nie tylko dekorowanie UX telefonu, ale także personalizacja doświadczeń użytkownika. Z Flip4 zapewnia nowy poziom funkcjonalności ekranu okładki, w którym użytkownicy mogą nie tylko dostosować układ ekranu okładki, ale także korzystać z wielu przydatnych elementów interfejsu użytkownika i innych funkcji.

Zauważyliśmy również, że użytkownicy Z Flipa korzystali z wyjątkowych doświadczeń związanych z robieniem zdjęć, które zapewniał agent. wygląd zewnętrzny. W tym paradygmacie nadal wprowadzamy funkcje, które poprawiają wyrażanie siebie i ulepszają interfejs użytkownika aparatu, aby odblokować nowe możliwości FlexCam.

P: W jaki sposób ulepszony interfejs użytkownika zwiększa produktywność użytkowników i oszczędza czas dzięki nowemu Z Fold 4?

Poprawiliśmy interakcje, usunęliśmy kroki aktywacji ustawień oraz przeprojektowaliśmy menu i układy, aby przybliżyć przyciski akcji. Jest to ważne na dużym ekranie, ponieważ zmniejsza ilość „wymaganego dostępu palca” do najczęstszych wejść.

Chcieliśmy również uprościć korzystanie z dużego ekranu, umożliwiając szybsze przełączanie i aktywację aplikacji. Aby tak się stało, dodaliśmy pasek zadań, znajomy pasek aplikacji, który zawsze można aktywować, niezależnie od używanej aplikacji.

Wreszcie zapewniamy również większą elastyczność w wyświetlaniu wielu aplikacji na ekranie za pomocą gestów palców, które umożliwiają dzielenie okna lub wyskakujące okienko. Przesuwając palcem po rogu, aktualnie używana aplikacja jest wyświetlana w wyskakującym okienku. Przesunięcie dwoma palcami w prawo, w lewo lub w dół dzieli aktualnie używaną aplikację na pół. Dzięki temu możesz być bardziej produktywny, dzięki czemu możesz osiągnąć więcej w swoim codziennym życiu.

P: W jaki sposób współpraca Samsunga położyła podwaliny pod cały rynek urządzeń składanych?

Współpracowaliśmy z Google, aby od samego początku wspólnie budować ten ekosystem, inspirując się wzajemnie do opracowywania nowych funkcji i technologii. Od samego początku ściśle współpracowaliśmy z Google, aby zrealizować naszą wizję urządzeń składanych, w tym współpracę na poziomie kodu w celu zmodyfikowania Androida, aby lepiej spełniał potrzeby urządzeń składanych. Wiedzieliśmy, że będziemy musieli zoptymalizować Androida, aby działał skutecznie na nowych wymiarach ekranu, a ta praca była pierwszym krokiem w naszej składanej podróży na długo przed ogłoszeniem jakiegokolwiek urządzenia.

Oczywiście nadal współpracujemy z naszymi najlepszymi partnerami, w tym Google, Meta i Microsoft, aby ożywić urządzenia składane. Teraz aplikacje, takie jak Chrome, Gmail, pełne pakiety Microsoft Office i Outlook, wykorzystują duży ekran serii Z Fold, zapewniając najlepszą wielozadaniowość. Dzięki naszej współpracy z Meta, FlexCam jest zoptymalizowany pod kątem najpopularniejszych platform mediów społecznościowych, w tym Instagram, WhatsApp i Facebook.

Myślę, że bardzo ważne jest zbudowanie składanego ekosystemu, aby zdywersyfikować doświadczenia użytkowników i nadal rozwijać ekosystem aplikacji dzięki otwartej filozofii współpracy.

P: Zachowanie i doświadczenie użytkownika stale ewoluują. Jak podsumowałbyś swoje podejście do nadążania za nowymi wymaganiami konsumentów?

W naszych poprzednich urządzeniach podchodziliśmy do projektowania user experience zaczynając od tego, co było konieczne i podejmując wyzwania. Następnie opracowaliśmy nowe technologie, aby zaoszczędzić więcej miejsca na ekranie i zachować kompaktowość urządzeń. Nowe projekty nie tylko rozwiązały istniejące problemy; Zmienili także zachowania użytkowników, sposób robienia zdjęć, interakcji z telefonami i nie tylko. Te nowe zachowania stały się normalną częścią codziennego życia ludzi korzystających z telefonów komórkowych.

Oczywiście stwarza to również nowe wyzwania i to właśnie napędza nas jako projektantów UX. Użytkownicy wyobrażają sobie nowe możliwości, a te możliwości stają się wymaganiami. Naszym obowiązkiem jest tworzenie innowacji, aby je zadowolić. Ponieważ cykl innowacji trwa, jesteśmy podekscytowani pracą nad położeniem fundamentów pod to, co ma nadejść.

You May Also Like

About the Author: Randolph Feron

"Amatorski praktykujący muzykę. Wieloletni przedsiębiorca. Odkrywca. Miłośnik podróży. Nieskrępowany badacz telewizji."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *