W przeciwieństwie do firmy Pfizer analitycy twierdzą, że Moderna może spełnić prognozy Covida na 2023 rok

W przeciwieństwie do firmy Pfizer analitycy twierdzą, że Moderna może spełnić prognozy Covida na 2023 rok
Strzykawki z igłami pokazane są przed logo Moderny widocznym na tym zrzucie ekranu

Na ilustracji wykonanej 27 listopada 2021 r. przed logo Moderna pokazano strzykawki z igłami. REUTERS/Dado Rovik/Illustration/File Photo Uzyskanie praw licencyjnych

1 listopada (Reuters) – Oczekuje się, że Moderna Inc (MRNA.O) osiągnie dolną granicę docelowej sprzedaży na ten rok, ponieważ według niej do osiągnięcia tego celu wystarczy wykorzystanie niewielkiej części rynku szczepionki przeciwko koronawirusowi analitycy branżowi. .

Około 20 milionów ludzi musi zostać zaszczepionych zaktualizowaną szczepionką Covid-19 firmy Moderna, aby sprzedaż firmy osiągnęła w 2023 roku 2 miliardy dolarów na rynku prywatnym, co według czterech analityków agencji Reuters jest osiągalne.

Firma podała, że ​​spodziewa się, że całkowity popyt na szczepionkę Covid w Stanach Zjednoczonych osiągnie 100 milionów dawek w sezonie jesiennym.

Moderna spodziewa się, że w 2023 r. sprzedaż szczepionki przeciwko Covid-19 wyniesie od 6 do 8 miliardów dolarów, z czego od 2 do 4 miliardów dolarów ma pochodzić z rynku komercyjnego. Resztę pokryją podpisane wcześniej kontrakty rządowe.

Grafika Reutera

Oczekiwania te zostały zakwestionowane w zeszłym miesiącu, kiedy firma Pfizer obniżyła swoją całoroczną prognozę sprzedaży Covid-19 o około 2 miliardy dolarów ze względu na niższy niż oczekiwano wskaźnik wyszczepień.

Od czasu ostrzeżenia większego konkurenta akcje Moderny spadły o około 22%.

„Jest mniej prawdopodobne, że Moderna odnotuje negatywny spadek (prognoz sprzedaży) jak Pfizer, ponieważ zaczęła bardziej konserwatywnie” – powiedział Hartaj Singh, analityk w Oppenheimer & Co.

Chociaż wprowadzanie nowych szczepionek było początkowo powolne, wydaje się, że nabiera tempa, stwierdził analityk Jefferies, Michael Yee, cytując najnowsze dane. Yee spodziewa się, że większość popytu będzie pochodzić od osób w wieku 65 lat i starszych.

Moderna ogłosiła wyniki za trzeci kwartał w czwartek, dwa dni po tym, jak firma Pfizer zgłosiła pierwszą kwartalną stratę od 2019 r. w wyniku poważnych zarzutów nałożonych na rząd USA w związku ze zwrotem milionów dawek jego baxlovidu stosowanego w leczeniu przeciwwirusowego leczenia Covid-19, a także zapasów leku . Covid szczepionka.

Szczepionka na Covid to jedyny produkt sprzedawany przez firmę Moderna z siedzibą w Cambridge w stanie Massachusetts.

Koszty badań i rozwoju (R&D) wzrosły w drugim kwartale o 62% do 1,1 miliarda dolarów, w związku z zamiarem wprowadzenia na rynek innych produktów, w tym szczepionki przeciw grypie i szczepionki przeciwko syncytialnemu wirusowi oddechowemu (RSV).

W późnym etapie badania szczepionka firmy, której wprowadzenie na rynek w Stanach Zjednoczonych ma nastąpić w 2024 r., wykazała 82,4% skuteczności u osób starszych z co najmniej trzema objawami. Będzie konkurować z niedawno zatwierdzonymi szczepionkami firm Pfizer i GSK.

Dane z późnego etapu badania szczepionki przeciw grypie firmy Moderna w zaktualizowanym składzie opublikowanej we wrześniu wykazały, że wygenerowała ona silniejszą odpowiedź immunologiczną przeciwko wszystkim czterem szczepom wirusa grypy A i B niż tradycyjne szczepionki przeciw grypie.

Oczekuje się, że sprzedaż szerszego asortymentu produktów firmy Moderna do oddychania opartego na mRNA, który obejmuje szczepionki przeciwko wirusowi RSV i grypie, osiągnie poziom 10–12 miliardów dolarów, co obniży wydatki i ustabilizuje prace badawczo-rozwojowe do 2025 r., powiedział Yi.

(Reportaż: Manas Mishra i Khushi Mandwara w Bengaluru oraz Patrick Wingrove w Nowym Jorku; przygotowanie: Mohammed do biuletynu arabskiego; przygotowanie: Mohammed do biuletynu arabskiego) Redakcja: Bill Berkrot

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Uzyskanie praw licencyjnychotwiera nową kartę

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *