Ekskluzywny wywiad związany z ósmą edycją Dr Forum Big Data i Sztucznej Inteligencji pod ręką Jezioro Albertowykres oglądalności Współpraca. Nie przegap tego!
Ponad tysiąc ekspertów AI, przedsiębiorców i naukowców w liście otwartym wezwało branżę do tymczasowego wstrzymania rozwoju narzędzi AI z obawy przed wpadnięciem w wyścig wymykający się spod kontroli. Co o tym myślisz?
Strach przed nieznanym jest normalny, chociaż myślę, że głównym celem lęku jest generatywna sztuczna inteligencja. Wydaje mi się ważne, aby wyjaśnić niuanse w AI, aby nie stała się abstrakcyjną koncepcją, ale aby cały rozwój technologiczny wykorzystujący dane musiał odbywać się z wszelkimi gwarancjami dla profesjonalistów i społeczeństwa.
Mówi się, że AI nie zastąpi marketerów, ale czy profesjonaliści korzystający z AI zastąpią tych, którzy tego nie robią?
Jedną z głównych zalet sztucznej inteligencji jest to, jak działa ona z dużą ilością danych i pozwala na usprawnienie procesów oraz świadome podejmowanie decyzji. W związku z tym sztuczna inteligencja odciąży niektóre zadania od profesjonalistów, którzy będą musieli dostosować się i znaleźć sposób na dodanie wartości w tych nowych przestrzeniach. W końcu mamy do czynienia z nową korektą zawodową, do której branża jest bardziej przyzwyczajona niż zwykle.
Kilka lat temu sztuczna inteligencja wydawała się czymś z science fiction, ale czy pojawienie się ChatGPT zmusza nas w jakiś sposób do wprowadzenia sztucznej inteligencji do naszego codziennego życia?
ChatGPT i podobne technologie wprowadziły sztuczną inteligencję do debaty publicznej. Nie wydaje mi się, żeby była używana bardziej agresywnie niż na przykład rok temu, chociaż myślę, że generatywna sztuczna inteligencja zaskoczyła wszystkich i wszyscy są bardziej świadomi jej istnienia i potencjału.
Dostęp do ChatGPT jest ograniczony w krajach takich jak Chiny, Rosja, Iran, część Afryki i Włochy i został zablokowany, gdy wykryto naruszenie ochrony danych. Jak działacie w tym zakresie?
W tym przypadku uważam, że bardzo pomocne jest rozróżnienie motywów stojących za ograniczeniami w obu krajach. Generative AI oczywiście porusza kwestie związane z ochroną danych, własnością intelektualną i prawami autorskimi i są to kwestie, które należy przedyskutować i rozwiązać. Nie jestem zdecydowanym zwolennikiem zakazu, ale rozumiem, że jest to drażliwa kwestia, a regulacja jest zawsze nieco opóźniona.
Dane są coraz częściej wykorzystywane do innych celów niż marketing. Firmy ochroniarskie używają go do ochrony ludzi i mienia, inne do zapobiegania oszustwom, a nawet do znalezienia partnera. Czy ta sytuacja ma jakiś wpływ na branżę reklamową?
Sztuczna inteligencja jest stosowana w naszej branży od dawna i będziemy nadal wdrażać wszystkie możliwe funkcje, aby jak najlepiej ją wykorzystać. Trudno prognozować, ale pewne wydaje się to, że będziemy dysponować nowymi narzędziami do zastosowania w naszej pracy.
„Amatorski praktykujący muzykę. Wieloletni przedsiębiorca. Odkrywca. Miłośnik podróży. Nieskrępowany badacz telewizji.”