Koszty rozwoju Horizon Forbidden West i The Last of Us Part II, dwóch największych filmów Sony w ostatnich latach, wyciekły dziś po południu.
Zrobił to również w dość dziwny sposób, przedstawiając dokumenty w procesie między Microsoftem a FTC, który toczy się obecnie w Stanach Zjednoczonych. W tych dokumentach dane te zostały przekreślone, aby ukryć je przed opinią publiczną, ale przekreślenia nie zostały wykonane dobrze, a liczby były przejrzyste.
I tak po jakimś czasie trafiły do internetu. Według tych dokumentów koszt opracowania Horizon Forbidden West wyniósł 212 milionów dolarów, przy około trzystu pracownikach pracujących przez pięć lat.
The Last of Us Part 2 było nieco droższe i kosztowało 220 milionów dolarów. W tym przypadku przez siedem lat pracowało nad nim około dwustu osób.
Warto też zaznaczyć, że są to jedynie koszty produkcji obu gier. Dlatego koszty marketingu lub dystrybucji nie są uwzględnione w tych liczbach, które również są znacznie wysokie.
Z komentarzy dyrektorów branżowych wiadomo było, że koszty rozwoju wzrosły wykładniczo w ciągu ostatnich dwóch pokoleń, a większość gier A na PlayStation 4 i Xbox One kosztowała od osiemdziesięciu do stu pięćdziesięciu milionów dolarów. Dane, które wyciekły dzisiaj, to pierwsze potwierdzenie kosztów trio tytułów obecnej generacji Sony.
Koszty, które nie każdemu odpowiadają. „Problem polega na tym, że model nie jest zrównoważony. Nie sądzę, aby w następnej generacji można było wziąć te liczby i pomnożyć je przez dwa” — Sean Layden, były dyrektor generalny PlayStation America (i nadzorca The Last of Us Part II) wyjaśnił po odejściu z Sony w 2019 roku. A ty myślisz, że możesz się rozwijać”.
„Myślę, że ogólnie branża musi usiąść i pomyśleć:„ Dobra, co tworzymy? Jakie są oczekiwania publiczności? Czy to najlepszy sposób na opowiedzenie naszej historii, na powiedzenie tego, co chcemy powiedzieć? ”
„Amatorski praktykujący muzykę. Wieloletni przedsiębiorca. Odkrywca. Miłośnik podróży. Nieskrępowany badacz telewizji.”