Symulowana podróż na księżyc Marsa Phobos rozpoczęła się w piątek w NASA Johnson Space Center w Houston i potrwa 45 dni.
Agencja podała, że podczas przebywania w strukturze HERA mężczyźni będą doświadczać do pięciu minut opóźnionej komunikacji z resztą świata. Celem, według NASA, jest pomoc w szkoleniu załogi i koordynatorów NASA w celu przećwiczenia komunikacji w tych okolicznościach, przy jednoczesnym zapewnieniu płynnego działania.
„W tej kampanii HERA dowiadujemy się więcej o tym, jak zespoły funkcjonują w autonomicznym środowisku, w którym mają ograniczony kontakt z Ziemią” – powiedział Brandon Vessey, naukowiec ds. operacji badawczych i elementów integracji w Human Research Program (HRP) NASA.
„To, czego się dowiemy, poinformuje o tym, w jaki sposób będą przeprowadzane przyszłe misje eksploracyjne poza niską orbitą okołoziemską. Pomoże to zapewnić, że nasze załogi astronautów będą mogły skutecznie pracować przez wyzwania typowe dla długotrwałych lotów kosmicznych, w tym opóźnienia w komunikacji” – powiedział Vessey.
Jest to druga z czterech misji „Kampania 6” przeprowadzonych przez HERA w celu ułatwienia badań nad „behawioralnymi i zespołowymi wynikami misji o dłuższym czasie trwania” – czytamy na stronie internetowej NASA. Ostatnia misja w ramach kampanii zaplanowana jest na wrzesień. 12, 2022.
Aby zakwalifikować się do misji, osoby muszą być zdrowymi, niepalącymi osobami w wieku od 30 do 55 lat. Kandydaci na członkostwo w załodze HERA przesyłają swoje CV do grupy badań przesiewowych obiektów testowych Johnson Space Center i muszą zdać test fizyczny i psychologiczny, aby zostać wybrany.
HRP ma przeprowadzić 15 badań podczas misji, aby zebrać dane, które pomogą NASA wylądować na Księżycu pierwszą kobietę i pierwszą kolorową osobę, plan znany jako „Artemida”. Według NASA celem jest ustanowienie pierwszej długoterminowej obecności na Księżycu, co pomoże poinformować agencję przygotowującą się do wysłania pierwszych astronautów na Marsa.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”