Kraków (Polska), 17 stycznia (.). – Urząd Ochrony Konsumentów (UOKiK) poinformował w poniedziałek, że nałoży na polską spółkę zależną UOKiK karę w wysokości około dziewięciu milionów euro. Santander Bank (MC:) za dezinformację w reklamach kredytów konsumenckich.
UOKiK, który reguluje konkurencję handlową i traktowanie konsumentów w Polsce, stwierdził w oświadczeniu, że motywem nałożenia kary są „wprowadzające w błąd informacje”, które bank przedstawia w reklamie swoich kredytów konsumenckich, ponieważ nie wskazuje, że dostęp do tych produktów jest konieczny w celu uzyskania ubezpieczenia obowiązkowego, którego koszt nie jest określony.
Według UOKiK „bank bezprawnie wliczył w całkowitą kwotę kredytu koszt obowiązkowych składek ubezpieczeniowych”.
Thomas Crostini, szef Biura Konsumenckiego, zauważył, że „bank wprowadzał konsumentów w błąd co do całkowitej kwoty i kosztu kredytu”, a nie wyszczególniając wypłaty ubezpieczenia w warunkach kredytu „wydaje się, że jego oferta dla konsumenta jest korzystniejsza niż jest w rzeczywistości, w porównaniu z innymi, którzy dostarczają pełnych informacji”.
Banco Santander utrzymuje silną pozycję w Polsce od 2001 roku, z ponad 1000 oddziałów fizycznych i dwoma oddziałami biznesowymi: Santander Bank, skierowany do inwestorów i przedsiębiorstw oraz Santander Consumer Bank, przeznaczony dla klientów indywidualnych.
Media Fusion lub ktokolwiek związany z Fusion Media nie ponosi odpowiedzialności za straty lub szkody w wyniku polegania na informacjach, w tym oświadczeniach, wycenach, wykresach i sygnałach kupna/sprzedaży zawartych na tej stronie. Proszę być w pełni świadomym ryzyka i kosztów związanych z handlem na rynkach finansowych, jest to jedna z najbardziej ryzykownych form inwestycji.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”