Autonomiczny pojazd na próbę

Autonomiczny pojazd na próbę

Bardziej elastyczna i wydajna dystrybucja produktów stała się jednym z największych wyzwań w środowisku miejskim. Jedną z alternatyw z większą przyszłością jest automatyzacja lub automatyzacja dostaw na krótkie odległości.

Zespół z Universidade Politècnica de Catalunya (UPC) oraz środek Z badań nad Mobility Carnet i jego partnerów przemysłowych, koordynowanych przez Institut de Robotica i Informàtica Industrial (IRI), przedstawił i w tym roku przetestuje prototyp autonomicznego robota, który aspiruje do zrewolucjonizowania logistyki ostatniej mili, jak ten rodzaj dystrybucji usługi są znane.

Opracowany przez ten zespół prototyp autonomicznego pojazdu (Autonomous Delivery Device, ADD) to zadaszona platforma o wymiarach zewnętrznych 1,7 m długości, 1,1 m wysokości i 1 m szerokości. Samochód jest wyposażony w trakcję elektryczną, trzy osie (sześć kół) i porusza się z maksymalną prędkością 20 kilometrów na godzinę. Systemy nawigacyjne są zautomatyzowane, a wnętrze platformy zawiera zestaw pasów, które umożliwiają dostarczanie i regulację belek.

Cztery lata pracy

Projektowanie obecnego prototypu rozpoczęło się w 2018 roku przez ekspertów z Carnet i powiązanej firmy branżowej

Konceptualizacja, projekt i produkcja prototypu wywodzą się z Carnetu, co doprowadziło również do poszukiwania funduszy, aby go urzeczywistnić, wyjaśnia Laia Pagès, dyrektor wykonawczy i badawczy modelu. środek Kto patrzy na przyszłą mobilność.

W czerwcu tego roku pierwsze testy operacyjne tego prototypu odbędą się w miejscu publicznym, a konkretnie na publicznym targu w Esplugues de Llobregat.

Wkrótce jego działanie zostanie przetestowane w Hamburgu (Niemcy) i Debreczynie (Węgry). Działania te będą prowadzone w ramach projektu Logismile, który rozpocznie się w styczniu, finansowanego przez EIT Urban Mobility, inicjatywę Europejskiego Instytutu Innowacji i Technologii (EIT) mającą na celu promowanie bardziej zrównoważonych i nadających się do zamieszkania przestrzeni miejskich.

Jednym z najważniejszych wyzwań w tego typu badaniach jest prawidłowe funkcjonowanie pojazdu w miejscach publicznych, w których można znaleźć np. poruszających się ludzi, meble publiczne czy zwierzęta.

Rodzinne zdjęcie promotorów projektu

Rodzinne zdjęcie promotorów projektu

Naładowany

W porównaniu z innymi prototypami lub modelami eksploatowanymi w takich krajach jak Stany Zjednoczone czy Polska, UPC i Carnet ADD są większe, co usprawnia pracę dystrybucji pakietów, a system trójosiowy ułatwia załadunek i wysiadanie małymi krokami, jak zwykłe krawężniki znaleźć w centrum każdego miasta, wyjaśnia Laya Bagis.

Robotica i Informàtica Industrial Institute, centrum hybrydowe utworzone przez UPC i Naczelną Radę ds. Badań Naukowych (CSIC), pracuje nad czujnikami robota pod kierunkiem profesora i badacza Alberto Sanfeliu. Eksperci IRI wnoszą swoją wiedzę do nawigacji, lokalizacji i interakcji z użytkownikiem. Aspekty te są ważne w przypadku krótkoterminowych nośników dostaw, na przykład w przypadku paczek e-commerce, sklepów lub aptek.

Wśród aspektów, które należy rozwiązać w działaniu tego autonomicznego sprzętu, Alberto Sanviglio wspomina również: „Nawigacja nie tylko na ulicach, ale także w strefach dla pieszych, gdzie ludzie przechodzą obok różnych obiektów”. Ponadto w przypadku tych platform należy znaleźć optymalny sposób dostarczania pakietów do klienta końcowego, zauważa ekspert ds. botnetów.

„Przypadkowe” dotarcie na rynek

Oprócz pierwszych testów w terenie, promotorzy tego autonomicznego pojazdu przygotowują się do stworzenia tego samego 2022 roku wersja telewizyjna, czyli firma, która wykorzystuje dotychczasową pracę do pełnego rozwoju produktu i zasięgu rynkowego, oferuje Laia Pagès, CEO i Research Carnet, środek Research on Future Mobility, założonej w 2014 roku przez UPC i VW Group Research and Seat, a obecnie koordynowanej przez Centre d’Innovació i Tecnologia (CIT-UPC). W rzeczywistości projektowanie obecnego prototypu rozpoczęło się w 2018 roku dzięki współpracy ekspertów z Carnet i Rücker Lypsa, obecnie stowarzyszonej firmy przemysłowej EDAG. Wśród etapów przygotowań wyróżnia się, że w 2019 roku w piątej edycji programu Creative Lab firmy Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Terrassa Space i Audiovisual zdefiniowano system komunikacji pomiędzy pojazdem autonomicznym, użytkownikami i obywatelami, który może współdziałać z tym systemem Niezbędne dla urządzeń mobilnych w miejscach publicznych.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *