Światowy rynek e-commerce od początku pandemii odnotował bezprecedensowy wzrost. Według danych dostarczonych przez badanie trendów e-commerce w 2022 r. przeprowadzone przez firmę Semrush, ruch online firm e-commerce wzrósł o 73% w porównaniu do 2019 r. W rzeczywistości w grudniu 2021 r. nastąpił historyczny szczyt ruchu ze względu na Okres świątecznych zakupów.
Jednak jak dotąd w tym roku to tylko 9% i choć najważniejsze czasy dla handlu detalicznego dopiero nadejdą, oczekuje się, że wzrost będzie skromniejszy ze względu na problemy gospodarcze na świecie.
Od 2022 r. ruch mobilny całkowicie dominuje w branży e-commerce, a ponad 70% kupujących online przegląda witryny e-commerce na swoich telefonach. Powrót do urządzeń mobilnych rozpoczął się na początku 2021 r., kiedy zaobserwowaliśmy bezprecedensowy wzrost wykorzystania urządzeń mobilnych w porównaniu z komputerami stacjonarnymi.
„Boom e-commerce ogarnął cały świat”, zapewnia w swoim raporcie dotyczącym zarządzania wizją online i platformy marketingu treści SaaS. Ale, jak można się spodziewać, to kraje o najwyższym PKB generują największy ruch w witrynach e-commerce. Stany Zjednoczone, Niemcy i Wielka Brytania znajdują się na szczycie listy krajów, które mają największy udział kupujących online, a Hiszpanię na dziewiątym miejscu, wchodząc tym samym do pierwszej dziesiątki, a reszta listy ma sens, ponieważ jest prawie idealna . W połączeniu z 10 najlepszymi krajami pod względem PKB.
Główne sklepy internetowe
Amazon przyciąga większość europejskich kupujących online, ale w tym przypadku należy wziąć pod uwagę, że analiza mówi o niemieckim Amazonie. Jednak angielska, włoska i hiszpańska wersja rynku również znajdują się w pierwszej dziesiątce.
Kolejne pozycje zajmują jednak marki azjatyckie i europejskie: Aliexpress z siedzibą w Chinach oraz polskie Allegro z siedzibą w Polsce. Oprócz dwóch innych europejskich sprzedawców internetowych – holenderskiego Bol i francuskiego Le Bon Coin – na liście dominują międzynarodowe firmy: Amazon, Aliexpress i eBay.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”