Obroty win musujących na eksport wzrosły w ciągu ostatnich 12 miesięcy do października 2022 r., osiągając obrót w wysokości 505,05 mln euro. Dane te na przestrzeni lat wskazują na stały wzrost eksportu win musujących o wartości 8,3%.
Ponadto, wobec braku ostatecznych danych za listopad i grudzień, 2017 r oemv W swoim najnowszym raporcie ujawnia, że eksport hiszpańskiego wina musującego zamknął pierwsze dziesięć miesięcy 2022 roku wzrostem wartości o 7,4%, do 414,7 mln euro i 5,1% wolumenu, do 144,6 mln litrów, przy średniej wzrosła również cena (+ 2,2%), która wyniosła 2,87 €/l
W wartościach bezwzględnych Hiszpania wyeksportowała w ciągu pierwszych 10 miesięcy 2022 r., w porównaniu z tym samym okresem w 2021 r., 7 mln litrów więcej wina musującego, wartego dodatkowo 28,7 mln euro, po średniej cenie wyższej o 7 centów.
W ramach win musujących wyróżniamy eksport win z DOP Cava, które posiadają własny adres taryfowy. Jeśli chodzi o pozostałe wina musujące, to w pierwszych 10 miesiącach 2022 roku wzrosły one wartościowo niewiele poniżej (+7,3%, za sprawą wzrostu pozostałych win musujących o 7,9%) i powyżej ich pod względem wolumen (+5,7%, za sprawą wzrostu pozostałych win musujących o 2,7%). Ta zmiana oznacza, że średnia cena cavy (+1,5%) spadła niżej niż pozostałych win musujących (+5%), a także jest wyższa (3,00 euro/l w porównaniu do 2,83 euro/l cavy).
Sprzedaż zagraniczna Cava w okresie styczeń-październik 2022 r. wyniosła 329,8 mln euro (+22,5 mln) i 116,4 mln litrów (+6,3 mln), co stanowi 80% wartości i całkowitego wolumenu eksportu hiszpańskiego wina musującego w pierwszych 10 latach miesiące roku 2022.
Sprzedaż pozostałych win musujących wyniosła 28,3 mln litrów (+0,7 mln litrów), o wartości 84,9 mln euro (+6,2 mln).
Stany Zjednoczone, główny cel hiszpańskich win musujących
Według rynków Stany Zjednoczone pozostają głównym celem hiszpańskich win musujących pod względem wartości, o wartości 67,4 mln euro, od stycznia do października 2022 r., pomimo straty w wysokości 1,5%. Belgia utrzymuje swój wzrost (+10,8%), który wynosi 48,1 mln euro, umacniając się na drugim miejscu, po wyprzedzeniu Niemiec. Niemcy wydały 47 mln euro na hiszpańskie wino musujące (+13,6%).
Pod względem ilości Niemcy wyprzedziły Stany Zjednoczone i stały się głównym celem hiszpańskiego wina musującego z 23,3 milionami litrów (+22%), a następnie Stany Zjednoczone, które odnotowały spadek o -10,5%, do 20,6 miliona litrów. Za nią uplasowała się Belgia z 17,5 milionami litrów (+5,6%). Nadzwyczajny wzrost sprzedaży win musujących, jak dotąd w 2022 roku, do Szwecji, Francji, Holandii, Meksyku, Kanady, Polski czy na Dominikanę, natomiast na minusie znajdujemy Wielką Brytanię, Koreę Południową czy Chiny.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”