Hiszpański rachunek za bańkę wynosi ponad 500 milionów euro na rynku międzynarodowym

Hiszpański rachunek za bańkę wynosi ponad 500 milionów euro na rynku międzynarodowym

Obroty win musujących na eksport wzrosły w ciągu ostatnich 12 miesięcy do października 2022 r., osiągając obrót w wysokości 505,05 mln euro. Dane te na przestrzeni lat wskazują na stały wzrost eksportu win musujących o wartości 8,3%.

Ponadto, wobec braku ostatecznych danych za listopad i grudzień, 2017 r oemv W swoim najnowszym raporcie ujawnia, że ​​eksport hiszpańskiego wina musującego zamknął pierwsze dziesięć miesięcy 2022 roku wzrostem wartości o 7,4%, do 414,7 mln euro i 5,1% wolumenu, do 144,6 mln litrów, przy średniej wzrosła również cena (+ 2,2%), która wyniosła 2,87 €/l

W wartościach bezwzględnych Hiszpania wyeksportowała w ciągu pierwszych 10 miesięcy 2022 r., w porównaniu z tym samym okresem w 2021 r., 7 mln litrów więcej wina musującego, wartego dodatkowo 28,7 mln euro, po średniej cenie wyższej o 7 centów.

W ramach win musujących wyróżniamy eksport win z DOP Cava, które posiadają własny adres taryfowy. Jeśli chodzi o pozostałe wina musujące, to w pierwszych 10 miesiącach 2022 roku wzrosły one wartościowo niewiele poniżej (+7,3%, za sprawą wzrostu pozostałych win musujących o 7,9%) i powyżej ich pod względem wolumen (+5,7%, za sprawą wzrostu pozostałych win musujących o 2,7%). Ta zmiana oznacza, że ​​średnia cena cavy (+1,5%) spadła niżej niż pozostałych win musujących (+5%), a także jest wyższa (3,00 euro/l w porównaniu do 2,83 euro/l cavy).

Sprzedaż zagraniczna Cava w okresie styczeń-październik 2022 r. wyniosła 329,8 mln euro (+22,5 mln) i 116,4 mln litrów (+6,3 mln), co stanowi 80% wartości i całkowitego wolumenu eksportu hiszpańskiego wina musującego w pierwszych 10 latach miesiące roku 2022.

Sprzedaż pozostałych win musujących wyniosła 28,3 mln litrów (+0,7 mln litrów), o wartości 84,9 mln euro (+6,2 mln).

Stany Zjednoczone, główny cel hiszpańskich win musujących

Według rynków Stany Zjednoczone pozostają głównym celem hiszpańskich win musujących pod względem wartości, o wartości 67,4 mln euro, od stycznia do października 2022 r., pomimo straty w wysokości 1,5%. Belgia utrzymuje swój wzrost (+10,8%), który wynosi 48,1 mln euro, umacniając się na drugim miejscu, po wyprzedzeniu Niemiec. Niemcy wydały 47 mln euro na hiszpańskie wino musujące (+13,6%).

Pod względem ilości Niemcy wyprzedziły Stany Zjednoczone i stały się głównym celem hiszpańskiego wina musującego z 23,3 milionami litrów (+22%), a następnie Stany Zjednoczone, które odnotowały spadek o -10,5%, do 20,6 miliona litrów. Za nią uplasowała się Belgia z 17,5 milionami litrów (+5,6%). Nadzwyczajny wzrost sprzedaży win musujących, jak dotąd w 2022 roku, do Szwecji, Francji, Holandii, Meksyku, Kanady, Polski czy na Dominikanę, natomiast na minusie znajdujemy Wielką Brytanię, Koreę Południową czy Chiny.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *