the Rynek samochodów osobowych i SUV-ów Przybył do 813 396 sprzedanych egzemplarzy w trakcie 2022która jest liczbą reprezentującą a spadek o 5,4%. W porównaniu do poprzedniego roku i nadal poniżej oczekiwań Z sektora, który w najlepszym przypadku wynosił około 830 000 sztuk. Było to częściowo spowodowane widocznym spadkiem grudzień Z 14,1% spadek sprzedaży Do 73 927 nowych rejestracji, zgodnie z Dane z Anfac, Faconauto i Ganvam. Podmioty twierdzą, że Utrudnienia w transporcie pojazdów do agentów Spowodowały zaparkowanie tysięcy samochodów w portach i na polach, opóźniając dostawy do kupujących.
the średnie emisje dwutlenku węgla przyłączać Samochody osobowe sprzedane w grudniu zostają w 119 gramów CO2 zostało wyciętych na kilometra 2,3% mniej średniej emisji nowych samochodów osobowych sprzedanych w tym samym miesiącu 2021 roku. Na koniec 2022 roku emisje spadły o 3,1% w porównaniu z rokiem poprzednim, średnio 120,4 gramów dwutlenku węgla na przejechany kilometr.
w analizie wg kanałynagrania odzwierciedlają ogólne ramy rynkowe, na które wpływają warunki gospodarcze Sprzedaż osobom fizycznym z lekkim spadek o 1,7%. za cały rok, z 366 364 sprzedanymi egzemplarzami. Z drugiej strony kanał Pracamimo odnotowanego w grudniu spadku, udało się zamknąć rok z ok wzrost o 4,1%. i 348 144 sztuk. Wreszcie to najemcy jest najbardziej dotknięty spadek o 35,1%. i 98 888 rekordów.
Z drugiej strony, Rejestracja lekkich samochodów dostawczych Daje to 119 506 jednostek w 2022 roku, co jest znaczącym kamieniem milowym spadek o 21,3%. w porównaniu do ubiegłego roku. Pomimo tych wydatków publicznych, w zeszłym miesiącu udało się poprawić wyniki, osiągając wzrost sprzedaży o 12,4% do 12 184 sztuk. Wszystkie kanały są bardzo wyłączoneze spadkami odpowiednio o 31% i 38,6% w sprzedaży freelancerom i najemcom.
W roku 2022 został zarejestrowany Pojazdy przemysłowe, autobusy, autokary i minibusy Osiągnęli a wzrost o 13,8%., z 25 911 jednostkami, będąc jedynym rynkiem samochodowym, który odnotował wzrost rok do roku. W ciągu ostatniego miesiąca ponownie nastąpiła poprawa w stosunku do poprzedniego roku, przy wzroście o 33,1% i 2249 rejestracjach. Według typu samochodu, cała ich sprzedaż wzrosła, podkreślając Ciężkie pojazdy przemysłowe > 16 tonZ 13,6% poprawa i 20 357 jednostek, lub Autobusy, autokary i minibusyZ wzrost o 25,4%. i 2457 sztuk.
Rok 2022 trudny
Sprzedaż samochodów w 2022 roku wyznaczały takie czynniki jak: Wojna na Ukrainie, Wysokie koszty energii Oparte na paliwo lub zwiększyć w inflacja ekonomiczna i stopy procentoweco było uwarunkowane decyzją zakupową użytkowników.
Felix García, dyrektor ds. komunikacji i marketingu w Anfacwyjaśnia, że „rok 2022 był rokiem, w którym rynek po raz kolejny nie spełnił oczekiwań Kryzys półprzewodnikowy Zostało to poważnie zaostrzone przez czynniki zewnętrzne, takie jak wojna Ukraina lub więzienie za Polityka zero covid w Chinach. Oprócz kryzysu gospodarczego z rosnącymi cenami energii, inflacją i stopami procentowymi, na nich skończyła się idealna burza Wąskie gardła w transporcie morskim i lądowym. Wszystko to oznacza, że rok 2022 ponownie nie spełnia oczekiwań i jest pozostawiony nam Niekorzystny scenariusz na 2023 r Gdzie z ostrożnością musimy kontratakować na granicy 900 000 sztuk. Wszystko będzie zależało od tego, czy zakończy się konflikt na Ukrainie i czy łańcuch logistyczny zostanie znormalizowany, tak by można było dostarczać kolejne nowe pojazdy. Pomoże też w dodawaniu nowych rejestracji, jeśli rząd przyspieszy procedury promujące punkty szybkiego ładowania i bezpośrednią pomoc dla pojazdów zelektryfikowanych. Przy rynku poniżej 1 miliona sztuk istnieje realne ryzyko utraty inwestycji i zatrudnienia„.
ze swojej strony, Raul Morales, dyrektor ds. komunikacji Faconautozwraca uwagę, że „rynek w ubiegłym roku nie mógł zmienić swojego negatywnego trendu, głównie ze względu na ciągłe zatory w dostawach pojazdów, co bardzo wpłynęło na działalność dealerów. Ponadto wysokie ceny paliw i samych pojazdów były warunkiem, który miało negatywny wpływ.” Tłem jest kontekst, w którym inflacja, wzrost stóp procentowych i niepewność gospodarstw domowych osłabiły zdolność do konsumpcji Dealerzy – agenci Sytuacja ta pogorszyła się w drugiej połowie roku, kiedy sytuacja na rynku się odwróciła Wyraźny spadek popytu. Niepewność, z jaką zamykamy rok 2022, nie pozwala nam wyobrazić sobie Ta zmiana to rok 2023. Mamy do czynienia z dwoma scenariuszami: a Gołe 5% wzrostu To znaczy 870 000 jednostek, do których należy dodać a Dodatkowe 10% w przypadku usunięcia wąskich gardeł produkcyjnych, co doprowadzimy do 960 000 jednostek. Żadna prognoza nie jest dobrą wiadomością, ponieważ jesteśmy tak daleko od liczb, które widzieliśmy przed pandemią.
Dla mnie Tanya Bucci, dyrektor ds. komunikacji w firmie JanfaMpodkreśla, że „Rok był bardziej złożony pod względem rejestracji niż rok poprzedni iw praktyce Aby zobaczyć podobne wolumeny, musimy cofnąć się do 2011 roku. W tym ujemny trzeci rok z rzęduI są tacy 400 000 sztuk mniej niż przed pandemiąNiedobór podaży odbił się na rynku i wszystko wskazuje na to, że choć w mniejszym stopniu, będzie się on utrzymywał w 2023 r., co wiąże się z ryzykiem dla zatrudnienia i konkurencyjności sektora. Ponadto w kontekście, w którym tempo rozwoju energii elektrycznej nie osiągnęło jeszcze prędkości przelotowej, Ponowne ukierunkowanie strategii usuwania węgla dostać Zatrzymaj starzenie się martwego trawnika Staje się to priorytetowym celem w tym cyklu, który właśnie uruchomiliśmy”.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”