Międzynarodowa ekspansja i niskie koszty, cła Renfe

Międzynarodowa ekspansja i niskie koszty, cła Renfe

Nowy prezes Renfe, Raul Blanco, czeka na przegląd strategicznego planu firmy do 2028 roku, rozbudowę tanich, szybkich sieci i rozszerzenie działalności międzynarodowej, co ma przynieść 10% obrotów w tym roku. .

W liście do 16 000 pracowników firmy Blanco przekazuje wiadomość o „spokoju i ciągłości”, dodając, że przybył z chęcią „ciężkiej pracy, dodawania i robienia wszystkiego, co możliwe, aby Renfe nadal się rozwijała, rozwijała i ulepszała usługi”.

Po rezygnacji Isaiasa Tapuasa w sprawie pociągów do Asturii i Kantabrii Blanco musi dokończyć przegląd planu strategicznego na lata 2019-2028, aby dostosować go do nowego scenariusza, w którym działa firma, po liberalizacji dużych prędkości i pojawienie się w 2021 r. nowych operatorów, z których głównym celem jest umiędzynarodowienie.

W pozostałych sześciu latach plan powinien przygotować służby publiczne (Cercanías i Media Distancia) na przyszłą liberalizację sektora, narzuconą przez Unię Europejską. W trakcie tego procesu firma ma nadzieję, że z firmy monopolistycznej stanie się operatorem referencyjnym.

Jednocześnie z dużą prędkością będzie musiał uporać się z konkurentami Iryo (Włochy) i Ouigo (Francja) i zaoferować produkt, który może konkurować z samolotami, z których już stracił udział w rynku, oraz z pojazdami specjalnymi . Podobnie musi przygotować Renfe Mercancías, gdzie konkuruje już z dziesiątkami operatorów.

Raul Blanco stoi przed wyzwaniem zwiększenia międzynarodowej aktywności, która, jak mają nadzieję, przyniesie 10% przychodów grupy w 2028 roku i dla której niedawno utworzono Renfe International Projects.

W tej dziedzinie najpilniejszą sprawą jest wznowienie działalności we Francji, po tym jak rok temu francuska spółka kolejowa SNCF podjęła decyzję o jednostronnym rozwiązaniu Elypsos, wspólnie z Renfe, które świadczyło usługi dużych prędkości między dwoma krajami.

Testy AVE, które zostaną uruchomione na liniach Barcelona-Lyon i Madryt-Marsylia, już się rozpoczęły i planowane jest ich komercyjne uruchomienie przed latem. W przypadku relacji Barcelona-Paryż liczy na uzyskanie certyfikatu bezpieczeństwa do obsługi linii jeszcze przed końcem roku.

Będzie to pierwsza samodzielna praca Renfe za granicą. W tym celu posiada 50% udziałów w czeskim Leo Expressie, co daje mu dostęp do Niemiec, Słowacji, Czech czy Polski.

A kraje arabskie są również w krzyżowym ogniu hiszpańskiego operatora dla jego projektów dużych prędkości, po pozytywnych doświadczeniach w obsłudze AVE łączącej Medynę z Mekką Al-Mukarramah w Królestwie Arabii Saudyjskiej, która przewozi ponad 350 tysięcy pasażerów na miesiąc.

Projekt AVE w USA między Houston a Dallas jest wstrzymany do czasu otrzymania przez promotorów funduszy z funduszy federalnych, kiedy to rozpocznie się budowa.

Hiszpański operator jest również zaangażowany w projekty Rail Baltica dotyczące obsługi linii, która połączy ze sobą trzy stolice bałtyckie oraz z siecią europejską; oraz Tren MayA w Meksyku, który będzie „cieniem operatora” umawiającej się strony, Narodowego Funduszu Promocji Turystyki.

W 2022 roku Renfe zmniejszyło straty o 70%, do 108,6 mln euro, z czego 95 mln pozostało w pierwszym kwartale w wyniku przedłużenia wariantu omicron koronawirusa w tych miesiącach, zmniejszając sprzedaż biletów o 21% poniżej. Prognozowanie.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *