pomimo To nie są łatwe czasy dla branży motoryzacyjnej, ponieważ rosną koszty i brakuje komponentów Było to odczuwalne przez cały miniony rok i wydaje się, że w 2023 r. nie zostało to jeszcze rozwiązane. Dane z zeszłego roku dostarczone przez galicyjską grupę samochodową Ceaga są bardzo zachęcające.
Sektor motoryzacyjny w Galicji osiągnął rekordową liczbę transakcji w 2022 r Obrót w wysokości 11 550 mln euro, wzrost o 3% w stosunku do poprzedniego roku. Eksport odnotował swoje najlepsze historyczne dane na poziomie 8220 mln euro (+0,7).
Według danych dostarczonych przez Ceagę, inwestycje w sektorze co jest jeszcze dalekie od lat sprzed pandemii, nieznacznie wzrosło w porównaniu do 2021 r. i wyniósł 134 mln euro.
w sprawie Sprzedaż komponentów za granicą wzrosła bardziej niż cały sektor, konkretnie o 5,6%, Wyniósł 1740 mln euro. „Główne produkty lub usługi za granicą były przeznaczone głównie dla takich krajów jak Francja, Portugalia, Polska, Niemcy, Włochy, Wielka Brytania, Maroko, Szwecja, Argentyna czy USA” – wyjaśniają przedstawiciele grupy sektorowej Galicja.
13,8% zatrudnienia w przemyśle w Galicji
Zatrudnienie w sektorze nieznacznie spadło w 2022 r. Jednak Przemysł motoryzacyjny w Galicji odpowiada za 13,8% zatrudnienia w przemyśle w Galicji A jeśli porównamy to z poprzednimi latami, to nadal jest to jeden z najwyższych wskaźników w ostatnich latach.
„Pomimo niejednoznacznej sytuacji, w jakiej znajduje się sektor motoryzacyjny i trudności, przez które przechodzi wiele firm, Galicyjski przemysł motoryzacyjny, który w 2022 r. stanowił 19% pojazdów wyprodukowanych w Hiszpanii, Nadal prowadzi w krajowych rankingach dzięki centrum Stellantis Vigo, które po raz kolejny jest najbardziej produktywnym producentem samochodów”, wyjaśniają Ceaga.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”