Całkowita liczba rejestracji wzrosła z 750 000 w sierpniu ubiegłego roku do 900 000 w tym roku, a liderem jest Volkswagen (99 266 sztuk i wzrost o 10%).
Tesla Model Y i Model 3 pozostają zdecydowanymi liderami w dziedzinie pojazdów elektrycznych, a ID.4 i ID.3 podążają za nimi w stosunkowo niewielkiej odległości
Wzrost sprzedaży energii elektrycznej jest najbardziej zauważalny w Belgii (224%) i Grecji (183%), podczas gdy w Hiszpanii rośnie on jedynie o 7%.
Wiatr zmian w branży elektrycznej stał się huraganem, nieubłaganie pchającym sprzedaż w stronę samochodów zasilanych akumulatorowo. A dane wzmacniają te dwa główne poglądy na temat sierpniowego rynku.
z W ósmym miesiącu roku w Europie sprzedano prawie 900 000 samochodówWzrost sprzedaży w porównaniu do analogicznego miesiąca ubiegłego roku jest nie mniejszy niż +20%Od tego czasu na naszym kontynencie sprzedano zaledwie około 750 tysięcy samochodów.
Jeśli chodzi o Samochód elektryczny Jej nagrania osiągnęły niemal dwieście tysięcy egzemplarzy (196 000 szt.), który reprezentuje A Wzrost o 102% od sierpnia 2022 r. Są to dane zebrane przez firmę doradczą JATO Dynamics, firmę z branży motoryzacyjnej, które przeprowadzamy własną analizą, aby zapewnić bardziej odpowiednie spojrzenie na nasz rynek.
A jeśli ta energia elektryczna będzie rosła, to też będzie Samochody benzynowe +11%Oczywiście kosztem diesla. Nadal stanowią one również 53% całkowitej liczby rejestracji, czyli ponad połowę ze wszystkich 28 rejestracji.
Wydaje się również, że konsumenci pokonują bariery utrudniające zmiany i dostosowują swoje zamiary zakupowe do tych samych pojazdów w większej liczbie krajów. Są takie godne uwagi przypadki BelgiaMały, bogaty kraj, w którym A +224%. Aby „zrównoważyć” tę skalę, w Grecja Jest to kraj mniej szczęśliwy pod względem PKB, a sprzedaż „wzrosła” wraz ze wzrostem +183%. Na drugim miejscu znalazły się Niemcy ze wzrostem o 171%. Niemcy są mniej aktualni, bo odpowiadają za 44% całkowitego europejskiego zapotrzebowania na samochody elektryczne. Na drugim miejscu znajdują się Luksemburg i Portugalia, które, jak się wydaje, zgodziły się na osiągnięcie wzrostu o 164%. Przy okazji, W Hiszpanii sprzedaż energii elektrycznej wzrosła zaledwie o 7% Jeszcze się to nie nabrało, choć Włochy są w podobnej sytuacji, gdzie popyt rośnie zaledwie o 5%, a Polska i Czechy nadal pozostają w tyle, na poziomie minimum 3%.
Ale nadal jest królem
Nie jest to jednak marka europejska Tesla pozostaje liderem na rynku elektrycznym Z nimi Model Y i Model 3, choć stanowi ofertę ograniczoną i już nieco przestarzałą. Nie chodzi o to, że utrzymują swoje pozycje, ale o to, że ich sprzedaż ogromnie rośnie. Model Y osiąga 21 549 zarejestrowanych egzemplarzy w porównaniu do 11 943 egzemplarzy Modelu 3, co stanowi ok. Wzrost odpowiednio o 208% i 307%.. Na trzecim i czwartym miejscu w sierpniu awansowały także Volkswageny ID.4 i ID.3zarejestrowało odpowiednio 9 135 sztuk (wzrost o 61%) i 6 835 samochodów (wzrost o 86%). To była miła niespodzianka dla Renault Elektryczne Clio Z kim w tym miesiącu uderzył „kopnij”. 145% wzrost sprzedaży (3 miejsce po Tesli) I 12 865 zarejestrowanych jednostek.
naturalnie Volkswagen pozostaje liderem całego rynku. W sierpniu dodała 99 266 rejestracji, co oznacza wzrost o 10% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Za nią plasują się Toyota z 59 132 sprzedażami, BMW (52 334), Audi (51 132), Skoda (49 996), Mercedes (48 511), Peugeot (41 869), Renault (40 822), Kia (40 712) i Hyundai z 38 925 sprzedażami.
Kolejną marką, która się wyróżnia, jest marka chińska. mg. W sierpniu znalazła się na liście „Top 20” najlepiej sprzedających się marek na naszym kontynencie.Lepszy od tradycyjnych marek, takich jak Jeep, Mazda, Mini czy Suzuki. W segmencie samochodów elektrycznych wyprzedziła także takie firmy jak Audi, Opel, Peugeot, Renault czy Skoda. MG stanowił 69% wszystkich chińskich samochodów sprzedanych w Europie, łącznie 197 800 samochodów.
Będziemy podkreślać KobraPonieważ po ogólnym wzroście Tesli (+240), MG (169%) i Jeepa (93%), „hiszpańska” firma stała się Czwarte miejsce w rankingu wzrostu w tym miesiącu Sierpień z 75% i 16 862 sprzedanymi egzemplarzami uplasował się na 17. miejscu w ogólnym rankingu, wyprzedzając takie firmy jak Nissan, jego siostrzany Seat czy Volvo, co jest sukcesem tak młodej marki.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”