Firmy i instytucje z Monte Patria, Bonitaque, Combarbala i Canela skorzystały z różnych działań, aby rozszerzyć swoją działalność poza Chile w ramach Międzynarodowego Programu Szkoleniowego dla Regionów Zacofanych.
Łącznie 8 misji handlowych na przyszłe rynki, ponad 20 warsztatów i seminariów z udziałem ponad stu przeszkolonych osób, wysyłki lokalnych produktów do różnych krajów na całym świecie w celu zbadania możliwości eksportu oraz 9 międzynarodowych wizyt ekspertów, komunikatorów i organizatorów wycieczek .
Próbki lokalnych produkcji na ponad 6 wydarzeniach z zagraniczną publicznością oraz publikacje w ponad 6 międzynarodowych mediach w celu promocji regionu Coquimbo to tylko niektóre z działań przeprowadzonych w ramach Programu Szkoleniowego Regionów Międzynarodowych w czwartym roku jego realizacji. ProChile, fundacja Ministerstwa Spraw Zagranicznych, finansowana jest ze środków Narodowego Funduszu Rozwoju Regionalnego (FNDR) przyznanego przez samorząd województwa.
Misje handlowe
W tym roku 2023 w misjach handlowych uczestniczyli przedstawiciele różnych sektorów Stany Zjednoczone, Gwatemala, Argentyna, Hiszpania, Chiny i Kanada. Celem było zbadanie możliwości rynkowych i zaobserwowanie trendów rynkowych. Są to misje handlowe będące uzupełnieniem tych, które zostały przeprowadzone w poprzednim okresie 2022 roku do takich krajów jak m.in Türkiye, Panama, Meksyk i Kolumbia.
3 firmy zajmujące się innowacjami w branży spożywczej i 1 firma produkująca owoce morza udała się do Stanów Zjednoczonych, 7 firm z sektora turystycznego i 1 z sektora rolnego udała się do Gwatemali, 4 projekty turystyczne udały się do Buenos Aires, 1 mała firma wydobywcza udała się do Hiszpanii, a 1 firma produkująca owoce morza udał się do Chin i Kanady 1 firma winiarska. W tym samym kierunku badając możliwości handlu zagranicznego, Wyślij próbki do Francja i Szwecja Pisco i win z Doliny Limari.
Dni szkoleniowe
W ramach warsztatów i seminariów odbywających się objazdowo po całym terytorium, uczestnicy Międzynarodowi eksperci z Kolumbia, Gwatemala, Hiszpania i Holandia. Tematyka obejmowała promocję turystyki, trendy rynkowe w zakresie innowacji żywnościowych i sprawiedliwego handlu.
Ponadto eksperci krajowi opracowali warsztaty na temat strategii zarządzania marką w celu pozycjonowania na nowych rynkach, zapoznali się z możliwościami biznesowymi w Stanach Zjednoczonych i Chinach, przedstawili wytyczne dotyczące wyzwań w handlu zagranicznym dla sektora rolno-spożywczego oraz udzielili wskazówek dotyczących sposobów współpracy. Bądź drogą do sukcesu i podano wskazówki, jak eksportować bezpośrednio z portu Coquimbo.
Promocja międzynarodowa
Aby region Coquimbo był znany na całym świecie, ProChile promowało prezentację produktów i usług z regionów opóźnionych w ważnych wydarzeniach z globalną publicznością. Działania gastronomiczne prowadzono podczas Igrzysk Panamerykańskich Santiago 2023, na Food & Service Space, najważniejszych targach spożywczych w Chile oraz na Międzynarodowym Kongresie Pszczelarskim APIMONDIA, który zgromadził specjalistów i pszczelarzy z całego świata.
Poza Chile, poza wspieraniem biur biznesowych ProChile za granicą, ekspozycja niektórych lokalnych produktów i usług była zarządzana podczas spotkań biznesowych w Chile. miasto Meksyk, Buenos Aires, Nowy Jork i Panama. Oprócz tego zadzwonili, aby promować cztery zapóźnione gminy jako miejsca docelowe Kontakty z Polski, Meksyku i ArgentynyOprócz Touroperatorzy z Kanady, Meksyku i Peru. Oprócz tych krajów zarządzano wydawnictwami Międzynarodowe media z Argentyny, Brazylii i Kolumbii.
Samorząd Województwa podkreśla, że ten międzynarodowy projekt szkoleniowy realizowany jest przez ProChile przy wsparciu finansowym Narodowego Funduszu Rozwoju Regionalnego (FNDR) pozwoliło firmom zdobyć wiedzę niezbędną do nawiązania w przyszłości powiązań biznesowych poza Chile i posłużyło jako pomost do uwidocznienia „Regionu Gwiazdy” na różnych rynkach całego świata.
Możesz być zainteresowany: Bezpłatna interwencja weterynaryjna przyniosła korzyści zwierzętom w mieście Huachalom
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”