Plus Ultra poleci na Karaiby z polską hurtownią
Zdjęcie: SkeeterPhoto/Pixabay
Zaczerpnięte z TTC nr. 292, wydanie drukowane przeznaczone na światowy rynek turystyczny
Hiszpańska linia lotnicza została wybrana m.in. do ubiegania się o ten ważny kontrakt z Rainbow, jedną z głównych hurtowni w Polsce. Zgodnie z umową Airbus A330-200 będzie tej zimy przebywał w Europie, obsługując połączenia z lotnisk w Warszawie i Katowicach na wyspę Margarita w Wenezueli i Varadero na Kubie.
W ramach tej umowy spółka zaplanowała wykonanie 132 lotów w sezonie. Obecnie obsługuje 32 regularne loty tygodniowo do Limy, Caracas, Bogoty, Cartageny de Indias i Malabo.
Julio Martínez Sola, prezes Plus Ultra Líneas Aéreas, podkreślił ten sojusz, którego celem jest dotarcie do innych miejsc docelowych latem 2024 r. „Linia biznesowa ACMI/CHARTER reprezentuje 25% przychodów firmy i usprawnia całą naszą flotę i załogi.
Plus Ultra Líneas Aéreas obsługuje sześć samolotów, pięć A330 i jeden A340. Do 2024 roku planuje zintegrować dwa nowe samoloty A330 i dostosować się do planu transformacji środowiska.
Tulum: Nowe lotnisko przyciągnie turystów na wszystkie rynki
Sektor turystyczny w Tulum w Meksyku z nadzieją oczekuje otwarcia lotniska Felipe Carrillo Puerto, a po trudnym lecie ośrodek oczekuje szczęśliwszej zimy. W tym sensie David Ortiz Mena, prezes Stowarzyszenia Hoteli Tulum, ma nadzieję, że zimą hotel odzyska siły i osiągnie obłożenie na poziomie ponad 85%.
W ramach prac infrastrukturalnych prowadzonych w południowym Meksyku budowa tego obiektu kosztuje 3,2 mld pesos i powinna zakończyć się w grudniu 2023 roku. Według szacunków w ciągu roku obsłuży ok. 6 mln pasażerów. Przeprowadzi 32 000 operacji lotniczych.
Utworzenie tego lotniska ma na celu zmniejszenie nasycenia międzynarodowej stacji w Cancun i połączenie połączeń pociągu Majów, którego celem jest utworzenie sieci transportu zbiorowego w całym południowym regionie Meksyku.
Ceny lotów wzrosły w ciągu ostatnich dwóch lat o 31,2%.
Maprian, wiodąca firma zajmująca się informacją turystyczną, w nowym badaniu przeanalizowała globalną ewolucję średnich cen lotów w ciągu ostatnich dwóch lat. W wynikach uwzględniono średnie miesięczne ceny od 1 lipca 2021 r., kiedy obowiązywały jeszcze ograniczenia popandemiczne, do 1 czerwca 2023 r. W analizie uwzględniono loty z aż 157 krajów, bezpośrednie loty do destynacji oraz podatki lotnicze w One drogi i podatki podróżne. Opłaty wliczone w cenę.
Głównym wnioskiem jest to, że w ciągu ostatnich 24 miesięcy ceny na całym świecie wzrosły średnio o 31%. Ceny tradycyjnych linii lotniczych wzrosły o 40%, a tanich linii lotniczych o 6%.
Europa Północna, Europa Południowa oraz region Morza Śródziemnego wraz z Azją to regiony o największym wzroście średnich cen.
Silny wpływ kosztów przełożył się na ceny, a także nieunikniony wpływ inflacji. Głównym czynnikiem wydaje się być szybki wzrost cen ropy naftowej w kilku okresach i wymuszona zmiana działalności w czasie pandemii. Wpłynęło to również na inne koszty, takie jak koszty personelu.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”