Firma podjęła decyzję o zamknięciu części zakładu w Słupsku, która zajmuje się produkcją zabudów do zabudów Scania.
Aby zapewnić klientom zrównoważone i konkurencyjne rozwiązania w zakresie mobilności oraz zapewnić rentowny rozwój w zmieniającym się otoczeniu rynkowym, Scania zmienia swój biznes autobusowy.
W wyniku nowego kierunku, który obejmuje bardziej skoncentrowany asortyment produktów i plan rozwoju, podjęto decyzję o wstrzymaniu produkcji nadwozi do autobusów Scania w zakładzie w Słupsku w Polsce.
Scania w dalszym ciągu oferuje swoim klientom kompletne autobusy, a oferta ta w coraz większym stopniu opiera się na swoich mocnych stronach: systemie modułowym, rozbudowanej sieci serwisowej oraz silnych globalnych i lokalnych partnerstwach z producentami nadwozi.
Rynek autobusowy został poważnie dotknięty pandemią i choć stopniowo odbudowuje się, tempo ożywienia jest powolne, konkurencja rośnie, a nadchodzące przepisy wymagają znacznych inwestycji w technologie teraz i w przyszłości.
„Jesteśmy przekonani, że działalność autobusowa pozostanie ważną częścią oferty Scania w przyszłości, potrzebujemy jednak zaktualizowanej strategii, która pozwoli nam spełnić obietnice złożone klientom i zapewnić rentowną działalność na całym świecie” – powiedział Stefano Fidel, prezes firmy . Sprzedaży i Marketingu w Scanii.
Zaktualizowana strategia będzie wspierać obietnicę klientów Scania, że będzie zaufanym globalnym partnerem oferującym kompletne rozwiązania, wykorzystując mocne strony systemu modułowego, sieci serwisowej oraz partnerstw globalnych i lokalnych.
„Korzystając z wiedzy specjalistycznej Scania i szerokiej gamy opcji układów napędowych, zaoferujemy naszym klientom kompletne rozwiązania, w tym serwis, finanse, rozwiązania w zakresie ładowania i inteligentne systemy mobilności” – dodał.
Skoncentrowany plan działania produktu oraz bardziej zwinna i elastyczna struktura
Aby spełnić obietnicę składaną klientom Scania i zapewnić możliwość lepszego sprostania wymaganiom rynku i wymaganiom klientów, branża autobusowa zyska bardziej wydajną strukturę, która poprawi prędkość i elastyczność.
Podejście Scanii do gamy produktów i przyszły rozwój oznaczają, że firma będzie nadal produkować podwozia z silnikiem umieszczonym z przodu i z tyłu, z kompleksowymi opcjami układu napędowego, zaprzestanie jednak produkcji podwozi Citywide, Interlink i podwozi niskopodłogowych.
W związku z tym firma podjęła decyzję o zamknięciu części zakładu w Słupsku, która produkuje zabudowy do zabudów Scania.
Produkcja nadwozi będzie kończyć się stopniowo w I kwartale 2024 roku. Decyzja ta nie będzie miała wpływu na produkcję nadwozi w Słupsku ani innych podmiotach Scania w Polsce.
Kompletne i zrównoważone rozwiązania dzięki lepszej współpracy
Dzięki zaktualizowanej strategii Scania w dalszym ciągu oferuje kompletne autobusy we współpracy z wybranymi producentami nadwozi i partnerami branżowymi.
„Większość prac nad autobusami zawsze była wykonywana we współpracy z producentami nadwozi, co pozwoliło osiągnąć wysoki poziom usług i silną obecność na całym świecie dzięki lokalnym konfiguracjom.
„To skuteczne podejście będzie dalej rozwijane, obecnie w ścisłej współpracy z naszymi partnerami Kulturystyka Oraz partnerami zapewniającymi zintegrowane rozwiązania naszym klientom.”
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”