Astara, jedna z wiodących na świecie firm zajmujących się mobilnością, sfinalizowała przejęcie działalności Nissana w Polsce, obejmującej dystrybucję nowych pojazdów, części i usług. Operacja ta wzmacnia relacje Astary z globalnym producentem samochodów, po rozpoczęciu działalności Nissana w Austrii i Szwajcarii od 2022 roku.
Przejęcie przez Astarę biznesu japońskiej marki w Polsce wzmacnia także rozpoczętą w ostatnich latach strategiczną ekspansję firmy w Europie. Główny cel firmy Będzie rozwijać markę Nissan, Ściśle współpracować z istniejącą siecią dealerską w celu poprawy jej wyników poprzez wprowadzanie na rynek nowych rozwiązań.
Astara ma silną pozycję w Europie i Polsce, gdzie jest już importerem pojazdów Isuzu i Mitsubishi. To przejęcie otwiera drzwi do dalszej ekspansji na rynku. Zgodnie ze strategią wzrostu Mając globalny zasięg firmy, Astara planuje ekspansję do 25 krajów do 2025 roku, bazując na swojej obecnej obecności w 19 krajach.
Aby zapewnić płynne i bezproblemowe przejście klientom Nissana, Wszystkie umowy z handlowcami Pracownicy Nissana w Polsce zostaną przeniesieni do Astary.
Astara ma w ofercie 34 marki na 19 rynkach, czyli ponad Sprzedano 200 000 sztuk na całym świecie w 2022 r. oraz sieć handlową składającą się z ponad 1700 powiązanych agentów.
Hiszpańska grupa już od 2022 roku zarządza działalnością japońskiego producenta w Austrii i Szwajcarii.
Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy włączyć Nissana do naszej działalności dystrybucyjnej w Polsce” – podkreśla Jorge Navia, dyrektor generalny Astara. Taka to innowacyjna i zorientowana na klienta marka Wielki nabytek w naszym polskim portfolio, Jest to zgodne z wizją Astary dotyczącą przyszłości mobilności. „Udowodniliśmy w innych krajach, że możemy z dumą reprezentować markę wobec jej lojalnych klientów, sieci dealerów i partnerów biznesowych”.
Ze swojej strony Sinan Ozkok, dyrektor generalny ds. rynków niezależnych i wiceprezes regionalny ds. rozwoju biznesu w Nissan AMIEO (Afryka, Bliski Wschód, Indie, Europa i Oceania), potwierdził to „Dzięki jego bogatemu doświadczeniu „Astara- działa w sektorze dystrybucji motoryzacji w Europie i dzięki swojej wizji przyszłości jesteśmy pewni, że to stowarzyszenie zapewni zrównoważony wzrost na rynku” – dodaje dyrektor.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”