Pogłębił się kryzys chipów elektronicznych i wstrzymano eksport samochodów w Hiszpanii

Pogłębił się kryzys chipów elektronicznych i wstrzymano eksport samochodów w Hiszpanii

Według danych dostarczonych przez Twój nos (Krajowe Stowarzyszenie Producentów Samochodów i Ciężarówek) Na koniec drugiego kwartału roku Produkcja samochodów Kumulują się w Hiszpanii już od stycznia do czerwca 2021 r. 21,6% spadek Jeśli chodzi o pierwszą połowę 2019 roku, natomiast Zmniejszył się eksport W ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku 16,1%, Również w porównaniu do tego samego okresu w 2019 r., gdyż Anfac szacuje, że wykorzystanie roku „przed pandemią” jest lepszym odniesieniem niż wykorzystanie pierwszej połowy 2020 r., dotkniętej wymuszonym wyłączeniem produkcji. Zresztą, gdyby ktoś chciał się pocieszyć, konsorcjum producentów również podaje dane, a pierwsza połowa 2021 roku to 26,1% wzrost produkcji, a także 30,6% wzrost eksportu w porównaniu do stycznia-czerwca 2020 roku.

Na zdjęciu: fabryka samochodów.  (EFE)
Kryzys dotyczący mikroprocesorów sprawia, że ​​produkcja samochodów jest pod kontrolą

Pabla Lopeza. wigo

W przypadku Anfac gwałtowny spadek produkcji i eksportu do tej pory w tym roku w porównaniu z 2019 r. doprowadził do spadku podwójny motyw: z drugiej strony obecny kryzys gospodarczy, Z drugiej strony Niewystarczająca ilość mikroukładów lub półprzewodnikówOd Azji po hiszpańskie fabryki, które powodują opóźnienia w produkcji niekompletnych samochodów, czekają na elementy elektroniczne umożliwiające ich transport i sprzedaż, a nawet zawieszają kilka fabryk. W rzeczywistości niektórzy producenci decydują się na alokację mikrochipów do modeli o większej wartości lub zysku, które produkują, co szczególnie dotyczy pojazdów użytkowych, które są tańsze i są produkowane w znacznie niższym tempie niż są. Czy wymagania popytu powodują Pewne niedobory na rynku To, co wielu urlopowiczów może docenić w formie Najdroższe samochody do wynajęcia. Im niższa pozycja „wynajem samochodu”, tym wyższe stawki.

„Kryzys mikroprocesorowy” przez długi czas

„Kryzys mikroprocesorowy”, którego rozwiązanie dodatkowo może zająć trochę czasu, jeśli spełnią się oczekiwania ekspertów, którzy z niepokojem widzą, w jaki sposób te podstawowe części elektroniczne będą nadal dostarczane. Znacznie niższy niż popyt nawet w 2022 roku. Boston Consulting Group, w ostatnim raporcie opublikowanym pod koniec lipca, została założona jako Średni stosunek podaży i popytu dla mikrosegmentu 113 do 105 Przez cały 2021 rok, kiedy np. w 2020 roku stosunek ten wynosił 104 do 104, dostawcy byli w stanie zrealizować wszystkie zamówienia na półprzewodniki.

A złą rzeczą jest to, że dla niego Następny rok Oczekuje się, że stosunek będzie tak zły, jak jest dzisiaj: 116 na zamówienie, 110 do wyświetlenia. Są to „ciemne chmury”, które wpływają na wszystkie branże, nie tylko motoryzacyjną, ale Szczególnie interesujące w sektorze motoryzacyjnym Ponieważ niedobory mikroprocesorów, a co za tym idzie nowych samochodów, powodują, że 30% potencjalnych nabywców odkłada swoją działalność (wciąż szacuje się, że BCG), 25% kupuje używany samochód zamiast nowego w 5% wszystkich utraconych przedmiotów inne materiały eksploatacyjne. Innymi słowy: „Kryzys mikroprocesorowy” zmienia się i będzie trwał zmienić 60% potencjalnych zakupów samochodów, przynajmniej dla półtora roku więcej Jeśli wstępne oczekiwania zostaną spełnione.

Cierpi na tym eksport do pobliskich miejsc, takich jak Francja czy Niemcy. Z drugiej strony umacniają się odległe rynki eksportowe.

W związku z kryzysem gospodarczym popyt w Europie nadal spada schudnąć przy eksporcie z UE, 4-procentowy spadek przesyłek do krajów UE zachęca do poszukiwania innych obszarów zainteresowania hiszpańskiego eksportu samochodów. W każdym razie 27 rynków wchodzących w skład Unii Europejskiej było celem podróży 70,4% aut wyeksportowanych z naszego kraju (o 3,7 pkt. mniej niż w okresie styczeń-czerwiec 2020 r.), a spadek jest wyraźniejszy, jeśli spojrzymy na rynki Unii Europejskiej14, które w I półroczu 2021 r. przyjmowały 63,1% eksportu, a poniżej 4,3 pkt. . 67,4% w I półroczu 2020 roku.

Zdjęcie: Ilustracja: Raquel Cano.
Kryzys półprzewodników, który zerwał spawy przemysłowe i nikt nie wie, jak to naprawić

Michael McLoughlin

W tym sensie na sprzedaż w Hiszpanii poza naszymi granicami wpływa spadek popytu w Najpopularniejsze miejsca docelowe dla samochodów „Made in Spain”, Który wciąż zmierzał FrancjaOd pierwszej połowy 2021 r. nasz północny sąsiad otrzymał 18,9% wyeksportowanych pojazdów (w pierwszej połowie 2020 r. 20,4% naszego eksportu). To samo dzieje się z Niemcy, nasz drugi najlepszy klient, ponieważ 19,8% otrzymanych w pierwszej połowie 2020 r. wzrosło w tym roku do skromnego 17,1%. Nasz trzeci kierunek eksportu teraz Włochy, wzrosła o 13,4% (11,6% w I półroczu 2020 r.), natomiast Zjednoczone Królestwo, Ponieważ rynek po wyjściu z UE nadal dramatycznie się zmienia, spada z trzeciego na czwarte miejsce, odbierając 12,2% naszego eksportu od stycznia do czerwca (12,4% w tym samym okresie w 2020 r.), w porównaniu z 14,2% otrzymanym w I półrocze 2019 r. Jeśli na naszych czterech największych klientów, tj. we Francji, Niemczech, Włoszech i Wielkiej Brytanii, przypadało 64,2% hiszpańskiego eksportu samochodów w pierwszej połowie 2020 r., to w tym samym okresie w 2021 r. suma ta spadła do 61,2 % (630 000 pojazdów w ciągu sześciu miesięcy).

Poza UE znacznie lepiej

Ale podczas gdy tradycyjne rynki tracą na sile, inne rynki poza Unią Europejską zyskują na znaczeniu w naszej wielkości sprzedaży, czego przykładem są: Indyk, standaryzowany jako Piąte miejsce docelowe naszego eksportu: Od stycznia do czerwca pojechało tam około 46 000 sztuk. Wyraźnie wyprzedza inne tradycyjne rynki, takie jak Belgia (ok. 30 tys. sztuk), Polska (22 tys.), Holandia (21 tys.), Austria (20 tys.) czy Portugalia (19 tys.), które uzupełniają „Top 10” hiszpańskich nabywców samochodów.

i to jest Wszystkie rynki poza UE zyskują udział Jako miejsce docelowe eksportu, ponieważ Reszta Europy (w tym Turcja, ale także m.in. Rosja i Izrael) z 13,9% w I półroczu 2020 r. do 15,6% w okresie styczeń-czerwiec 2021 r.; Afryka Wzrasta z 2,2% do 3,3% (w kolejności główne rynki to Maroko, Egipt, RPA i Algieria); Ameryka Wzrósł również nieznacznie z 3,3% do 3,4% (prowadzą Meksyk i Chile, a za nimi w znacznym stopniu Stany Zjednoczone), a nawet Oceania (głównie Japonia, Australia i Korea Południowa) oraz Bliski Wschód Kupili nam w tym roku więcej procent niż w zeszłym.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *