Unia Europejska dąży do neutralności klimatycznej do 2050 r.Zostało to zatwierdzone w grudniu 2019 r. Oznacza to, że gospodarka będzie wytwarzać emisje netto gazów cieplarnianych. Cel ten stanowi sedno Europejskiego Zielonego Porozumienia i jest zgodny z zobowiązaniem Unii Europejskiej do globalnych działań na rzecz klimatu w ramach Porozumienia Paryskiego.
Prawie każdy rząd na świecie zgodził się utrzymać globalne ocieplenie znacznie poniżej 2°C i kontynuować wysiłki na rzecz ograniczenia 1,5°C. Oznacza to, że musimy: Emituje mniej niż 580 gigaton dwutlenku węgla.
Osiągnięcie tego zera netto jest równowagą, którą można zaobserwować w ilości emisji gazów cieplarnianych generowanych przez ludzi Jest to kompensowane ilością usuwanego z atmosfery węgla, który zapewnia równowagę między emisją a dekarbonizacją.
Cały ten proces ma swój koszt. Nie tylko ze względu na inwestycje, które zostaną wygenerowane w przyszłości i które będą realizowane w najbliższych latach, ale dzisiaj mamy ceny energii elektrycznej na rynku hurtowym na wysokim poziomie, a jednym z czynników motywujących do wzrostu jest Wzrost praw do emisji dwutlenku węgla.

bilionów euro na rozwój zielonej gospodarki
14 stycznia 2020 r. Komisja Europejska zatwierdziła plan finansowania, który ma na celu wykorzystanie 1 biliona euro środków publicznych i prywatnych do realizacji Zrównoważony klimat i środowisko w latach 2021-2030.
Ten miliard euro nie narodził się znikąd. To jest o centralne dowództwo Część zasobów do dystrybucji w następujący sposób:
- 50% budżetu UE.
- Dodatkowe 114 miliardów euro przybędzie w formie dofinansowania z państw członkowskich.
- Dodatkowe 300 000 mln euro będzie pochodzić z przyciągnięcia inwestycji publicznych i prywatnych za pośrednictwem funduszy InvestEU i ETS.
- 100 000 milionów euro w ramach mechanizmu Fair Transition, który ma na celu złagodzenie jego skutków w krajach takich jak Polska, która obecnie w 80% wytwarza energię z węgla.
Innymi słowy, środki zostaną zmobilizowane od podatnika na ten konkretny zakład. A co, gdybyśmy mieli lepszą technologię w ciągu najbliższych kilku lat? A jeśli to nie jest skuteczne? Co się stanie, jeśli utworzy się nadwyżka mocy produkcyjnych lub bańka wskazująca na nieaktywną działalność? Jaki jest koszt alternatywny?
Nic z tego wydaje się nie mieć znaczenia. Wszystko wskazuje na to, że inwestowanie w odnawialne źródła energii to duży zakład, jeśli chcemy osiągnąć zerową emisję netto. Jednak inwestycje w odnawialne źródła energii muszą odpowiadać marginalnym korzyściom, jakie mogą zapewnić. I w tym momencie Żaden rząd krajowy ani ponadnarodowy nie ma niezbędnej wiedzy, aby określić tę korzyść.
Widzieliśmy już błąd w polityce energetycznej Zapatero i jej premiach za energię odnawialną. Dowody z czasów, gdy technologia nie była jeszcze dojrzała, a zatem sugerowały, że wysokie koszty zostały przeniesione na rachunek za energię elektryczną.
podatki węglowe
Dziś wszystkie państwa członkowskie UE (choć musimy uwzględnić Islandię, Liechtenstein i Norwegię) są częścią unijnego systemu handlu uprawnieniami do emisji, Stwórz rynek do handlu ograniczoną liczbą uprawnień do emisji gazów cieplarnianych.
Prawa do dwutlenku węgla są narzędziem rynkowym, za pomocą którego można politycznie wpływać na cele środowiskowe.

Całkowita liczba uprawnień do emisji wydanych rocznie i podaż rynkowa. Zatem im niższa jest ta suma, tym mniejsze emisje można wytworzyć i Najbardziej rozsądna cena na rynkunawzajem. W ten sposób stara się stymulować inwestycje w technologie bardziej przyjazne dla środowiska, które pozwalają na wydajniejsze działanie branż działających w systemie.
Łącznie w Unii Europejskiej, obejmującej ponad 10 500 instalacji stałych i około 500 operatorów lotniczych, emisje gazów cieplarnianych lokują się wokół 1,740 mln ton ekwiwalentu dwutlenku węgla, około 40% całkowitej emisji w krajach uczestniczących. W Hiszpanii system ten dotyczy około 970 obiektów i około 30 operatorów lotniczych. Odpowiada również za około 40% całkowitej krajowej emisji wszystkich gazów cieplarnianych.
Prawa te działają w następujący sposób: Podmioty regulowane są zobowiązane do monitorowania i rozliczania własnych emisji poprzez: Przekaż liczbę uprawnień do emisji równą wyprodukowanym emisjom. Ponieważ prawo do emisji ma wartość ekonomiczną, poprzez redukcję emisji podmioty regulowane obniżają swoje koszty.
Dekarbonizacja sektora morskiego i lotniczego
Lotnictwo odpowiada za około 4,5% całkowitych emisji w UE. W sektorze lotniczym celem jest poprawa wydajności i paliw alternatywnych. Ponadto przewidywany jest wolniejszy wzrost aktywności sektorowej do 2050 r., szczególnie w scenariuszu 1,5°C.
Jednym z głównych powodów jest prawdopodobieństwo, że głęboka dekarbonizacja w sektorze lotnictwa będzie możliwa w wymaganym czasie. Tylko w przypadku spadku podróży lotniczych na niektórych rynkach, zwłaszcza biorąc pod uwagę perspektywy wzrostu krajów uprzemysłowionych.
Aby osiągnąć poprawę intensywności emisji CO2 przewidzianą w scenariuszach niskoemisyjnych, opracuj i zastosuj paliwa o niskiej emisji CO2, takie jak Wodór i syntetyczna nafta parafinowa.
Z kolei w sektorze morskim widzimy szeroki wachlarz opcji, w tym poprawę efektywności napędu statków, czyli Celowe zmniejszenie prędkości statku, może nastąpić natychmiast. Tutaj pojawi się szczególny problem przy redefiniowaniu łańcuchów dostaw.

W tym sektorze zmniejszenie intensywności emisji CO2 można osiągnąć dzięki napędowi wspomaganemu wiatrem i Paliwa alternatywne, takie jak biopaliwa, wodór i amoniak, chociaż takie paliwa prawdopodobnie miałyby inny wpływ w cyklu życia na użytkowanie gruntów i emisje.
Głównie do transportu morskiego, w porównaniu do samolotów, będzie to wymagać Modernizacja istniejących statków za pomocą technologii niskoemisyjnych Biorąc pod uwagę ramy czasowe dla szybkiej dekarbonizacji, będzie to ważny i fundamentalny aspekt działań łagodzących w tym sektorze.
Energooszczędne budynki dzięki renowacji
Budynki nadal powodują 36% emisji gazów cieplarnianych związanych z energią w Unii Europejskiej. ale Rozwiązanie To już jest w zasięgu: dla domów, w których mieszkamy i pracujemy, transformacja energetyczna oznacza falę głębokiej odnowy i przejście na ogrzewanie odnawialne.
W Europejskim Zielonym Ładu planuje wdrożenie strategii”fala odnowy„W branży budowlanej z widokiem” Dwukrotne roczne tempo odnawiania energii w ciągu najbliższych 10 lat Poprawa jakości życia mieszkańców budynku.
Dzisiejsze dane pokazują, że około 80% istniejących budynków pozostanie w użyciu do 2050 r., z czego ogółem 75% tych zasobów jest nieefektywne energetycznie. Co więcej, miliony gospodarstw domowych w Unii Europejskiej charakteryzują się nieefektywnymi energetycznie budynkami i urządzeniami, wysokimi kosztami energii, niższymi dochodami gospodarstw domowych i specyficznymi potrzebami gospodarstw domowych.
Wspólna klasyfikacja klimatu europejskiego, który jest głównie oceaniczny, śródziemnomorski lub kontynentalny (zgodnie z klasyfikacją klimatu Köppena). Większość krajów Europy Zachodniej (silnie dotkniętych Prądem Zatokowym) ma klimat oceaniczny, który zazwyczaj charakteryzuje się chłodnymi latami i zimami. Europa Południowa ma klimat śródziemnomorski, z gorącymi latami i ciepłymi zimami. Europa Środkowo-Wschodnia jest klasyfikowana jako posiadająca klimat kontynentalny, z gorącymi latami, mroźnymi zimami i bardzo zróżnicowanymi temperaturami rocznymi.

Zakładając wzrost rocznej stopy odnowień z obecnej średniej wynoszącej 1% do znacznie powyżej 2% w ciągu następnych 10 lat i utrzymany w późniejszym okresie, skutkowałoby to Przywróć prawie 80% istniejących domów do 2050 r..
Głębokie renowacje wygenerowałyby całkowity potencjał oszczędności energii wynoszący około 60% obecnego zużycia, co z kolei pozwoliłoby na to 10% redukcja bieżącego całkowitego zużycia energii pierwotnej z Unii Europejskiej oraz wzrost o około 20% miejsc pracy w sektorze budowlanym.

„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”