„AmRest ma potencjał wzrostu na wszystkich swoich rynkach.”

„AmRest ma potencjał wzrostu na wszystkich swoich rynkach.”

Grupa restauracyjna, która osiąga rekordową sprzedaż i EBITDA, przedkłada reinwestycje na rzecz wzrostu nad zyski.

urodzony w Polskaz siedzibą w HiszpaniaStała się wiodącą europejską firmą, a jej największym udziałowcem jest Meksykanin (fenaksja). Grupa Restauracyjna AmRest dobrze radzi sobie poza granicami kraju, co dotyczy również jej działalności Obecność w 21 krajach i marki prywatne (Tagliatella, Niebieska żaba Również Sklep z sushi(i franczyzobiorcy)Kentucky Smażony Kurczak, Burger King, Starbucksa Również Pizza Hutamiędzy innymi).

Koktajl działa w tej chwili z rekordową sprzedażą (1803 mln USD) i EBIT (283 mln USD) w pierwszych dziewięciu miesiącach 2023 r., w obu przypadkach ze wzrostem o 16% i zyskami w wysokości 55,7 mln, czyli ośmiokrotnie większym.

„Rezultatem jest osiągnięcie i przestrzeganie działań podjętych w ostatnich latach Zrównoważony i rentowny rozwój„Z perspektywą długoterminową” – mówi Luisa Comasa, dyrektor generalny AmRest. „Ruch, który jest najważniejszy w tym biznesie, rośnie o ponad 5%, w krajach o ponad 12%, a wielkość firmy, która ma 2143 restauracje, jest kluczem do większej wydajności” – mówi. . Eduardo Zamarripyjej dyrektor finansowy.

Obaj menedżerowie wyróżniają się Zdolność adaptacji Od AmRest do zaspokojenia potrzeb konsumentów i jako przykład dajemy, że 51% sprzedaży firmy ma już charakter cyfrowy (aplikacje, strona internetowa, agregatory, ekrany w restauracjach…), podczas gdy jeszcze kilka lat temu liczba ta nie sięgała 15%. Podkreślają także, że rosnące ceny nie były głównym czynnikiem ich wzrostu.

„Po wielu wysiłkach, aby to osiągnąć, nasze podwyżki cen wyniosły od 4% do 6%. Nieprzerzucanie wszystkich zwiększonych kosztów na klienta„Dzięki temu staliśmy się bardziej konkurencyjni” – mówi Comas, dla którego „jeśli koszty energii i produkcji nie wzrosną, nie widzimy potrzeby podnoszenia cen w 2024 r.”.

Prezes AmRest przyznaje, że w ostatnich miesiącach w restauracjach doszło do pewnego spowolnienia, które spółce udało się pokonać dzięki różnorodności rynków i kategorii. „W Hiszpanii, Zarówno La Tagliatella, jak i KFC rosną„Być może dlatego, że jesteśmy bardzo konkurencyjni w wysoce promocyjnym środowisku” – twierdzi. „Rynek wymaga pomocy konsumentów i dlatego wciąż nie mamy marży zysku na poziomie sprzed pandemii” – dodaje Zamarripa.

Dźwignie wzrostu

„Widzimy potencjał wzrostu na wszystkich rynkach i będziemy się starali to osiągnąć z każdą marką. Bardziej opłaca się rozwijać tam, gdzie już jesteśmy i Staliśmy się bardziej wydajni dzięki automatommówi dyrektor generalny AmRest.

Grupa nie jest wykluczona Eksploruj nowe obszary geograficzne, ale nie w krótkiej perspektywie. Nie planuje też opuszczać krajów.

Jego ostatnie rekolekcje były zgodne z Mniam! Do Przestań prowadzić Pizza Hut w Niemczech i opuść Rosję. „Sprzedaliśmy firmę za 100 milionów euro i biorąc pod uwagę okoliczności, jesteśmy usatysfakcjonowani. Nie ma opcji powrotu” – komentuje dyrektor finansowy firmy.

Spółka planuje utrzymać plan otwarcia w podobnym przedziale na rok 2023, kiedy spodziewa się ok. 140, przy inwestycjach, które w tym roku wyniosą 200 mln.

Jej dyrektor generalny przyznaje: „Jesteśmy w fazie analizy, aby zobaczyć, do jakich kategorii się nie zaliczamy i które mogą do nas pasować. Rozważamy 3-4 kategorie, zarówno organicznie, jak i przy zakupach, ale muszą być one skalowalne .”

the Optymalizuj portfolio sklepu Zaczęło się dwa lata temu, a teraz się skończyło. „Pandemia zmusiła nas do analizy rentowności sieci i podjęcia decyzji. Poziom zadłużenia również znacząco wzrósł w związku z Covidem i Zarząd ustalił wytyczne, jak je zmniejszyć. Teraz, przy 1,8-krotności EBITDA, jesteśmy już w komfortowej sytuacji ”- wyjaśnia Zamarripa.

Dług netto AmRest wzrósł z 568 mln euro w 2020 r. do 379 mln euro obecnie. Większość wygasa w 2024 roku. Dodaje: „Rozpoczęliśmy już renegocjacje z bankami. Stopy procentowe są takie, jakie są i pracujemy nad tym”.

Inną oczywistą strategią jest Reinwestuj zyski. Dyrektorzy zauważyli, że „Zarząd zażądał, aby wyniki zostały przeznaczone na rozwój, a nie na wypłatę dywidendy, ponieważ potencjał wzrostu jest wysoki”. Udziały AmRest wzrosły w tym roku o 40%, a kapitalizacja spółki wynosi 1 280 mln euro.

Rynek hiszpański

Hiszpania Jest to ważny rynek dla AmRest, ponieważ go reprezentuje 15% sprzedaży17% EBITDA, a drugie miejsce dla restauracji: z 350. Billings wzrosły do ​​września o 12%, do 246 mln, natomiast EBITDA wzrosła o 5%, do 46,8 mln.

Dodał: „Pandemia sprawiła, że ​​zwolniliśmy, ale jeśli dodamy lata 2022 i 2023, dotrzemy do 45 startów. „Tylko w tym roku zainwestujemy w kraju 30 milionów” – mówi Comas.

KFC -AmRest prowadzi 115 sklepów, prawie co drugi w Hiszpanii – to marka napędzająca rozwój i marka o największym potencjale wzrostu, choć La Tagliatella (227) również jest pozytywna i grupa wznowiła plan rozwoju sklepu sushi.

Hiszpania charakteryzuje się bardzo pozytywną dynamiką W przypadku marek fast foodów wraz z La Tagliatella testujemy nowe koncepty, takie jak Espresso, na lotnisku w Maladze obok obszarów; Byculla, aby dotrzeć do małych miasteczek; Lub bezglutenowe. 500 instytucji dotrze do Hiszpanii, ale nie wiemy kiedy” – podsumowuje Luis Comas.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *