Polskie organy ochrony konkurencji zablokowały przejęcie biznesu Telepizza w kraju przez Amrista, właściciela La Tagliatella, nie udzielając licencji na tę działalność. Spółka sygnalizowała to przed Krajową Komisją Rynku Papierów Wartościowych (CNMV), co oznacza zablokowanie operacji o wartości 8 mln euro, na którą obie spółki podpisały już umowę nabycia akcji w lipcu 2018 r.
W ten sposób przedmiotowa umowa została automatycznie rozwiązana w związku z niespełnieniem wcześniej ustalonych warunków, gdyż polska konkurencja nie wyraziła zgody na operację.
W szczególności Telepizza rozważa sprzedaż swojej działalności w Polsce, która obejmuje 107 sklepów, 36 własnych i 71 franczyzowych. Sieć pizzerii wskazywała wówczas, że sprzedaż ta będzie szansą rozwojową zarówno dla franczyzobiorców w Polsce, jak i obecnych pracowników, którzy staną się częścią dużej grupy o silnej obecności na polskim rynku.
Transakcja ta wpisuje się w plan działania określony po podpisaniu strategicznego sojuszu pomiędzy Telepizzą a Pizza Hut, który pozwoli jej podwoić liczbę restauracji do ponad 2500, a sprzedaż w systemie do 1100 mln euro rocznie i rozszerzyć swoją obecność w 37 Państwa. Państwa.
Program pięciodniowy
Najważniejsze cytaty ekonomiczne dnia, wraz z kluczami i kontekstem pozwalającym zrozumieć ich zakres
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”