Andaluzyjski eksport produktów rolnych osiągnął historyczny rekord 11,762 mln

Eksport żywności z Andaluzji wyniósł 11 762 mln euro między styczniem a październikiem 2022 r., co jest najlepszym wynikiem w pierwszych dziesięciu miesiącach roku w serii historycznej, która rozpoczęła się w 1995 r., dzięki rocznemu wzrostowi o 16%, największemu. Cztery najbardziej eksportujące społeczności odnotowały wzrost o ponad dwa punkty powyżej średniej krajowej (13,5%).

Nowy postęp, dzięki któremu sektor rolno-spożywczy wzmacnia swój strategiczny charakter dla społeczeństwa, ponieważ przyczynia się do osiągnięcia w tym okresie dodatniego salda za granicą w gospodarce regionalnej w wysokości 6 380 mln oraz wzmacnia spójność regionalną poprzez zwiększenie sprzedaży we wszystkich guberniach i dywersyfikację destynacji dla Andaluzyjski eksport, zwiększając swoją sprzedaż Na wszystkich kontynentach, szczególnie w Afryce (+60%) i Oceanii (+26,2%).



Według najnowszych danych opublikowanych przez Extenda, spółkę publiczną powiązaną z TRADE, z tymi liczbami Andaluzja jest drugą najbardziej eksportującą społecznością w Hiszpanii z 21,7%, za Katalonią z 22,4%, o dziesięć punktów wyżej. Mianowicie Wspólnota Walencji (11,8%) i Murcia (10%).

Jest to sektor w pełni umiędzynarodowiony, w którym regularni eksporterzy stanowią 47% ogólnej liczby eksporterów w tym okresie. Łącznie w pierwszych dziesięciu miesiącach 2022 roku na rynki międzynarodowe przybyło 3975 andaluzyjskich eksporterów artykułów rolno-spożywczych. Spośród nich 1872 to eksporterzy stali (eksport przez cztery kolejne lata), odpowiadają za 91% sprzedaży i rosną o 7, 7% w porównaniu do W tym samym okresie w 2021 r.

Podobnie Extenda przeprowadziła w pierwszych jedenastu miesiącach 2022 roku łącznie 639 działań promujących andaluzyjski sektor rolno-spożywczy na świecie, w których uczestniczyły 1144 firmy ze społeczności, co stanowi 61% ogólnej liczby firm. Stali eksporterzy w pierwszych dziesięciu miesiącach roku.

Owoce, warzywa i oliwa z oliwek

W pierwszych dziesięciu miesiącach 2022 r. sprzedaż dziewięciu z pierwszych dziesięciu eksportowanych kwartałów wzrosła w andaluzyjskim sektorze rolno-spożywczym, na czele z tłuszczami i olejami zwierzęcymi i roślinnymi, osiągając 3,232 mln, 27,5% całości i drugi co do wielkości wzrost w pierwszych dziesięciu kwartałach, 31% w skali roku. Głównym składnikiem tego rozdziału jest oliwa z oliwek, która wyróżnia się jako najlepiej sprzedający się produkt Andaluzji za granicą, ze sprzedażą 2 819 milionów w tym okresie, co oznacza wzrost o 27,2% w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku.

Na drugim miejscu uplasowały się warzywa z udziałem 3 113 mln, co stanowi 26,5% ogółu i wzrost sprzedaży o 17,5%. Owoce 2623 mln, wzrost o 22,3%, wzrost o 2,6%. Przetwory owocowo-warzywne 634 mln, 5,4%, wzrost o 17,3%. Mięso i podroby jadalne 382 mln, 3,2% i spadek o 3,4%. Ryby, skorupiaki i mięczaki 325 mln, czyli 2,8%, wzrost o 15,8%. i napoje, 283 mln, wzrost o 2,4% i trzeci najwyższy wzrost w pierwszej dziesiątce, 27,6%.

Jednak najbardziej rosnącym rozdziałem w pierwszej dziesiątce pod względem sprzedaży są zboża, które wyeksportowano ponad dwukrotnie (+117%) w porównaniu z tym samym okresem w 2021 r., osiągając 258 mln między styczniem a październikiem, zajmując ósme miejsce. W eksporcie następnie różne przetwory spożywcze 179 mln (1,5%), wzrost o 8,5%. Żywe rośliny i produkty kwiaciarskie 149 mln (1,3%), wzrost o 9%.

Andaluzja zwiększyła swój eksport żywności i napojów do 18 z 20 największych rynków zagranicznych w pierwszych dziesięciu miesiącach roku, z dużym postępem w dywersyfikacji kierunków, rosnąc zwłaszcza w Afryce (+60%), gdzie już osiąga 303 miliony sprzedaży , zwłaszcza za sprawą wzrostu odnotowanego w Tunezji, 24. rynku, gdzie eksport wzrósł o 2,967% do 76 mln; Maroko było 17. miejscem docelowym, co oznacza wzrost o 34% do 119 milionów.

Podobnie sektor ten odnotowuje duże postępy na innych rynkach poza Unią Europejską dla handlu zagranicznego Andaluzji, takich jak Stany Zjednoczone, pierwszy rynek pozaeuropejski i szósty na świecie, gdzie odnotowano wzrost o 31%, najwyższy na górze. od 10 do 868 milionów; Japonia zajęła 13. miejsce, notując wzrost o 19,4% do 138 milionów; Filipiny uplasowały się na 15. miejscu, co oznacza ponad dwukrotny wzrost (+155%) do 123 milionów; Meksyk, dziewiętnasty, ze sprzedażą wyższą o 22,6% do 108 milionów; Lub Kanada, która wzrosła o 37% do 99 milionów.

Rynki europejskie pozostają jednak głównym celem andaluzyjskich kompleksów rolno-spożywczych i również rosną. Niemcy nadal są pierwszym rynkiem z 2 006 milionami, co stanowi 17,1% całości i stanowi wzrost o 13,3% w porównaniu ze styczniem-październikiem 2021 r. Za nimi plasuje się Francja z 1 517 milionami, co stanowi 12,9% i wzrost o 12,4 %; Włochy, 1,280 mln, wzrost o 10,9% i wzrost o 20,3%, są drugim co do wielkości w pierwszej dziesiątce destynacji.

Czwartym miejscem docelowym jest Portugalia, z populacją 912 milionów, co oznacza wzrost o 7,8%, wzrost o 14,3%. Na drugim miejscu uplasowała się Wielka Brytania, gdzie sprzedaż utrzymała się praktycznie na tym samym poziomie co w analogicznym okresie roku poprzedniego (-1,9%), 877 mln, wzrost o 7,5%. Holandia zajmuje szóste miejsce, z trzecim co do wielkości wzrostem w pierwszej dziesiątce, z 20,2% do 797 milionów, 6,8%; Za nią plasuje się Polska, 267 milionów (2,3%), co oznacza wzrost o 16,1%; Belgia 250 mln (2,1%), wzrost o 14,9%. Chiny, 189 mln (1,6%), spadek o 21,2%.

Almeria prowadzi, a Jaén najszybciej się rozwija

Według prowincji Jian, której eksport wzrósł najbardziej, 31% do 376 milionów, 3,2% całości. Jednak to Almeria prowadzi w andaluzyjskim rankingu sprzedaży produktów rolnych, ponieważ Andaluzja eksportuje jedno na pięć euro (26,3%), co stanowi 3,089 mln, co oznacza wzrost o 15,7% w ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy 2021 r. Za nią plasuje się Sewilla, druga źródło i drugie w kategorii Wzrost wynosi 2943 mln, wzrost o 25%, wzrost o 27,4%.

Z populacją 1498 milionów, 12,7% ogółu i wzrostem o 8,9%, Wulfa jest trzecim najbardziej eksportującym hrabstwem. Na czwartym miejscu jest Malaga, której sprzedaż osiągnęła 1189 mln (10,1%), co oznacza wzrost o 5,8% rok do roku; Cordoba zajmuje piąte miejsce z 1,076 mln (9,1%), co oznacza wzrost o 23,3%. Za nią plasuje się Granada, której sprzedaż wzrosła o 7,3% do 799 mln (6,8%); i Kadyks, który wzrósł o 4,5% do 793 milionów (6,7%).

Dane te pochodzą ze statystyk handlu zagranicznego Ministerstwa Przemysłu, Handlu i Turystyki przygotowanych dla Andaluzji przez Obserwatorium umiędzynarodowienia gospodarki Andaluzji Od Extenda-Andalucía Export and Foreign Investment, spółki publicznej zarejestrowanej w TRADE. Więcej informacji na: https://www.extenda.es/observatorio-internacionalizacja/

Extenda, spółka giełdowa TRADE, zarejestrowała w pierwszych jedenastu miesiącach 2022 roku łącznie 1144 spółek rolno-spożywczych prowadzących 639 wszelkiego rodzaju działalności, co dało już 3565 wpisów. Oznacza to obsługę równowartości 61% regularnych firm eksportujących w sektorze.

Strategie firmy Extenda kierują promocją andaluzyjskiego rolnictwa z naciskiem na rynek i zróżnicowaną jakość, mając podwójny cel: dalsze umacnianie pozycji lidera w Europie poprzez rozwój skoncentrowany na produktach gastronomicznych, organicznych lub nowych asortymentach o wartości dodanej. A z drugiej strony wzrost na rynkach zapewniających dywersyfikację, takich jak Azja, Ameryka Północna, Afryka i Bliski Wschód.

W szczególności programy rolno-spożywcze na 2022 r. obejmowały działania, które cieszyły się dużym zainteresowaniem i obejmowały dużą liczbę przedsiębiorstw, takie jak 9. spotkanie kupujących wino i brandy w Jerez de la Frontera, odwrócona misja Andalusia Cucina oraz międzynarodowe kupujących owoce i brandy. Spotkanie warzywne w Sewilli, promocja POS Systeme U Grupo Sageau; Lub duże targi w branży, takie jak Fruitlogistica i Sial.

Większość przedsiębiorstw rolno-spożywczych uczestniczących w akcjach Extenda pochodzi z Sewilli (280), następnie z Kordoby (153), Jaén (143), Kadyksu (137), Almerii (134), Malagi (121), Granady ( 93) i Huelva (83). Z kolei najbardziej zainteresowanym rynkiem spółek andaluzyjskich były Stany Zjednoczone (18,5% udziałów), Francja (14%), Japonia (8,7%), Meksyk (8,7%) i Kanada (7,3%). .

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.