ry-sa.pl

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Autoczęści wymagają anulowania potrąceń i zwrotu zwrotów do 10% – Wiadomości gospodarcze, finansowe i biznesowe

Załamanie się działalności w branży motoryzacyjnej i części w ciągu ostatniego roku zidentyfikowało przyczynę Eksport spadł o 31,7%, najgorszy wynik od 2003 roku, Podczas Import spadł o 18,6%Wynika to głównie z mniejszej produkcji pojazdów krajowych.

Rzucił to Ujemne saldo handlowe: 3,962 mln USDs. Odpowiada to jednej trzeciej całkowitej nadwyżki handlowej, która według Indec trep wynosi 12,528 milionów dolarów, czyli suma całego eksportu wołowiny i ropy naftowej w 2020 roku.

Mimo wszystko sektorowy deficyt handlowy Został on obniżony w ubiegłym roku o 13,6%. W porównaniu z rekordem z 2019 roku. Było to możliwe właśnie dzięki spadkowi krajowej produkcji samochodów, biorąc pod uwagę, że istnieje bezpośredni związek między poziomem produkcji samochodów a potrzebą importu.

Stąd wynika to w najnowszym raporcie o handlu zagranicznym z dnia Argentyńskie Stowarzyszenie Fabryk Komponentów (AFAC), Wydany dzisiaj, co potwierdza Spadek eksportuJest to w dużej mierze efekt epidemii i spowolnienia w handlu światowym.

ale również Istnieją powody, dla których przemysł argentyński jest konkurencyjny. W tym sensie Afaq podkreśla eksport części samochodowych i komponentów Osiągnął 1,128 miliona dolarów w 2020 roku, Spadek o 31,7% w porównaniu z rokiem poprzednim i najgorsze wyniki od 17 lat. Aby znaleźć niższy poziom eksportu, trzeba cofnąć się do 2003 roku.

Import tymczasem Istniał na 5089 mln USD (-18,6% rok do roku), najniższy od 2006 roku.

W tym sensie Afaq uważa, że ​​„należy dołożyć wszelkich starań, aby uniknąć utraty udziału w rynkach zagranicznych z powodu utraty konkurencyjności”, co będzie konieczne.Zlikwiduj cła eksportowe i zmień refundacje, aby eksport nie był opodatkowanyI Co powinno wynosić 10% w przypadku części samochodowych”.

Szczegóły dotyczące pozyskiwania jednostek historyk Że po dodaniu podatków krajowych, regionalnych i gminnych rzeczywista presja podatkowa na towary zorientowane na eksport osiąga 10%, Ale obecne zwroty podatku to tylko 5,5%.

Ze swojej strony przemysł części samochodowych Płaci 3% cła eksportowego. Wydaje się to mało w porównaniu z innymi rodzajami działalności, zwłaszcza z sektorem rolnictwa podstawowego, ale na świecie Bardzo niewiele krajów nakłada podatki na eksport przemysłu.

Co więcej, dzieje się to w kontekście Silne obciążenia podatkowe i przyspieszenie inflacji, Co generuje plik Dodatkowa presja na koszty Oraz przeszkody w poprawie konkurencyjności i utrzymaniu dostępu do rynku.

Podsumowując, argentyńskie części samochodowe i komponenty Dotarcie do 116 rynków zagranicznych w 2020 roku– 15 destynacji mniej niż w 2019 r. I 31 miejsc docelowych mniej niż w 2010 r., Który jest rokiem szczytowym pod względem dywersyfikacji krajów otrzymujących produkty krajowe.

W podziale na kraje Brazylia nadal ma największy wolumen eksportu – 58%, Śledzony przez Zjednoczone państwo (7,3%), Niemcy (3,6%), to samo ESPA, s Chile (2,6%) znajduje się w pierwszej piątce.

W większości kierunków odnotowano dwucyfrowy spadek w 2020 r., Wskazujący na spadek o 32,6% w przypadku Brazylii, spadek o 61,1% w eksporcie do Niemiec lub spadek o 67,7% w przypadku Kanady. Chociaż też tam jest Zwiększ sprzedaż zagraniczną do Włoch (25%),
dla każdego (11,5%), Indie (6,2%) i Polska (3,8%).