Badanie pokazuje, że sama aktywność fizyczna lub dieta nie wystarczą, aby zapobiec chorobom

Badanie pokazuje, że sama aktywność fizyczna lub dieta nie wystarczą, aby zapobiec chorobom

Nowe badania pokazują, że sama zdrowa żywność lub ćwiczenia fizyczne nie wystarczą, aby zapobiegać chorobom przewlekłym. Wbrew powszechnemu przekonaniu, nie da się uniknąć strat wynikających ze złej diety – a zdrowe odżywianie samo w sobie nie zapobiegnie chorobom.

Większość ludzi wie, że ćwiczenia i dobre odżywianie są niezbędne dla ogólnego stanu zdrowia. Ale Opublikował obszerne badanie W tym tygodniu w British Journal of Sports Medicine donosi, że chodzenie na siłownię nie neguje konsekwencji spożywania tłustych potraw, a spożywanie podstawowej kapusty nie może cofnąć nawyków braku aktywności.

Autorzy badania napisali: „Erotyczne nagłówki i wprowadzające w błąd reklamy dotyczące schematów ćwiczeń, aby zwabić konsumentów w ideę „ćwiczenia, aby jeść to, czego chcą”, doprowadziły do ​​rozpowszechnionego mitu o „ćwiczeniach poza złą dietą”.

dawny badania na zwierzętach jak również Kilku ludzi Poparła to, sugerując, że forsowne ćwiczenia, przynajmniej w krótkim okresie, mogą przeciwdziałać skutkom przejadania się.

Tak więc międzynarodowy zespół naukowców przeanalizował dane od prawie 350 000 uczestników zebrane z brytyjskiego Biobanku, ogromnej medycznej bazy danych zawierającej informacje o zdrowiu ludzi z całej Wielkiej Brytanii, i obserwował je przez ponad dekadę. Uczestnicy badania, średnio w wieku 57 lat, byli zdrowi na początku badania, co oznacza, że ​​nie zdiagnozowano u nich chorób układu krążenia, raka lub przewlekłego bólu.

Analizując samodzielnie zgłoszone kwestionariusze, eksperci podzielili dietę ludzi według jakości. Na przykład diety wysokiej jakości zawierają co najmniej 4,5 szklanki owoców i warzyw dziennie, dwie lub więcej porcji ryb tygodniowo, mniej niż dwie porcje przetworzonego mięsa tygodniowo i nie więcej niż pięć porcji czerwonego mięsa tygodniowo. Melody Deng, główna autorka badania i adiunkt na Uniwersytecie w Sydney, powiedziała, że ​​badanie nie mierzyło uznanych produktów spożywczych, takich jak napoje bezalkoholowe czy słodycze.

Badacze zmierzyli również poziomy aktywności, korzystając z odpowiedzi z innego kwestionariusza, w którym zapytano o całkowitą liczbę minut spędzonych przez uczestników na chodzeniu i angażowaniu się w umiarkowaną aktywność fizyczną, taką jak noszenie lekkich ciężarów lub jazda na rowerze w stałym tempie, oraz energiczna aktywność fizyczna, która trwała dłużej niż 10 minut w czas. czas. Autorzy napisali, że było to pierwsze badanie, w którym zbadano dietę i ćwiczenia w połączeniu z ogólną śmiertelnością i konkretnymi śmiertelnymi chorobami, takimi jak rak.

Nic dziwnego, że osoby o wyższym poziomie aktywności fizycznej i lepszej jakości diet były mniej narażone na śmierć. Ogólny poziom aktywności fizycznej wiązał się z niższym ryzykiem śmierci, ale ci, którzy ćwiczyli regularnie – taki, który sprawia, że ​​się pocisz – byli szczególnie mniej narażeni na śmierć z powodu chorób sercowo-naczyniowych. Nawet 10 do 75 minut tygodniowo robiło różnicę.

Bez względu na to, jaka jest twoja dieta, dr Ding powiedział: „Aktywność fizyczna jest ważna. Niezależnie od twojej aktywności fizycznej, dieta jest ważna”.

„Każda ilość ćwiczeń ma działanie ochronne” – powiedział Salvador Portugal, ekspert ds. zdrowia sportowego i adiunkt na Wydziale Medycyny Rehabilitacyjnej w NYU Langone Health, który nie był zaangażowany w badanie. Dodał jednak, że nie można polegać tylko na własnych ćwiczeniach, aby utrzymać dobry stan zdrowia.

Dr Tamanna Singh, współdyrektor Centrum Kardiologii Sportowej w Cleveland Clinic, która nie była zaangażowana w badanie, podkreśla, że ​​te odkrycia potwierdzają to, co wielu klinicystów widziało w praktyce. Na przykład, powiedziała, istnieje wiele elementów zdrowia serca, a „poprawa jednej rzeczy niekoniecznie poprawi ryzyko chorób sercowo-naczyniowych”.

Powiedziała, że ​​spotyka się z pacjentami, którzy klasyfikują się jako sportowcy amatorzy lub zawodowi i są w szoku, gdy cierpią na choroby układu krążenia, nie myśląc o swojej diecie. „Często podchodzą do mnie po imprezie i mówią: 'Dużo ćwiczę. Dlaczego miałem zawał serca? „

Z drugiej strony, nawet osoby z najbardziej pożywną dietą w badaniu odnotowały znacznie gorsze wyniki bez jakiejkolwiek formy regularnego reżimu fitness.

Dr Singh powiedział, że to nie znaczy, że ludzie nie mogą samoleczyć po ćwiczeniach. (Ona sama jest maratończykiem i po długim dystansie patrzy w górę na nachos.) „Jeśli głównie celowo myślisz o tym, co wkładasz w swoje ciało i jak się poruszasz, robisz wystarczająco dużo. „

Dr Ding powiedział, że badanie podkreśla znaczenie patrzenia na jedzenie i ćwiczenia jako na elementy ogólnego stanu zdrowia, a nie na liczenie, ile kilometrów może „znokautować” ciasteczko.

„Nie chodzi tylko o spalanie kalorii” – powiedziała. „Musimy zmienić to myślenie”.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.